Bruno824 Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Witam, znalazłem ostatnio w piwnicy taki oto rowerek single speed. https://zapodaj.net/329d624782aa0.jpg.html . Mam zamiar na bazie jego ramy zrobić ostre koło jeśli jest to możliwe ( i tu pytanie do was czy ta rama nadaje się na ostre) lub fajnego single speeda z barankiem. Ogólnie poradzę sobie ze złożeniem sprzętu, tylko mam problem z widelcem i kierownicą. Chciałbym mieć baranka. Nie bardzo mam pojęcie jaki rodzaj sterów pasuje do tej ramy. Czy będę w stanie dokupić jakiś fajny szosowy widelec i go połączyć tak jak we wespółczesnych rowerach za pomocą rury sterowej i mostka, czy tu jest ten stary typ sterów? Proszę o pomoc, serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam
seraph Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Ostre koło można zrobić łatwo z każdego singla - to jest tylko kwestia piasty. Co do sterów to masz stary typ, czyli stery skręcane, a mostek jest wsuwany w rurę sterową - taki typu "fajka". Dlaczego chciałbyś wymieniać widelec od kompletu? Oczywiście mógłbyś znaleźć widelec z rurą sterową pod stery A-Head, ale musi być 1' średnicy, a do tego offset będzie inny niż obecnie co zmieni prowadzenie roweru.
Bruno824 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 No a jeśli chciałbym zostawić ten widelec, to w takim razie jestem zmuszony kupić tylko odpowiedni mostek ? ( są te stare mostki dostępne? ) i czy jest możliwość wtedy zamontowania zwykłego hamulca do takiego widelca? bo z tego co widze to w tym rowerze jest teraz taki bardzo stary hamulec który od błotnika strony dociska koło????
seraph Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Mostek znajdziesz bez problemu. Najwyżej może być problem z doborem takiego o odpowiednim kącie i wzniosie. Co do hamulca to o ile otwór montażowy jest standardowy to musisz zmierzyć wymagany zasięg ramion hamulca i szukać pasującego. Kolejna sprawa to koła, bo obręcze to pewnie są 27', czyli 630 mm. Współczesne 28' są lekko mniejsze i mają 622. Musisz zdecydować czy przeplatasz tylne koło na ostre, zmieniasz całe koło, czy może komplet kół na współczesne.
Bruno824 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Koła zamierzam kupić cały komplet nowych, ponieważ te są w tragicznym stanie... scentrowane, posiadają liczne wgniecenia. Nowy komplet kół 28 calowych z tylną piastą na ostre będzie pasował ? A gdyby kupić widelec o średnicy 1' (tylko z tego co widze to są wszystkie gwintowante na końcu, nie wiem czy to będzie przeszkadzać) do tego również stery ahead 1 cal ( widziałem gdzieś w necie) i połączyć to za pomocą zwykłego mostka z kierownicą tak jak się robi współcześnie? Czy takie rozwiązanie wchodzi w gre czy nie bardzo ?
seraph Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Powinny pasować, ale dla pewności zmierz sobie rozstaw haków i porównaj z szerokością piast nowych kół. Możesz zostać przy gwintowanych sterach jeśli nie przeszkadzają Ci ich wady. Pamiętaj jednak, że nowy widelec na 100% będzie miał inne wymiary niż obecny i Ci może mniej lub bardziej poknocić geometrię, wiec i prowadzenie roweru.
Bruno824 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Super, a jaki rodzaj korby i suportu będzie pasował do tej ramy?
Belushi Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Witaj. To Ukraina albo coś w ten deseń. Szkoda Twojego czasu według mnie. Te ramy są strasznie rozlazle i gumowe. Korba na klina. Lepiej zrobić z niego retro singla i jeździć albo sprzedać i za to kupić rame nawet z jakiejś retrokolarki, będzie o niebo lepsza. Pozdrawiam B
Bruno824 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Co masz na myśli mówiąc rozlazłe i gumowe ? Do takiej ramy będzie pasować suport na kwadrat?
Garlock Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Do takiej ramy będzie pasować suport na kwadrat?To zależy co to za rower. Jeśli to Ukraina lub Ural (sprawdź plakietkę na ramie)to jak napisał wyżej Belushi daj sobie spokój z przeróbką. Bo radzieckie rowery miały zupełnie inne gwinty. Teoretycznie da się założyć suport na kwadrat, ale musiałbyś znaleźć taki made in USSR ("sdiełano" w CCCP)bo współczesnych nie wkręcisz (pytanie, czy tam są gwinty, bo mogą być miski wciskane).Podobnie może być ze sterami, pedałami itd.
Belushi Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Witaj Od poczatku- pytanie- co chcesz na tej ramie robic ? A rozlazla i gumowa znaczy to, ze jest spora odleglosc pomiedzy osiami kol oraz "turystyczny" kat glowki ramy. Dodatkowo rury ramy nie sa dobre jakosciowo, wiec sie uginaja.Mam podobny rower w domu- niemiecki MOVE- cos takiego (zdjecie nie moje) http://www.24opole.pl/res/cache/ogloszenia/800.600.20130318210503_rower.jpg , lekko odrestaurowany, sluzacy mojej drugiej polowie do jazdy do sklepu Siadlem na niego przedwczoraj, tragedia Zero reakcji na skret, wszystko pracuje, jakies takie miekkie Do jazdy lansowo-rekreacyjno-miejskiej fajny i nic wiecej. Porownaj rozstaw np z tym: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360113380/Chappelli-Vintage-Single-Speed-2016-Single-Speed-Bikes-Silver-Green-VSS_AST_50-0.jpg?w=2000&h=2000&a=7 I teraz z mojego doswiadczenia. Chcesz wymieniac kola, mostek, stery, korbe- zostanie CI tylko rama. Lepiej sprzedac to co masz jakiemus zbieraczowi retro rowerow, kupic w miare dobra, "wspolczesna" rame, z suportem chocby na kwadrat i normalnymi mufami, sterami- bedziesz mial wieksze pole do popisu wtedy. Jak trafisz to rame kupisz za 200 zl. Wrzucisz do piaskowania, malowania- skonczy sie na 300 i bedziesz mial fajny sprzet. Pozdrawiam B
Belushi Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Witaj Jak jestes wysoki to stoi do sprzedania na (SamiWiecieGdzie) rama Koga Miyata za 249 zl- trzeba by bylo poczytac co to za stal, ale toto bedzie o niebo lepsze od tej co masz. Albo jakas szosowa rama za 99 zl jest juz z widelcem. Ja osobiscie polecam Ci przejazd po okolicznych malych zlomach wioskowych. Czasem jest szansa ze trafisz na jakiegos Peugeota czy KTM szosowego ze stodoly. Pozdrawiam B
Bruno824 Napisano 30 Maja 2017 Autor Napisano 30 Maja 2017 a powiedz mi jak to jest z tymi hakami i ich szerokościa ? z tego co wiem najlepiej aby byly pionowe, a co jesli nie ? szukac ramy tylko takiej ktora miala naped wolnobiegowy czy zwykle szosowe z przerzutkami tez sie nadaja na przeróbke? szukam artykulu na ten temat ale nie moge znalezc.
Belushi Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Slabo szukales. Dawaj na PW, nie bedziemy oczywistosciami zasmiecac watku. Wrzuce Ci co i jak. Pozdrawiam B
Garlock Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 jak to jest z tymi hakami i ich szerokościa ?Współczesne koła (jak rozumiem chcesz kupić nowe)mają zwykle szerokość piasty 110mm z przodu i z tyłu 130mm (szosowe) lub 135mm (górskie). Zmierz rozstaw haków (wewnątrz) w Twojej ramie i będziesz wiedział czy bez problemu włożysz nowe koła. z tego co wiem najlepiej aby byly pionowe, a co jesli nie ?Własnie nie pionowe tylko poziome lub choćby skośne. Bo musisz naprężyć łańcuch (w rowerach z przerzutkami to tylna przerzutka napręża łańcuch, więc haki mogą być pionowe). A łańcuch naprężasz przesuwając koło do tyłu w hakach. Przy hakach pionowych musisz zastosować dodatkowy naprężacz. szukac ramy tylko takiej ktora miala naped wolnobiegowy czy zwykle szosowe z przerzutkami tez sie nadaja na przeróbke?Każda może być pod warunkiem, że spełnia wyżej opisane warunki szukam artykulu na ten temat ale nie moge znalezcTu masz podstawowe dane techniczne starszych ram (i nie tylko ram): http://coogee.republika.pl/dane.html#piasty
Garlock Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Skoro budujesz ostre, to możesz ew. pomyśleć o kole z piasta torową. Jest węższa np 120mm https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/szosowe-torowe/p,piasta-tylna-single-speed-a166sbt-2x-single-speed-36h-czarna-novatec,348110.html Tu masz trochę informacji o tym: http://www.ostre.skibek.pl/?page_id=202
Bruno824 Napisano 30 Maja 2017 Autor Napisano 30 Maja 2017 i wtedy właśnie potrzebuje rame z odpowiednim rozstawem haków
J67 Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Stare polskie szosy (Jaguar, Huragan) mają poziome haki i rozstaw ok. 124 mm. Tyle ma rama Jaguar, którą niedawno kupiłem. Torowa piasta (120 mm) powinna pasować. Wiem, że takie ramy często były wykorzystywane do budowy o.k. Zdaje się, że przednią zębatkę przykręcali w miejsce młynka, żeby uzyskać linię łańcucha. Luknij tutaj: http://www.ostrekola.pl/forum/ Jako ciekawostkę - mogę dodać, że Jaguar w rozmiarze 53 ma niemal identyczne wymiary jak damka Romet Turing. Na takiej właśnie ramie zrobiłem swoje ostre i do tej pory na nim jeżdżę.
Bruno824 Napisano 30 Maja 2017 Autor Napisano 30 Maja 2017 https://zapodaj.net/83bf0812916e1.jpg.html czy taka rama będzie odpowiednia pod ostre?
J67 Napisano 1 Czerwca 2017 Napisano 1 Czerwca 2017 Ostre można zbudować (w zasadzie) na każdej ramie. Zazwyczaj jednak o.k. służy do nieco szybszej jazdy i najlepiej jak ma szosową geometrię (torowa - to już dla zaawansowanych). O tej ramie mogę powiedzieć tyle: Haki b. dobre. Musisz się tylko zaopatrzyć w coś takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-napinacze-lancucha/p,napinacz-lancucha-czarny-inny,614830.html Nie znam jej wymiarów. Zresztą tu też dużo zależy od wzrostu i proporcji budowy ciała. Np. długość nóg do długości rąk. Główka ramy wydaje mi się jakaś przydługa. Albo to bardzo duży rozmiar, albo typowo turystyczna. Wskazywało by na to jeszcze gięcie na tylnych widłach. W szosowych - te rurki są zazwyczaj proste i mają zrobione wgniotki.
Bruno824 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Napisano 1 Czerwca 2017 a w jakim celu ten napinacz łańcucha? co jeśli bym go nie miał ?
seraph Napisano 1 Czerwca 2017 Napisano 1 Czerwca 2017 Będziesz miał luźny lub luzujący się łańcuch. Napinacz ułatwia regulacje i stabilizuje optymalną pozycję.
Bruno824 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Napisano 1 Czerwca 2017 czy w kazdym ostrym kole nalezy stosowac napinacze do lancucha? od czego to zalezy?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.