Skocz do zawartości

[do 10000] Rower marzeń, czyli mój pierwszy full na kołach 27.5


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przejeździłem kilka sezonów crossami, zmieniłem na 29er HT 100mm, znowu kilka sezonów, a teraz czas na pierwszego fulla. :) Po tych kilku latach już lepiej wiem co lubię, więc po raz pierwszy szukam czegoś droższego.

 

Cena: do 10 tys.; dla mnie dużo, więc niekoniecznie do wykorzystanie w całości.

Wymiary: 193cm/98kg, więc rozmiar chyba L/20", koła 650b.

 

Zastosowanie uniwersalne:

- czasem rajd na orientację w lesie,

- czasem klasyczne podjazdy i zjazdy w Sudetach,

- czasem single tracki,

- czasem luźna piknikowa wycieczka szutrami i wałami za miasto ze znajomymi.

 

Propozycje:

1) Canyon Spectral AL 5.0 EX (150/140mm), 9500zł: https://www.canyon.com/en-pl/mtb/spectral/spectral-al-5-0-ex.html

2) Canyon Neuron AL 8.0 (120/120mm), 9500zł: https://www.canyon.com/en-pl/mtb/neuron/neuron-al-8-0.html

3) Rose Ground Control 2 (130/130mm), 7700zł [potestowy]: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-ground-control-2-test-bike-2658198/aid:2677776

Do tego na pewno dojdzie zakup platform i wymiana siodełka, kolega sugeruje też montaż napinacza.

 

Obawy:

1) Spectral: Zastanawiam się czy 150/140 to nie za dużo do pompowania w lesie i na podjazdach? Z drugiej strony nie chce kupić roweru za kilka tysięcy, na którym za dwa lata znowu będzie "za mało". Wydaje mi się, że przy mojej wadze rower trochę siądzie i skoku ubędzie.

2) Neuron vs Spectral: cena taka sama, ale osprzęt Spectrala wydaje się sporo lepszy, ma hamulce 4-tłoczkowe z regulacją klamek, sztycę obniżaną z kierownicy, komponenty Race Face, itp. Tymczasem w Neuronie nadal sporo komponentów to grupa SLX albo Deore.

3) Spectral: 1x11 wydaje się ciekawym pomysłem, ale jak to strzeli to 500zł za nową kasetę jest abstrakcyjną ceną...

4) Neuron i Spectral: Fox Rythm 34 - o rany, o rany, to Fox! a tak naprawdę widelec OEM, nic o nim nie wiadomo, niby jakieś blokady ma, ale jak to się sprawdza?

5) Rose: cholera wie co oznacza ten "potestowy" i ile w tym czasie zrobił kilometrów. Za to pełny osprzęt XT.

6) Rose: kumpel mówi, że taki sposób montażu dampera jest gorszy niż w Canyonach.

7) itd., itd.

Napisano

Strive Al 5.0 czy Strive Al 4.0 Race? Oba mocno poza budżetem. System Shapeshifter ciekawy, ale czy te 1,5 stopnia zmiany geometrii powoduje aż taką różnicę na podjazdach?

 

18762706_1345712442133203_555790226_n.pn

Napisano

Sorry......

Jakie L (20cali) ?

Jakie koła 650b ?

Nie chcę rozpoczynać dyskusji na temat rozmiaru kół - więc odwołam się do poczucia proporcji.

Masz ochotę jeżdzić na psie - znikam,masz ochotę pojeżdzić konno : rozważ fulle 29  120-140 skoku

Napisano

 

 

Jakie L (20cali) ? Jakie koła 650b ?

 

A jaki? Ciężko się przymierzyć do Canyonów dystrybuowanych tylko przez Internet. Obecnie jeżdżę na 29er HT z większa ramą.

Napisano

Canyon to osobny rozdział - dziwna geometria i nie wszystkim pasuje ( ale też stawiam na największą ramę)

https://www.forumrowerowe.org/topic/211197-galeria-czlowiek-i-jego-maszyna/page-3?do=findComment&comment=1982713

post 57 - to jest Xlka 29 cali  (założone koła 650b+ czyli 6mm niższe niż 29 i baaardzo dużo wyższe niż 650b) jestem od ciebie 4cm niższy.

Przymierz się do jakiś fulli na 650b ,najlepiej zrób zdjęcie z boku......wtedy zobaczysz co mam na myśli.

 

Aktualnie jest wysyp nowych modeli fulli 29 o średnim skoku z poprawną geometrią i wśród nich właśnie bym szukał.

Tym bardziej do takiej jazdy jak piszesz.

Napisano

Przejeździłem kilka sezonów crossami, zmieniłem na 29er HT 100mm, znowu kilka sezonów, a teraz czas na pierwszego fulla. :) Po tych kilku latach już lepiej wiem co lubię, więc po raz pierwszy szukam czegoś droższego.

 

Cena: do 10 tys.; dla mnie dużo, więc niekoniecznie do wykorzystanie w całości.

Wymiary: 193cm/98kg, więc rozmiar chyba L/20", koła 650b.

 

Zastosowanie uniwersalne:

- czasem rajd na orientację w lesie,

- czasem klasyczne podjazdy i zjazdy w Sudetach,

- czasem single tracki,

- czasem luźna piknikowa wycieczka szutrami i wałami za miasto ze znajomymi.

 

Propozycje:

1) Canyon Spectral AL 5.0 EX (150/140mm), 9500zł: https://www.canyon.com/en-pl/mtb/spectral/spectral-al-5-0-ex.html

2) Canyon Neuron AL 8.0 (120/120mm), 9500zł: https://www.canyon.com/en-pl/mtb/neuron/neuron-al-8-0.html

3) Rose Ground Control 2 (130/130mm), 7700zł [potestowy]: https://www.rosebikes.pl/bike/rose-ground-control-2-test-bike-2658198/aid:2677776

Do tego na pewno dojdzie zakup platform i wymiana siodełka, kolega sugeruje też montaż napinacza.

 

Obawy:

1) Spectral: Zastanawiam się czy 150/140 to nie za dużo do pompowania w lesie i na podjazdach? Z drugiej strony nie chce kupić roweru za kilka tysięcy, na którym za dwa lata znowu będzie "za mało". Wydaje mi się, że przy mojej wadze rower trochę siądzie i skoku ubędzie.

2) Neuron vs Spectral: cena taka sama, ale osprzęt Spectrala wydaje się sporo lepszy, ma hamulce 4-tłoczkowe z regulacją klamek, sztycę obniżaną z kierownicy, komponenty Race Face, itp. Tymczasem w Neuronie nadal sporo komponentów to grupa SLX albo Deore.

3) Spectral: 1x11 wydaje się ciekawym pomysłem, ale jak to strzeli to 500zł za nową kasetę jest abstrakcyjną ceną...

4) Neuron i Spectral: Fox Rythm 34 - o rany, o rany, to Fox! a tak naprawdę widelec OEM, nic o nim nie wiadomo, niby jakieś blokady ma, ale jak to się sprawdza?

5) Rose: cholera wie co oznacza ten "potestowy" i ile w tym czasie zrobił kilometrów. Za to pełny osprzęt XT.

6) Rose: kumpel mówi, że taki sposób montażu dampera jest gorszy niż w Canyonach.

7) itd., itd.

Rozważ ofertę Darmowa, np Wish (enduro) lub Bluebird (trail).

Czekam właśnie na 10.06 - premiera Blackbirda.

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Rozważ ofertę Darmowa, np Wish (enduro) lub Bluebird (trail).

Czekam właśnie na 10.06 - premiera Blackbirda.

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Dartmoor (ech te poprawiacze) :)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Canyon to osobny rozdział - dziwna geometria i nie wszystkim pasuje ( ale też stawiam na największą ramę)

https://www.forumrowerowe.org/topic/211197-galeria-czlowiek-i-jego-maszyna/page-3?do=findComment&comment=1982713

post 57 - to jest Xlka 29 cali  (założone koła 650b+ czyli 6mm niższe niż 29 i baaardzo dużo wyższe niż 650b) jestem od ciebie 4cm niższy.

Przymierz się do jakiś fulli na 650b ,najlepiej zrób zdjęcie z boku......wtedy zobaczysz co mam na myśli.

 

Aktualnie jest wysyp nowych modeli fulli 29 o średnim skoku z poprawną geometrią i wśród nich właśnie bym szukał.

Tym bardziej do takiej jazdy jak piszesz.

 

Jak wyglądam to akurat mniej mnie obchodzi niż to jak się jedzie. Pomysł na mniejszą ramę i 650b stąd, że obecnie na ogromnym 29er średnio mi się manewruje na ciasnych technicznych singlach, nawrotkach, itd., a jak wsiadam na 26" znajomych to całkiem inaczej to idzie. Jasne, na płaskim większe koła to sama przyjemność, ale MTB to nie szosa i mam wrażenie, że uległem propagandzie wielkiej kichy parę lat temu. Chwilę myślałem o 27,5+, ale wymagałoby to wymiany kół na dzień dobry w rowerze za kilka tysięcy - nie widzę tego finansowo.

 

Co masz na myśli z dziwną geometrią Canyonów? O który parametr konkretnie chodzi? Możesz podać przykłady modeli z poprawną? Mam spory problem, żeby ocenić geometrię na odległość, zwłaszcza w fullu z którym do tej pory nie miałem styczności, a jak na złość najciekawsze oferty póki co widziałem dla typowo wysyłkowych marek niemieckich: Canyon, Rose, Radon.

 

 

Rozważ ofertę Dartmoora, np Wish (enduro) lub Bluebird (trail).

Czekam właśnie na 10.06 - premiera Blackbirda.

 

Dzięki za propozycję, ale 170mm w Wish to już przegięcie jak na moje potrzeby, a Bluebird cóż: https://www.endurorider.pl/zanim-kupisz-dartmoor-blackbird/

Napisano

Jak wyglądam to akurat mniej mnie obchodzi niż to jak się jedzie. Pomysł na mniejszą ramę i 650b stąd, że obecnie na ogromnym 29er średnio mi się manewruje na ciasnych technicznych singlach, nawrotkach, itd., a jak wsiadam na 26" znajomych to całkiem inaczej to idzie. Jasne, na płaskim większe koła to sama przyjemność, ale MTB to nie szosa i mam wrażenie, że uległem propagandzie wielkiej kichy parę lat temu. Chwilę myślałem o 27,5+, ale wymagałoby to wymiany kół na dzień dobry w rowerze za kilka tysięcy - nie widzę tego finansowo.

 

Co masz na myśli z dziwną geometrią Canyonów? O który parametr konkretnie chodzi? Możesz podać przykłady modeli z poprawną? Mam spory problem, żeby ocenić geometrię na odległość, zwłaszcza w fullu z którym do tej pory nie miałem styczności, a jak na złość najciekawsze oferty póki co widziałem dla typowo wysyłkowych marek niemieckich: Canyon, Rose, Radon.

 

 

 

Dzięki za propozycję, ale 170mm w Wish to już przegięcie jak na moje potrzeby, a Bluebird cóż: https://www.endurorider.pl/zanim-kupisz-dartmoor-blackbird/

Dzięki za propozycję, ale 170mm w Wish to już przegięcie jak na moje potrzeby, a Bluebird cóż: https://www.endurori...moor-blackbird/

 

To już nieaktualne. Poprawione, stąd ta obsuwa z premierą na rynku. Przeprojektowali tylny wahacz - wchodzi bez problemu opona 2.5. oczywiście pozostaje jednozawias (ale mam też KTM full na jednozawiasie i nie mam nic do zarzucenia takiemu rozwiązaniu + tańszy serwis.

Testy nowego Blackbirda były w ten weekend na Joyride.

Dartmoory będą testowo również na górze Żar.

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jeffsy - ciężko będzie pobić i pewnie ciężko kupić bez cierpliwego czekania 'ala YT.......

 

 

A propos :

 

 cytat "

 

 Jak wyglądam to akurat mniej mnie obchodzi niż to jak się jedzie. Pomysł na mniejszą ramę i 650b stąd, że obecnie na ogromnym 29er średnio mi się manewruje na ciasnych technicznych singlach, nawrotkach, itd., a jak wsiadam na 26" znajomych to całkiem inaczej to idzie. Jasne, na płaskim większe koła to sama przyjemność, ale MTB to nie szosa i mam wrażenie, że uległem propagandzie wielkiej kichy parę lat temu. Chwilę myślałem o 27,5+, ale wymagałoby to wymiany kół na dzień dobry w rowerze za kilka tysięcy - nie widzę tego finansowo.

 

 

 To jest typowa gadka dla "level1"

 Znam,też tak mówiłem,pojeżdzij,poczekaj na "level2" - zmienisz zdanie......przy 193 zmienisz bardzo szybko.

 Na pierwszej lepszej ściance.

 Ile przejedziesz w sezonie takich agrafek,że faktycznie małe koło da jakąś przewagę ? kilka ?

Napisano

Przy 193 wzrostu to tylko XL. Ja wybralem 27,5+ przy takim samym wzroscie tylko wiekszej masie. Do plusa zawsze mozesz wlozyc kola 29 :).

Napisano

 

 

 To jest typowa gadka dla "level1"  Znam,też tak mówiłem,pojeżdzij,poczekaj na "level2" - zmienisz zdanie......przy 193 zmienisz bardzo szybko.  Na pierwszej lepszej ściance.

 

Wyluzuj trochę, bo co post to więcej emocji, a mniej ładu i składu w zdaniu.  :laugh:  Póki co rzuciłeś parę ogólników tonem eksperta "rama była zła i podwozie też było złe", a konkrety musieli pozostali koledzy podać.

 

Co do rozmiaru ramy mogę się zgodzić i na pewno jeszcze dokładnie się pomierzę, ale jeżdżę na dużym 29er i do cholery wiem jak się czuję na tym rowerze. :D Nie chcę drugi raz tego samego. W każdym razie rozmiar XL na pewno powoduje odrzucenie Neurona, bo jest do maks. L, a wtedy zostaje tylko Spectral XL z oferty Canyon.


 

 

YT Jeffsy . W XL oczywiście
 

 

Rozumiem, że chodzi o model Jeffsy Al Two jako jedyny w budżecie? 

Napisano

 Chwilę myślałem o 27,5+, ale wymagałoby to wymiany kół na dzień dobry w rowerze za kilka tysięcy - nie widzę tego finansowo.

 

 

 

Nasz model Root Miller o skoku 140 mm można wyposażyć w koła 27,5+. 

Napisano

 

 

A co to za wielki 29er teraz ?

 

Wariant 23"... Trochę naciągane te 23, ale rower jest i tak spory, a wersje XL o których mówicie nie odbiegają jakoś znacznie długością TT czy WB od tego co mam obecnie, stąd wrażenie, że będzie to dreptanie w miejscu, tylko za sporo większą kasę.

 

 geo_29.jpg

Napisano

Ło Panie, kto Ci tego Unibike wcisnął  :) Powiedz jeszcze  że masz mostek 90 mm 

Nie patrz za bardzo na TT czy WB , masz całkiem inną pozycję na rowerze , inne kąty , gdzie indziej środek ciężkości , krótszy mostek , szersza kiera. 

Napisano

Sam wybrałem. :D Nie no, rower jest bardzo ok, a ja miałem specyficzne potrzeby - chciałem dalej jeździć szybko po płaskim jak na crossie, ale coraz częściej zapuszczałem się na drogi gorszej kategorii, gdzie wcześniejszy rowerek był już za delikatny i nie jeździło się ani przyjemnie, ani bezpiecznie. 29er o takiej geometrii był zatem dobrym rozwiązaniem wtedy. Później odszedłem od takiej jazdy na rzecz typowego MTB leśno-górskiego i chociaż też się da, to myślę, że mniejsze wymiary sprawdziłyby się lepiej.

 

Umawiam się na jazdę testową ROSE ROOT MILLER 1 29er w rozmiarze L (nie ma nic większego na miejscu...) i zobaczę jakie będą wrażenia.

Napisano

To nie rozumiem. Przecież w ten rozmiar celuję cały czas. :) Z pomiarów i różnych tabel wychodzi mi 20-20,5", a takich ram raczej nie robią, więc biorę najbliższy, którym jest 21" tak jak piszesz. Ten z kolei wydawał mi się odpowiednikiem oznaczenia L, a 23" - XL. Czyżbyśmy mówili o tym samym od początku? A może L odpowiada raczej 19" niz 21"?

Napisano

Ja o jednym, ty w kółko o drugim. To jest temat o nowym rowerze. Tłumaczę, że chcę kupić 21", czego nie zrozumiałeś? :laugh:  

 

W ogóle czego się dowiedziałem w tym temacie:

- 21" to za mało, będziesz wyglądać jak na psie!

- 23" to za dużo, rower dla koszykarza!

 

To może 22"? Doradca w sklepie proponował mi nawet 19".  :laugh: Liczę, że jazda testowa sporo wyjaśni, bo tak o to możemy sobie gadać i gadać.

Napisano

Bardzo skrótowo. Te fule XL mają wysokość podsiodłówki około 520 mm , co dzielone przez 2,54 daje jakieś 20,5 cala . Co mniej więcej powinno Ci powiedzieć dlaczego XL a nie L :)  I tak przy okazji , niejedna L jednego producenta będzie porównywalna w XL drugiego . 

 

M

Napisano

Zastanawiam się czy 150/140 to nie za dużo do pompowania w lesie i na podjazdach? Z drugiej strony nie chce kupić roweru za kilka tysięcy, na którym za dwa lata znowu będzie "za mało". Wydaje mi się, że przy mojej wadze rower trochę siądzie i skoku ubędzie.

 

Aż dziwne że jeszcze nikt nie zareagował na tę herezję :))) "Skoku mu ubędzie przy jego wadze", LOL :)))

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...