KruQ1 Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Witam, Było już parę podobnych tematów czy to tutaj czy na innym forum ale praktycznie nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Aktualnie jeżdżę na TREK EXCALIBUR 8 na kołach MUSTANG ELITE TLR. (28 szprych) Problemem są pękające szprychy. Koło serwisowane w kilku olsztyńskich serwisach, nawet było wymienione przez producenta na zupełnie nowe. Problem jak był tak nadal jest po kolejnych jazdach nadal pękają szprychy. Mam już tego dosyć i zapadła decyzja na zbudowanie mocarnego koła które udźwignie moje 4litery Trasy to głownie las, korzenie , kamienie miasto/asfalt tylko w celu dotarcia do lasu Technika raczej "średnia" dlatego często mocno najadę na korzeń ... xD Aktualnie mój wybór padł na 36 szprych (chyba jedyny racjonalny , 32 za mało może być ? ) szerokie obręcze : Piasta : DARTMOOR REVOLT PRO CASSETTE 135/142x12 36H Obręcz: No Tubes ZTR Flow EX / 29" / 36H / 545g Szprychy DT CHAMPION Czy będzie to dobry wybór? Przeraża mnie ta cena kompletu. Czy jest szansa na złożenie czegoś taniej na 36H ? Wiem , że są tańsze obręcze/piasty do zastosowania szosowego czy elektrycznych rowerów pod 36h ale czy one się sprawdzą do mojego użytkowania roweru ? Myślałem, żeby wydać około 700pln ale widzę , że ciężko będzie coś sensownego znaleźć na 36h. Pomożecie ?
Borsuczy Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Nie znam się osobiście na tych piastach ze sztywną osią, ale na Twoim miejscu, chcąc mieć coś wytrzymalszego unikałbym elementów aluminiowych. W tej podanej przez Ciebie np.- aluminiowy bębenek.
KruQ1 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 a podrzucił byś jakieś alternatywy ? Moja wiedza opiera się tylko na tym co wyczytałem od paru dni w necie ... także sam rozumiesz podobno te piasty jak i dużo droższe HOPE 2 są bardzo wytrzymałe i prawie wszystko zniosą ... ale tak jak mówię nie mam z tym sprzętem doświadczenia tylko teorię z for różnych .. Pozdro
marcin_ostrów Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Znaczy się masz problem z piastą czy szprychami ? Jakiś Novatec na tył, do tego np E512 http://www.dt4you.pl/disc-1297-rte05129s32s011297-p-1953.html?osCsid=4926cd30052c16a51930097150db0c79 Szprychy : te Championy mogą być . I na 32 , 36 to chyba przesada. No i dobry zaplatacz. Zreszą napisz do forumowicza daveo, dobierze Ci i zaplecie całość
KruQ1 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 problem ze szprychami bo pękają jak patyczki przy 28 szprychach ... i dlatego chciałem dać 36H żeby to było pancerne ... latając po ścieżkach leśnych, zjazdach na korzeniach, kamieniach nie bać się , że znowu poleci szprycha ... dlatego wolę mieć lekki zapas 36H niż brać coś na styk ... ale to Wy tutaj jesteście mądrzejsi dlatego szukam , porady , pomocy tutaj
Przemcio Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Pisz do Daveo. (dawid na forum) Ja tez tyle ważyłem obecnie trochę już mniej ale w twoim budżecie nawet lekko poniżej idzie złożyć zestaw taki jak mi składał. Piasty Novatec 771 oś15mm/882 thrubolt 10mm , 32 szprychy champion, obręcz dt533d. Zestaw naprawdę sztywny. Kołodziej tez super i rozsądny cenowo. Wszystko Ci dobierze, poskłada i wyśle
Borsuczy Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Piasta tylna Novatec 772 ma aluminiowy bębenek, ale z tego co widzę ma jakiś system "Anti Bite Guard", który ma zapobiegać wbijaniu się kasety w wielotryb bębenka, więc powinno być chyba ok. Ja w tym temacie specem nie jestem, chciałem tylko zwrócić uwagę na to, że niektóre części rowerowe nie są nastawione na pancerność, tylko na sztywność i małą masę. A 130kg może mocno depnąć w pedały Ale popieram poprzedników, pisz w tym temacie do speców od kół, Daveo z forum będzie do tego kompetentny.
KruQ1 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 napisałem do Dawida , przeczytał wiadomość czekam tylko na to że znajdzie chwilę i odpisze .... mam nadzieję najbardziej zastanawia mnie kwestia 32 or 36 .... czy to 32 szprychy by wystarczyło skoro przy 28 padają ja zapałki te szprychy (
dawid Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 W nocy odpisze;) 28h to bylo za malo, ale wiekszym problemem byly obrecze bontragera ktore sztywne nie sa, dlatego szprychy nie dawaly rady
Michulo Napisano 29 Maja 2017 Napisano 29 Maja 2017 Jeśli można,to prosiłbym o podesłanie również mi info o takim zestawie.na priv,lub na forum publicznym.Dziękuję
KruQ1 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 Dzięki Dawid za zainteresowanie czekam na info i na rozwój sytuacji Michulo mam nadzieje, że wszystko będzie ogólnodostępne dla reszty "miśków" ...i uda się jakiś "złoty środek" znaleźć Nie ukrywam , że strasznie mnie to już dobija i dlatego jestem w stanie wydać $$ na ten zestawik co podałem w pierwszym poście. Jest tego sporo $$ tylko dlatego , że to 36H bo tam nie ma sensownej konkurencji (tak mi się wydaje ) bo w 32H jest tego multum .... a 4litery ważą .... i niestety nja duży spadek wagi nie mogę liczyć w przyszłości wzrost też słuszny mam ( 2 m )
KruQ1 Napisano 30 Maja 2017 Autor Napisano 30 Maja 2017 propozycja DAWIDA .. : Proponowałbym taki zestaw: Piasta Novatec D882sb 32h z osią 10mm thrubolt na tył i na przód Novatec D041 Obręcze DT Swiss E512 29er 32hSzprychy DT Champion + Mosięzne czarne nyple To ile będzie taki zestaw ważył nawet nie sprawdzam, bo jak ważysz 130kg, to waga kół ma marginalne znaczenie Moim zdaniem bez najmniejszych problemów z wagą 130kg zestaw sobie poradzi Dodatkowo tylna piasta jest na stalowej osi i stalowym bębenku, bo przy tej wadzę to czesto piasty mają problemy zostawiam do oceny i czekam na inne ewentualnie propozycje
Lezia Napisano 31 Maja 2017 Napisano 31 Maja 2017 zostawiam do oceny Mam do Dawida zaufanie (też składał mi koła) więc jeśli Ci taki zestaw zaproponował to nie kombinuj tylko go bierz.
KruQ1 Napisano 31 Maja 2017 Autor Napisano 31 Maja 2017 nie kombinuje ... prawdopodobnie się zdecyduje .... waham się tylko co do piasty ... do końca nie wiem jakie mam mocowanie i wymiary aktualnej piasty ( nie znam się najzwyczajniej......jeszcze )
Mariosti Napisano 1 Czerwca 2017 Napisano 1 Czerwca 2017 W innym wątku podano mi link do artykułu gdzie sugerowano cieniowane szprychy dla ciężkich rowerzystów jak np DT Swiss Revolution. Uzasadniano to tym że w miarę obracania obciążonego koła szprychy ponad piastą się bardzo naprężają, a szprychy pod piastą się luzują i klasyczne szprychy przez swoją duża wytrzymałość są mało rozciągliwe przez co będąc poniżej piasty pod dużym obciążeniem takie szprychy będą się bardziej luzować niż cieniowane, a to z kolei powoduje znacznie większe różnice naprężeń na nyplach i otworach na nyple.
KruQ1 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Napisano 1 Czerwca 2017 no i weź tu bądź mądry człowieku ... mogłu by się mądre głowy wypowiedzieć ? DAWID ?
dawid Napisano 1 Czerwca 2017 Napisano 1 Czerwca 2017 Jedynie dt competition lub alpine 3 (lub analogiczne modele innych producentow) moglyby nieco wzmocnic zestaw. Jednak championy i tak sobie dobrze poradza, a szprychy cieniowane wymagaja wiekszego budzetu Revo nie ujechalyby 100kilometrow
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.