turo Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Witam, w mojej szosie za hamowanie odpowiada 105 na fabrycznych klockach. Niestety nie jestem zadowolony z siły hamowania. Rzekłbym nawet że mój rower nie hamuje a spowalnia. Czy wymiana klocków na np. SwissStop Flash Pro Green GHP2 ma sens? Czy może inne (wyższe) modele hamulców pomogą? Do tej pory jeździłem na hydraulicznych hamulcach (deore), nie oczekuję ze 105 będzie pracowało podobnie ale te same zjazdy na szosie jadę wolniej niż na mtb ze względu na to że nie mam szansy na 105 wyhamować jakby zaszła taka potrzeba. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 29 Maja 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Ile ważysz? Jaki model 105? Dual pivoty? W dolnym chwycie też brakuje siły? Próbowałeś odtłuścić obręcze? Ja jeżdżę na najnowszej 105 i bardzo sobie cenie te hamulce, w porównaniu z niższymi grupami to właśnie hamulce czy klocki wydają mi się największą zaletą tej grupy. W moim przypadku to opony są ogranicznikiem hamulców, nie odwrotnie. Wiadomo że to nie to samo co MTB z szerokimi oponami i tarczówkami, no ale powinno hamować to całkiem porządnie. Jesteś w ogóle w stanie zablokować tylne koło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tyran Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 a czy linki nie są za luźne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turo Napisano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Ile ważysz? 105 Jaki model 105? Dual pivoty? Wydaje sie że tak, model 5800 W dolnym chwycie też brakuje siły? Tak samo Próbowałeś odtłuścić obręcze? Nie, dzięki za podpowiedź - spróbuję. czy linki nie są za luźne? Nie, nie jest to kwestia linek a siły hamowania. Klocki trą o obręcz a rower zamiast hamować to spowalnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 W dolnym chwycie powinieneś być w stanie wyfrunąć z siodła, bez problemu. Być może seryjne klocki źle dogadują się z materiałem obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tyran Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Jakie masz koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Jak juz bedziesz kupowal klocki, to nie bierz zielonych swissstopow tylko niebieskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turo Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Jak juz bedziesz kupowal klocki, to nie bierz zielonych swissstopow tylko niebieskie.Czemu niebieskie? Kupiłem zielone i mam wrażenie że jest lepiej. Jestem w stanie w górnym chwycie zatrzymać koła. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Niebieskie sa poprostu lepsze od zielonych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Wg. mnie porównywanie skuteczności hamowania hamulców tarczowych z jakimikolwiek "szczękowymi" to tak jak porównywać skuteczność hamowania samochodu z hamulcami tarczowymi i z hamulcami bębnowymi. Nigdy "szczękowe" nawet nie zbliżą się do efektów tarczowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Rozumiem, ze jezdziles juz na wszystkim co najlepsze w swiecie szczek? A to porownanie do bębnów w samochodzie, to juz kompletna bzdura! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Na dzień dobry odtłuścił bym spirytusem obręcze oraz klocki (klocki warto od czasu do czasu przetrzeć papierem ściernym, by zedrzeć drobne opiłki i inny syf). Dopiero po tym zabiegu zdecyduj o ewentualnej wymianie klocków. Proponuje na przód dać klocki do jazdy po mokrym (np. czerwone Clarcsy czy niebieskie Swisstopy), to też skutecznie podnosi siłę hamowania dzięki bardziej miękkiej gumie okładzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Rozumiem, ze jezdziles juz na wszystkim co najlepsze w swiecie szczek? To dlaczego większość samochodów posiada hamulce tarczowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 A jakie maja miec, szczekowe? I co tu samochod ma wspolnego z rowerem??? Napisz na jakich hamulcach jezdziles, szczekowych i tarczowych, wtedy bedzie mozna wymienic jakies poglady. Bo tak, szczegolnie sadzac po zadanym pytaniu, "wiedze" czerpiesz z internetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Chciałem tylko przekazać @turo, żeby nie porównywał skuteczności hamulców tarczowych na których jeździł ze szczękowymi, dając przykład hamulców tarczowych w samochodzie. Ostatnio przeczytałem właśnie w internecie, że do szosowych zaczynają montować tarczowe, pewnie dlatego, że są słabsze od szczękowych. Ale jak czytam, tu nie można mieć własnego zdania, więc więcej w tym temacie się nie odezwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.