Gość Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Cześć! Od długiego czsau zastanawiam się nad szosą. Myślę, że to rozwiązanie dla mnie. Jeżdżę ok. 200-400km tygodniowo (w zależności od czasu i gdzie mnie wyciągnie w sezonie). Trasy roię od 30-100km, też w zależności od tego jak mi się chce. Jednak mam kilka pytań szczególnie co do rozmiaru. Mam jakieś 167cm wzrostu i patrząc na rozmiarówkę Decathlonu to przy Tribanie 500 jestem na granicy między 26 i 28 cali, a zależałoby mi na 28 calowych oponach, jednak rama wtedy będzie większa, 54cm. Zaś boję się roweru z za dużą ramą, bo wteyd pewnie ucierpi wygoda. Tego problemu nie ma przy Tribanie 520, bo wtedy nawet przy rozmiarze S, mającym 52cm ramę będzie 28 cali. Głównie zastanawia mnie napęd. Czy w przypadku 500 warto polować TYLKO na modele z Sorą (3x9), czy ten Microshift się do czegoś też nadaje? Ile może być warty używany Triban 500 z 2014 (na Sorze właśnie), który podobno jest w bardzo dobrym stanie i podobno przejechał max 100km? Albo taka oferta: https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-triban-520-giant-kross-trek-scott-cube-merida-CID767-IDmscEq.html#c6d0e2dbc7 1800zł, ale przejechane 1400km. Ile tu moge ewentualnie wytargować jeśli w ogóle jest sens? Dziękuję wam za pomoc, nawet nie wiecie ile ona znaczy dla mnie A już w oponach Race Kingi 2.0 mi doradziliście i sprawują się wyśmienicie. Mam nadzieję, że i tutaj okażecie jakąś cierpliwość i zrozumienie dla mojego braku wiedzy w tym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Tribanie 500 jestem na granicy między 26 i 28 cali, a zależałoby mi na 28 calowych oponach, jednak rama wtedy będzie większa, 54cm. Zaś boję się roweru z za dużą ramą Niestety będzie za duży, nie dopasowywał bym go na siłę. Albo taka oferta: Rower szosowy B'Twin Triban 520 / Giant Kross trek scott cube merida Kraków Prądnik Biały • OLX.pl 1800zł, ale przejechane 1400km. Ile tu moge ewentualnie wytargować jeśli w ogóle jest sens? Jest sens według mnie, 1600-1800 przy obecnym rabacie na nowe tego modelu to chyba będzie dobra cena dla obu stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Niestety będzie za duży, nie dopasowywał bym go na siłę. Jest sens według mnie, 1600-1800 przy obecnym rabacie na nowe tego modelu to chyba będzie dobra cena dla obu stron. @GTZaskar1991: Mogę podjechać i na tą 520 zerknąć jeśli negocjacje się udadzą Na jakie kluczowe rzeczy zwrócić uwagę? Jeśli jednak nie, to patrzeć na 500/dzwonić po sklepach czy mają na Sorze? Czytałem mnóstwo postów na forum jaka to Sora nie jest genialna (szczególnie w tej półce cenowej) i jakoś się już psychicznie nastawiłem (może błędnie?), że jeśli 500, to tylko Sora. I z własnego doświadczenia: Aktualnie mam Hexagona V3 2008 na 3x7 i jak jeżdżę ze znajomym, to jak on odpali "ósemkę" na prosej czy z górki to mi zaraz z oczu znika, a to tylko jeden bieg. Ja pojadę ze 30 na asfalcie, a on sobie kręci znacznie lepiej. Na kolarce to może być jeszcze większe między 3x8 a 3x9? EDIT: To jak 54 jest za duża, to nie ma sensu kupować 500 w takim razie. Zdecydowanie wolałbym kręcić na 28 calówkach. Jedyna nadzieja w 520? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 28 Maja 2017 Udostępnij Napisano 28 Maja 2017 Na jakie kluczowe rzeczy zwrócić uwagę? Czy rama nie jest pęknięta szczególnie przy główce, manetki pracują płynnie, koła proste, bo po korbie widać że raczej nie kłamie. między 3x8 a 3x9 Raczej będzie mniejsza różnica/podobnie. Zdecydowanie wolałbym kręcić na 28 calówkach Trzymam kciuki że ci pości za 1,6k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.