Skocz do zawartości

[Rower] Przesiadka z leciwego 26. Kross b8?


Karuzelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Waham się między wyborem pierwszego 29nera. Kwota jaką dysponuję to maks 5500 z czego wiadomo że czym mniej tym lepiej bo powoli mi sie buty rozlatują i też trzeba by zainwestować.

W około wpadły mi 3 modele po myślniku rabaty jakie moge otrzymać od cen katalogowych.

 

Specialized Epic HT comp.----- 5500

 

Trek SF6------- 5400

 

Kross B8 2017 ----- 4400

 

 

Kross z tego zestawienia jest najtańszy i ma napęd 1x11 którego troche się boje czy nie będzie twardo na podjazdach? Dodatkowo ten kross zbiera pochlebne opinie przez vlogerów rowerowych na youtube.  Do pozostałych dwóch musiałbym dołożyć trochę i odwlec zakup o dwa miesiące. Trek i Spec są rowerami lżejszymi ale nie wiem czy aż tak to odczuje.

Dodam że potrzebuje rower do jazdy treningowej po lesie, od czasu do czasu maraton no i weekendowa turystyka. Co radzicie, troche boje sie tego krossa co to za wynalazek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem sf6 i b8.

Różnica w wadze jest moim zdaniem pomijalna i nie powinieneś się nią przejmować. Jeżeli będziesz jeździł po nizinach to spokojnie 1x11 wystarczy. 

Trek ma sprawdzoną i porządną gwarancję, Kross miał pare wpadek, z tego powodu rozważałem dorzucenie 1k do sf6. Gx vs SLX to tak naprawdę kwestia indywidualna, oba systemy świetne. Trek chyba miał blokadę z manetki, fajna sprawa, trochę mi tego brakuje. 

Od 2 miesięcy jeżdżę na Kross-ie i nie żałuję. Jakieś 1200km w różnym terenie i bez usterek, nie licząc lekkiego cykania, chyba w sterach po najechaniu na przeszkodę, raczej nic poważnego. 

 

Co do UC, to ogrom marketingowego bełkotu mnie do tego człowiek zraził, ale cena niezła, ja znalazłem za 4500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym spróbować troche napędu 1x11 ale nie mam wypróbowania go w terenie chodzi o podjazdy. Rower będzie użytkowany w różnym terenie, aktualnie w krakowie gdzie troche pagórków jest. Przesiadam się z starego 3x9. Rower też chciałbym kupić tak na minimum 5 lat. Oczywiście w trakcie eksploatacji zakładam jakąś możliwość upgradu np kól ale to nie na początku. Kiedyś zaczynałem swoją przygode z rowerem od krossa właśnie najpierw model hexagon a potem level a6 i wtedy nie miałem tym rowerkom nic do zarzucenia.

Z drugiej strony rower będe kupował na pare lat więc może warto dołożyć ale czuje że jakbym kupił speca który jest drugi w kolejności to odrazu bym go przerobił na 1x11. Z tym że jak mi nie podpasuje to zawsze będe mógł zrobić 2x11 a w krossie nie ma takiej opcji, na zawsze będe skazany na 1x11 poprzez konstrukcję ramy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnic zbyt dużych między tymi rowerami nie ma, więc ja bym kierował się ceną i opiniami co do jakości.

 

Spec i Trek mają bardziej sportową geometrię, przy czym na Treku będziesz trochę bardziej wyciągnięty, co daje bardziej aerodynamiczną pozycję, a np. na podjazdach jest fajne, bo jest większa szansa, że przednie koło będzie przyklejone do podłoża. Chociaż same liczby mogą kłamać.

 

Ja kupiłem rower w outlecie i jestem bardzo zadowolony. Za 4 700 kupiłem rower, który oryginalnie był wyceniany na 8 000. Może warto się rozejrzeć za takimi opcjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

nie licząc lekkiego cykania

 

Sugerujesz stery, nie do końca, choć blisko ;) Szerokość dzisiejszych kierownic w połączeniu mostek-kierownica potrafi wywołać takie cykanie w przypadku kiedy jest tam nawet jakieś minimalne przybrudzenie. Wystarczy odkręcić 4 śruby od mostka trzymające kierownicę, wyczyścić, skręcić i cisza na trochę.

 

Napisałeś o tym, że musiałbyś przeczekać około dwóch miesięcy żeby dołożyć i kupić któryś z droższych rowerów. Ze swojej perspektywy patrząc na pogodę za oknem, nie czekałbym dnia dłużej i kupił Krossa, który prawdopodobnie spełni Twoje preferencje w 100%. Radość z jazdy będziesz już teraz czerpał, a nie za dwa miesiące, kiedy teoretycznie sezon rowerowy, będzie już dawno w 3/4 za nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi że nie chcę dłużej czekać bo to kupno roweru odkładam już jakiś czas.

B8 z 2016 roku nie wchodzi w gre bo chyba nie ma sztywnych osi a do tego chyba ma słabszy osprzęt na którym mi bardzo zależy.

Rowery z outletu też nie za bardzo bo rower będe brał na cześciowe raty.

Raczej o pierwszą dziesiątke na maratonie szybko nie będe się bił a reszte gotówki którą musiałbym dołożyć do innego to chyba lepiej zainwestować w przeróbki typu tubeless.

Chyba ostatecznie wybór pada na B8 2017 ale mimo wszystko troche sie obawiam tego kilograma więcej w stosunku do konkurencji no i tego 1x11 na podjazdach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz powyżej 185cm  i lubisz wyciągniętą sylwetkę to spójrz na:

http://sklep.coolbike.pl/rower-gorski-kellys-gate-50-rozmiar-l-2015,3,9212,47394

Taperowana główka, reba, sztywne osie ... do wymiany manetka tylnej przerzutki, opony ... w 2015 była bogata wersja ...

Do 1x zawsze sobie przecież możesz zdegradować ...

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Level b8 z 2016 ma obie sztywne osie. Ze słabszego osprzętu to ma tylko Recona zamiast Reby - ale też i cena jest prawie 1500 zł niższa w stosunku do modelu z 2017. Napęd jest SRAM ze zmieniarką i manetkami GX, nigdy bym nie zamienił ich na SLX shimano. Wybór należy do ciebie. pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rower Level B8 | Rowery Górskie | MTB XC | Kross Czy mi sie pomyliło czy też ten Kross ma QR a nie sztywne osie ?

 

a to nie sztywne osie?:

 

PIASTA PRZÓD Shimano Deore HB-M618 15x100mm PIASTA TYŁ Shimano Deore FH-M618 12x142mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zmieniarka na obejmę, wózek side swing i prowadzenie linki pod dolną rurą jak dwóch pozostałych, 10cm od węzła odbijasz pancerzem na zmieniarkę.

 

SLX FD-M7020-L Side Swing

 

 

W moim nowym Kross R7 są przygotowane miejsca pod wewnętrzne prowadzenie pancerzy do przerzutki przedniej, nie ma tylko mocowania direct mount, dlatego wystarczy tylko przerzutkę na obejmę i manetkę dokupić, bez kombinowania z prowadzeniem pancerza dołem.

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, korbe potraktowałem jako oczywistosc :) Dlaczego egzotyczne? Bardzo naturalne, jeżeli w rowerze pasuje nam absolutnie wszystko z wyjątkiem tego napedu to wtedy warto zmienić. Jeżeli oczywiscie po dłuższej jeździe na 1x11 dojdziemy do wniosku, ze nam to nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż ... Karuzelek wie najlepiej jakich przełożeń używał ... uwzględnić 10% na 29 i już : )

Choć w sumie to nie wiadomo jeszcze dokładnie jak z wytrzymałością tych napędów 11x, spotkałem się z opinią, że 10x jest bardziej trwałe ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi mi też o przerzutke i linki , ruchy linki są bardziej precyzyjne więc ten napęd jest pewnie bardziej wrażliwy na zabrudzenia ...

Ja bym w okolice Krakowa wybrał 2x10 przód 22-36, 22-38 tył 11-36. Tanio i dobrze.A jak za twardo to można Sunracea 11-40 do korby 24-38.

  

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż ... Karuzelek wie najlepiej jakich przełożeń używał ... uwzględnić 10% na 29 i już : )

Choć w sumie to nie wiadomo jeszcze dokładnie jak z wytrzymałością tych napędów 11x, spotkałem się z opinią, że 10x jest bardziej trwałe ...

 

Mówisz o 10% nachylenia? Właśnie poprzednio miałem napęd 3x9 klasyczny i miałem okazje używać przełożenia 1,1 Więc obawiam się że do tego wynalazku 1 na 11 trzeba bedzie mieć kopyto aby wtargać. Ale jeszcze ostatecznej decyzji nie podjąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie  ... piszę o tym, że koła 29 cali to okł 10% a dokładnie 11,5% większe od 26 cali a więc jeżeli na 26 calach jeździłes na zębatce 32 z tyłu to przy takiej samej korbie i większym kole powinieneś mieć z tyłu 36.

Mi wychodzi, że w góry przydaje się przełożenie 22/36 a nawet 24/40-42. Jeżeli nie masz zbyt silnej nogi i planujesz długie podjazdy a nie podejścia - szczególnie jeżeli teren nie jest zbyt twardy. Jak długi podjazd kończy się ścianka to sa momenty, że się załuje, że sie kupiło rower a nie zle dobrało przełożenia ; )))

 

Ten - jak piszesz - wynalazek - to dla swietnie wytrenowanych zawodników albo na płaskie. Potem jest:

https://www.forumrowerowe.org/topic/218024-naped-powrot-z-1x10-do-2x10/

Na płaskie zreszta sie nie nadaje bo przeskoki między poszczególnymi przełożeniami są za duże, trudno wyrównać kadencję. Lepiej się sprawdza kaseta 11-32

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...