Mod Team durnykot Napisano 20 Lipca 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 fotki gdzie? Wymiana to większa filozofia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 Tylko takie mam... Wymiana to pikuś, wystarczy wybić sztyft/sworzeń ja zrobiłem to małym imbusem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Lipca 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 Dziękować. Minister Finansów poza biurem ( czyt. domem ) więc zakup został po tajniaku wykonany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 Super a nie chcesz trochę ztuningować swoich zacisków ? Będę miał na opyl ozdobne "krążki" tylko jeszcze nie wiem które sprzedać, raczej czerwone i niebieskie Oczywiście oryginały magury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Lipca 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lipca 2017 W sprawie krążków to przemyślę- nigdy o nich nie myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaku_85 Napisano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 Panowie a jaką tarczę najlepiej nabyć do tych hamulców ?? 180mm oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Sierpnia 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 Magura Storm HC. Storm SL jest zbyt wycieniowany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Apdejt testu. Hamulce zostały wzbogacone o klamki HC i dedykowane tarcze Storm HC o średnicy 180 mm. Słowo o Klamkach . Klamki HC są odpowiedzią Magury na płynącą z sieci krytykę o zbyt małej regulacji odległości dla klamek fabrycznych ,która może być niewystarczająca dla osób z małymi dłońmi. W moim przypadku nie miałem z tym większych problemów ,ale niezbyt pasowała mi długość dźwigni. Klamki zostały zakupione w sklepie Bikester https://www.bikester.pl/magura-hc-dwignia-hamulcowa-do-mt5-na-1-palec-aluminiowa-manetka-czarny-537198.html Po odpakowaniu przesyłki stwierdziłem ,że gdzieś już widziałem taki profil klamki w Magurze. Wycieczka do garażu i porównanie z modelem MT 6 z pierwszej serii Widać mocne podobieństwo. Nieco frustrujący jest fakt,że Magura obecnie każe sobie płacić za coś, co kilka lat temu było standardem. Obecnie seria MT6 ma inną, dłuższa klamkę, a krótkie są za dopłatą. Wymiana Klamek. Wymiana klamek wymaga demontażu całości z kierownicy, oraz posiadanie czegoś do wybicia o średnicy ok 3 mm i mały młotek. Cała operacja polega na wybiciu trzpienia mocującego klamkę, wyjęciu starej, włożeniu nowej ( ważne jest prawidłowe ułożenie sprężynki ) i wbiciu trzpienia na nowo. Wskazana uwaga i nie przesadzanie z siłą ,jaką użyjecie do wybicia trzpienia. Po wymianie całość wyglada tak Wrażenia. Klamki HC , ze względu na kształt dźwigni mają nieco zmienioną krzywą pracy, co w praktyce zmienia ( ale nie jakoś radykalnie) pracę hamulca. Skok klamki jest mniejszy, modulacja jest odrobinę mniejsza, siła zaś pozostaje na tym samym poziomie. Regulacja odległości ma mniejszy zakres niż w standardowych klamkach. Dla mnie największą wartością dodaną jest mniejszy skok klamki , mniejsza długość klamki i profil dopasowany pod jeden palec. Mimo mniejszej powierzchni ergonomia dalej jest zdecydowanie lepsza niż w Shimano, co pozwala nam bardzo łatwo operować hamulcem. Dziwi mnie fakt,że Magura wkłada te klamki jako standard do modelu MT Trail Sport,a do modeli MT5/7 są opcją. Szkoda ,że do modelu MT5 Magura nie wprowadziła klamek HC3 ,które są dostępne tylko do modeli MT7 i Trail Carbon. Zapewne pojawi się pytanie ,czy warto wydać stosunkowo dużo kasy za te klamki. Odpowiedź nie jest oczywista i dużej mierze zależy to od osobistych preferencji. Jeśli ktoś nie lubi małych klamek i preferuje hamowanie dwoma placami, to zdecydowanie odradzam. Jeśli ktoś szuka mniejszego skoku klamki, hamuje jednym palcem lub ma małe dłonie to będzie to dobry zakup. Tarcze Storm HC Decyzja o wymianie tarcz zbiegła się ze zużyciem posiadanych Storm SL ,które osiągnęły sugerowaną przez Magurę minimalną grubość 1.8 mm ( de facto miały 1,76 mm ) . Zakupiłem tarcze o takiej samej średnicy jak SLki, czyli 180 mm. Nie będę pisał o montażu, bo trudno się rozpisywać o kręceniu sześcioma śrubkami. Jedna tarcza Storm HC 180 mm waży ok. 140 gramów, dla porównania wersja Storm SL 180 mm waży ok 115 gramów. Wrażenia z jazdy Po dotarciu ,które przebiegało w sposób zbliżony do rekomendowanego przez Magurę rzuca się w oczy przede wszystkim bardziej harmonijne hamowanie, co pewnie jest efektem większej powierzchni pracy w porównaniu do Storm SL ( widocznych w pierwszym poście ) Z tarczami HC mamy odczuwalnie większą siłę hamowania, lepszą modulację oraz są cichsze w czasie hamowania w mokrych warunkach. Teoria głosi ,że wersja SL ma lepsze odprowadzanie ciepła, ale po kilku dłuższych ,beskidzkich zjazdach nie stwierdziłem żadnych problemów z utratą siły hamowania ze względu na przegrzanie, co jest dosyć istotne dla mnie - z poprzednimi hamulcami ( Shimano XT 785 ) miałem dosyć niemiłem przeżycia zjeżdżając ze Skrzycznego. Nie stwierdziłem odkształcania się tarcz od wpływem ciepła ,ale nie udało mi się ich doprowadzić do czerwoności. Jeśli ktoś stał się posiadaczem i użytkownikiem Magur MT5/7 oraz Trail to zdecydowanie polecam inwestycje w tarcze Magura HC- zyskamy pewne, płynne hamowanie o stałej sile hamowania bez żadnych wibracji. Jedynym minusem jest piszczenie przy hamowaniu w mokrych warunkach ,ale to raczej dotyczy większości hamulców. Na koniec dodam,że HC są super sztywne i brak jakiegokolwiek dzwonienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Durnykocie, na jakie klocki zamieniles te orginały? To są oryginały magury ? 8.P czy 8.R ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Włożyłem oryginały 8.P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Mocniejsze niż oryginały? To są metaliki? Gdzie kupowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Sierpnia 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Kupowałem w Rose. Mają jeszcze wersję R ,czyli ,wg Magury, maksymalna moc hamowania ale przyśpieszone zużycie. Magura nie podaje czy to metaliki czy semi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 18 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Czy Magury MT5 pracują wyłącznie z tarczami Storm? Chce kupić na przód a mam obecnie avida w dobrym stanie i chciał bym zajechać do końca. Dodatkowo zakup tarczy to dodatkowy koszt. Jak będzie działać gorzej to przeżyje bo obecnie i tak mam DB1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Listopada 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Działać będą z każdymi tarczami, możliwe jednak,że działanie nie będzie idealne w przypadku mniejszej powierzchni pracy na innych tarczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 18 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Jeszcze pytanko czy MT4 też dobrze hamują bo nie oszukujmy się mieszkam w Poznaniu i nie ma tu gór, potrzeba mi mocnych hampli ale nie wiem czy aż takich i czy warto dopłacać tym bardziej, że ważę 68kg. Ktoś zna ten sklep? Bo cena super. Klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 18 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2017 Na twoje tereny i wagę czterotłoczkowe MT5 to chyba rzeczywiście przerost formy nad treścią i raczej nie będziesz w stanie wykorzystać ich potencjału. Jeśli rozważasz MT4 to równie dobrze możesz brać pod uwagę MT2 - działanie takie samo jedynie zacisk bez banjo i aluminiowa klamka a cena zdecydowanie niższa. Z innymi tarczami działają ale ze Stormami odczuwalnie lepiej (miałem porównanie z shimanowskimi RT68). Co do sklepu bikecenter.pl to mogę go polecić - dobry kontakt , szybka dostawa , rzeczywiste stany magazynowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Listopada 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 MT4 mają ten sam zacisk co MT6 i nieco inną klamkę. Nie wiem, jak hamują obecne wypusty ,ale MT4 z pierwszej serii działało bardzo dobrze. Bike Center jest bardzo OK- warto jednak dopytać,czy hamulce są w wersji BOX czy to OEMy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 19 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 (edytowane) A jaka różnica? Bo nie ogarniam. Jednak po dzisiejszym wypadzie na rower padło na MT5 ze względu, że jeżdżę coraz szybciej i muszę wyhamować szybciej aby mieć frajdę z jazdy. MT5 zawszę też mogę zabrać do nowego roweru. MT4 dam na tył w późniejszym czasie. Dzięki za porady i szczególnie za ten artykuł bo chciałem kupić inne hamulce. Edit: Hamulec kupiłem w Bikecenter ale przez allegro bo postanowiłem na raty kupić i płacić po 40zł dzięki czemu nadal mam 450zł w kieszeni np. na opony Mam nadzieję, że hamulec dojdzie do weekendu. Czy ktoś wie czy w tym sklepie skracają przewody? Napisałem do nich ale odpiszą pewnie jutro. Czy ciężko samemu skrócić? Ile może kosztować usługa w serwisie bo i tak nie mam zestawu do odpowietrzania w razie co. Edytowane 19 Listopada 2017 przez Marcin86Poznan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Listopada 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 Różnica między Box a OEM to m.in forma zapakowania- w Box dostajesz wszystko w pudełku łącznie z częściami do skracania ( oliwka, pin, uchwyt do przewodu). Czasami są różnice w wykonaniu samego hamulca. Skracanie i odpowietrzanie jest w zasadzie proste, ale warto mieć olej w zapasie. Kiedyś Bike Center skracało przewody, nie wiem jak teraz. Magura sprzedaje układ MT5/MT4 jako MT Trail Sport http://www.magura.com/en/components/bike/trailseries/productdetailpage/?p=26509 które , w odróżnieniu od zwykłych MT5 czy MT4 mają klamki HC3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 19 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2017 To wersja Box i nadal skracają nawet jest w opisie produktu. Tą wersja Trail już widziałem i fajna ale na razie kupiłem tylko na przód a na tył to może w lutym ale to już MT4 wezmę. Jeszcze została tarcza do kupienia ale to już mniejszy koszt. Opłaca się kupić te kolorowe gumki ozdobne na tłoki? 62zł trochę drogo. Zresztą co za pytanie czy się opłaca jak to tylko ozdoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 20 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 Po korespondencji okazało się jednak, że nie skracają bo wysyłają w oryginalnych pudełkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Listopada 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 to masz do kupienia olej i zestaw do odpowietrzania. Oryginalny przewód ma 2,2m długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 20 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 Widziałem już na YT jak skracać i odpowietrzać i łatwe jest a zestaw do odpowietrzania i tak musi być na stanie. Paczka już wysłana to na środę będzie a weekend ma być u mnie ciepły i ładny. Mam nadzieję, że od razu nie zaliczę lotu ptaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Listopada 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 Podczas montażu i odpowietrzania pamiętaj,że śrubki w klamce są dosyć delikatne, szczególnie śrubka EBT ( odpowietrznik )- nie przykręcaj na siłę. Konieczny dobry torx 25 ,który powinien zresztą być w pudełku. Przed odpowietrzaniem dobrze jest wyjąć klocki. Aha- niezależnie od tego,jak Ci pójdzie skracanie i czy wyleci jakakolwiek ilość płynu i tak odpowietrz cały układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 20 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2017 No o tej śrubce czytałem, że zalecany moment to 0,5Nm niby. Już zamówiłem zestaw do odpowietrzania żeby się nie denerwować. Torx jest w zestawie ale mam walizkę dobrych kluczy w razie coś. Później kupie MT4 na tył to zmienię klamki. Czytałem gdzieś, że niby HC2 też pasują a są dużo tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.