Skocz do zawartości

[opona] MAXXIS Ardent 27.5x2.25 Zwijana EXO single


szczecinmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam braci,
tak jak w temacie, mam rower do jazdy XC - Unibike Flite 27.5 z 2015 roku, z aktualnymi oponami Smart Sam performance grubość 2,1. Jeżdze nim od pół roku dopiero, opony juz sie zdzierają powoli, szczególnie ta z tyłu, z przodu niby jest cacy i bierznik żyje.
Tak czy siak potrzebuje opinii na temat tych opon:
http://allegro.pl/opona-maxxis-ardent-27-5x2-25-zwijana-exo-single-i6711893138.html


Czy sprawdzą się z tyłu i z przodu, oraz czy mogę np na ten moment na razie wymienić tylną opone a z przodu mieć opone 2.1? tego smart sama? czy odpada i musze wymienić obie opony?

Jeżdżę głownie tylko po lesie, czasem kamienie, drewno i po mieście/asfalcie tylko żeby gdzieś dojechać - zwykle właśnie do lasu. Ale jeżeli na asfalt nie beda sie nadawać to chetnie bede jezdzil po ziemii/chodnikach.

Ewentualnie jakies alternatywy? podobno te sa bardzo uniwersalne, nie mialem nigdy 2.25 grubosci ale na teren na pewno bedzie odczuwalna roznica. Zalezy mi tylko na szybkosci i stabilności. 

 

Napisano

 

 

czy mogę np na ten moment na razie wymienić tylną opone a z przodu mieć opone 2.1?

Możesz bez problemu , w niczym to nie przeszkadza.

Napisano

Ja bym radził przednią nie zużytą założyć na tył, a nowego Ardenta na przód.

Jak dasz tak szeroką oponę na tył to Ci tylko opór wzrośnie, natomiast na przodzie będzie zdecydowanie bardziej miękko i przyczepnie - odczujesz sporą różnicę.

Napisano

Niestety opona z przodu jest wycentrowana, próbowałem wiele razy ją wkładać i centrować. Obawiałem sie nawet ze to wina koła/felgi ale nie.. opona sie jakos wykrzywiła, prawdopodobnie poprzez wyjmowanie jej lub wkładanie i przez to kręcąc oponą nie to ze odskakuje na lewo lub prawo tylko chyba gorzej bo do góry odskakuje w pewnym miejscu na dlugosci 15cm.
myslicie ze to bardzo bedzie przeszkadzało jak dam ją na tył? W sumie jezdze i tak ale czuc lekki opór, minimalny ale jest


Dostałem wlasnie takiego priva:

"hej

jakbyś był zainteresowany, to mam 2 opony Maxxis na sprzedaż.

1. ardent race tr 3c exo 27,5x2,20

2. ikon 3c tr exo 27,5x2,35

 

są to najwyższe modele a opony używałem krótko i mają przejechane max 400-450 km - jeszcze włoski widać  ;)

jak chcesz, to mogę wystawić na allegro za 150 zł komplet lub 85 zł sztuka  ;) przy komplecie wysyłka free"

KUSZĄCA OFERTA :) Co myslicie? przód 2.20, a tył 2,35, szkoda ze uzywane ale jak nie sa wycentrowane i sa nawet wloski to chyba warto nie? 


Czy potrzebne mi az takie grube opony , 2,35? do xc?


a no i wlasnie ja uzywam detek, nie mam kasy ani tez sie nie znam na mleku

Napisano

Nie taplam sie w koncu lata idzie wiec bedzie gorąco stad potrzebuje dobrych opon!!

Czyli ten ardent z mojego posta jest spoko? i bedzie sie nadawał na przód, a z opone z przodu ciensza daje na tył i jest cacy? (nawet jak lekko wycentrowana?)

Czy moze skoro miec okazje to wziac ten zestaw za 150zł

Napisano

Polecacie tego ardenta czy cos innego moze? rower mam w kolorach bialo czarnych + czerwony wiec troche lipa jakby opony byly z napisami zlotymi
ale juz nie chodzi o kolor tylko stosunek jakosci co do ceny...

widze czesto ludzie tez polecaja race kingi od contintentala


Chce juz zamowic wiec czekam na odpowiedz ostateczna definitywna 

Napisano

Ardenta miałem, a nawet ciągle gdzieś mi leży tylko, że w wersji drucianej. Opona w teren jest uniwersalna, wolno się zdziera, dobrze radzi sobie w błocie, ale opory toczenia to jest dramat. Na asfalcie mnie to tak wkurzało, że je zmieniłem zanim jeszcze się zdarły. Smart Sam (2017) jest znacznie szybszy, choć też mu brakuje do ideału.
Race Kingi są wyjątkowo szybkie ale w terenie zachowują się jednak gorzej i subiektywnie łatwiej je przebić. Ideału nie ma, zawsze jest coś za coś.

Napisano

Jeśli obecnie jeździłeś na SS drutowych i byłeś zadowolony to nie wiem czy jest sens pakować się w najwyższe modele maxxisa. Zamierzasz przechodzić chociaż na bezdętki?

Do twojej jazdy IMHO lepsze ikony albo z innych stajni x-king, rocket ron.

Napisano

 

 

Jeśli obecnie jeździłeś na SS drutowych i byłeś zadowolony to nie wiem czy jest sens pakować się w najwyższe modele maxxisa. Zamierzasz przechodzić chociaż na bezdętki? Do twojej jazdy IMHO lepsze ikony albo z innych stajni x-king, rocket ron.
 

Zainteresowałeś mnie, na bezdętki jeszcze nie mam zamiaru przechodzic ale zależy mi na lepszym toczeniu i na chodnikach których jeżdze i w lesie i na zjazdach - w końcu idzie sezon wiec bedzie gorąco. 

Wyszukałem ten model ikona które podałes, faktycznie tańsza alternatywa i wygladają kozacko, nie znam sie tylko jaka roznica drutowe czy zwijane, wazne by byly lekkie i dobre :P 
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-27-5/p,opona-ikon-27-5x2-2-60-tpi-60a-70a-drutowa-maxxis,623135.html?skad=googlepla&gclid=CjwKEAjwja_JBRD8idHpxaz0t3wSJAB4rXW5RwRuBTJ_3az3rDFUyrNzLc517BUvEfQHD8psv3ukKxoCXVvw_wcB


Jakbys proponował rozstawienie tych opon? Ikon nówka przód a mój smart sam na tył? Czy moze polecasz na przyszłość od razu dwie Ikony kupić by miec i na przod i na tyl taka sama? Chociaz slyszalem ze lepiej na tył np 2.1 a przód 2.25 czy 2.2 :)

Napiszesz cos na ten temat? rower typowo XC bo juz wiem ze to zaden enduro nie jest ale i tak na nim skacze sobie na górkach 

 
Napisano

Na przód załóż nową. Jeśli nie wiesz czy ma być zwijana czy drutowa to weź drutową. Do zjazdów/skoków to polecałbym coś bardziej odpowiedniego (conti trial king, maxxis minion...) ale na asfalcie będzie dramat.

Napisano

Mam te opony w wersji 26" i tez się obawiałem o opory toczenia na asfalcie po przejściu z Aspenów. 

Co prawda za dużo nie przejechałem na nich i moje odczucia nie stoja na wysokim poziomie ale jakoś niespecjalnie odczułem zwiększony opory. Rzekłbym, że jechało mi sie tak samo. Co prawda jak ktoś jest wytrenowany, i jeździ z pewna stała prędkością po swojej ulubionej trasie to może i widzi różnie dlatego proszę mojej opinii nie brać jako wyrocznie.

Napisano

 

 

Mam te opony w wersji 26" i tez się obawiałem o opory toczenia na asfalcie po przejściu z Aspenów.  Co prawda za dużo nie przejechałem na nich i moje odczucia nie stoja na wysokim poziomie ale jakoś niespecjalnie odczułem zwiększony opory. Rzekłbym, że jechało mi sie tak samo. Co prawda jak ktoś jest wytrenowany, i jeździ z pewna stała prędkością po swojej ulubionej trasie to może i widzi różnie dlatego proszę mojej opinii nie brać jako wyrocznie.
 

Tak tylko mowa teraz o ardentach, IKONach które sa tańsze i w sumie skusiłbym sie by wziąć pare na przód i tył czy mówisz o conti trial king lub maxxis minion?  :laugh: 

To może zróbmy tak, kupie opony typowo na asfalt powiedzmy tak w 75% bo wiadomo jakie sa polskie drogi i czasem sie chodnikiem tez jezdzi czyli zapewnie 1,9 by miały dobre opory toczenia oraz drugi zestaw opon to typowo do XC w teren czyli tez 75% teren a 25% asfalt byleby dojechać szybko, co wtedy polecacie?

Napisano

Dokładnie tak jak napisał cervandes, ardent jest przerostem formy nad treścią do wskazanego przez autora zastosowania. Minion i Trail king to już swoistego rodzaju paranoja w tym temacie. roro+ rara ewentualnie X + race king lub black panther xtrac + spotted cat

Napisano

To tylko jakaś rada panowie czy faktycznie warto 2.25 grubość miec z przodu, a z tyłu np 1.9 czy 2.1? :) Jak to z tym jest? :)
Może jednak zostać przy obu oponach 2.1?

zdecyduje sie ostatecznie na ten rocket ron na przód i racing ralph na tył, szczególnie ze cenowo nie jest to jakos duzo
i wiele osób polecało taka kombinacje, mam nadzieje że nadadzą się i na terenie i na asfalcie.
 

 

tył racing ralph 2,1 przód rocket ron 2,1 i pozamiatane.


PS. Może to tez zmieni ostateczne zdanie ale jeżdze tylko około 80km na tydzien. Większość teren w 75%, a takto chodniki 20% , 5% asfalt czyli tyle co nic

Napisano

To nie jest zestaw do zjazdów, tylko lekki zestaw do XC. Tył węższy ze względu na mniejsze opory toczenia mocniej dociśniętego koła napędowego. Ja tam się boję RaRa nawet na tyle, ale inni sobie chwalą.

Napisano

Ile ważysz? Jak mało możesz dać oba 2.1, jeśli jednak bliżej do 100 to rozsądniej dać większy balon.

Węższa opona wcale nie stawia mniejszych oporów toczenia od szerszej.

Napisano

Waże 73kg co czasem z dodatkami daje powiedzmy te 76kg, czy przy takiej wadze potrzebuej 2,25 z przodu, co myslisz bracie? w sumie na zakretach ciezko czasem wyrobic bo mam 185cm wzrostu i rama- 21 cali  czyli lekko przydługa mimo ze mostek skróciłem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...