Skocz do zawartości

[Giant MPH] uszkodzony, naprawiać czy wymieniać na używkę?


fido920

Rekomendowane odpowiedzi

Rower z 2000 r długo stał, Giant XTC 840 Cross Country. Problem z hydraulicznym hamulcem, jest tam regulacja-bębenek z pokrętłem, które kreciło się i dzięki temu hamulec był bardziej miękki lub sztywniejszy. Teraz kręcę tym ustrojstwem (jak rower stoi w słońcu blokują się hamulce) i niestety nie działa. Płyn wymieniał warsztat ale nic nie dało, w serwisie Giant powiedzieli, że mogą reanimować za 45 zyli. Tak się zastanawiam czy opłaca się reanimacja, biorąc pod uwagę archaiczność hamulców MPH...? Nie jestem z kolei zapaleńcem żeby inwestować w rower duże pieniądze, może jakąś alternatywę podacie, myślę o niedrogich używanych hamulcach bardziej dyskretnych od obecnych...Poproszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli te bębny służące do regulacji, teraz całe hamulce są o wiele mniejsze/lżejsze...Mógłbym wyłożyć kwotę około 200 zł, rozumiem, że trzeba wymienić całość łącznie z zaciskiem, a tarcza może zostać...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wymiana całego kompletu przedniego i tylnego hamulca. Ze względu na wiek tych hampli nie bawiłbym się w wymianę klamki/przewodu czy zacisku. Każdy materiał starzeje się zwłaszcza po tylu latach, dotyczy to zwłaszcza gumy czyli przewody i uszczelki. Tarcze mogą zostać ale ciężko teraz zaproponować nowy sprzęt bezawaryjny i skuteczny w tej kwocie. Kiedyś osprzęt nawet w tanich rowerach jakoś działał i był trwały a teraz już tak nie jest. Producenci tną koszty i oszczędzają na wszystkim. Gdybym był na Twoim miejscu szukałbym BR-M447. Trochę wykraczają poza budżet to raz a dwa raczej nie zalecają ich do działania w temperaturach około 0 stopni Celsjusza i poniżej. Do 200zł to chyba BR-M395/396 które Giant czy nawet Scott montują w swoich niższych modelach. Jak 2 miesiące temu przymierzałem się do Giant Talon w salonie firmowym i z ciekawości chciałem sprawdzić jak mocne są te BR-M396 to pomimo zaciśniętej klamki przedniego hamulca koło szło do przodu. Przestały mnie wtedy interesować te hamulce. Osobiście wolałem dołożyć bo pamiętałem ile czasu i pieniędzy straciłem przez złe wykonanie moich tektro draco. Szkoda zdrowia. Natomiast w Giant Terrago 2 2008r krewniaka są BR-M445, praktycznie identyczna konstrukcja co BR-M447, działają bez zastrzeżeń pomimo tylu lat, może kiedyś wykonanie/jakość uszczelek tej samej w zasadzie konstrukcji była lepsza. Wracając do MPH spytaj ile orientacyjnie mogą jeszcze pożyć te MPH po reanimacji za 45zł. Jeśli serwisanci nie są "z doskoku"  jak to w sezonie bywa i pracują od lat jest duża szansa że będą znali się na temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...