patrykt Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Witam, mam problem z odpowietrzeniem hamulca Shimano XTR M9000. Przelewałem go pare razy, sam i w paru serwisach, ale za każdym razem hamulec nie jest odpowietrzony. Klamka puchnie na stromych zjazdach, jak się ją odpuści, to klamka się zapada. Olej nowy, nigdzie nie cieknie, wszystkie śruby zakręcone, tak jak powinny być zakręcone. Pozdrawiam Patryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Przód czy tył? Odpowietrzasz zdjęty czy w rowerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykt Napisano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 (edytowane) Tył, hamulec w rowerze. Edytowane 26 Maja 2017 przez patrykt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 (edytowane) To może nie zapowietrzenie a wada tłoczka bo dużo więcej nie może się tam popsuć. Co prawda nie bardzo rozumiem co znaczy, że "Klamka puchnie na stromych zjazdach, jak się ją odpuści, to klamka się zapada." Ja miałem taki problem, że gdy wciskałem ją lekko to traciła moc, można powiedzieć, że zapadała się. Mogłem dociągnąć ją do kierownicy. Odpowietrzona 3 razy i nic. W końcu Shimano powiedziało, że to wada uszczelki tłoczka, więc sklep wysłał mi nową klamkę na wymianę. Filmik z moim problemem: Zobacz czy możesz to zreprodukować u siebie. Chodzi o delikatne wciskanie; lekki nacisk na 2-3 sekundy, odpuszczasz ale nie cofasz klamki, dociskasz, odpuszczasz aż dojdziesz do kierownicy. Edytowane 26 Maja 2017 przez huskarl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Jeśli jest w rowerze to może Ci się nie odpowietrzyć z tego względu, że przewód do zacisku idzie w górę. Trzeba odkręcić przynajmniej zacisk i ustawić go w niższym położeniu niż reszta. Podstawowa zasada jest taka, że zacisk ma być najniżej, klamka najwyżej, a przewód iść do góry. Jeśli odpowietrzysz go należycie w ten sposób i problem dalej występuje trzeba kombinować w innych kierunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.