kashier Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Cześć, wyczytałem dziś w innym temacie, że piasty mavica wymagają regulacji od czasu do czasu. Widzę, że jest do tego potrzebny odpowiedni klucz. Pytanie jednak mam następujące- jak stwierdzić, że regulacja jest potrzebna? Mam bazować na subiektywnym odczuciu? Co tak naprawdę ta regulacja zmienia, i na czym polega? Liczę na krótką acz konkretną odpowiedź: ) Dawid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Piasty mimo że na maszynach kontruje się jak zwykłe kulkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Tak, luz na piastach Mavica trzeba kasować za każdym razem po wpięciu koła w rower (i nie zaszkodzi co jakiś czas sprawdzić obrót koła) takim kluczem: https://sklep.harfa-harryson.com.pl/klucz-do-regulacji-luzu-piast-i-nypli-tracomp-twor,3,43361,29338 Tak, robimy to na wyczucie, koło nie może mieć żadnego chybotania na boki, ale jednocześnie powinno się obracać tak jak gdyby nie chciało się zatrzymać, oczywiście przednie bo tylne będą wyhamowywać zapadki bębenka. Dzięki regulacji mamy precyzję kierowania rowerem, lekkość toczenia, a jednocześnie unikamy tego, że kulki w zbyt ściśniętych piastach powycierają bieżnie łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Piasty crossride nie posiadają żadnej regulacji. Tam nie ma żadnych gwintów itp. czym można byłoby kręcić. Piasta prosta jak budowa cepa. Luz w minimalnym zakresie kasowany jest samoczynnie (podkładka soczewkowa i dziwna sprężyna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Ooo, nie wiedziałem że Crossride nie mają regulacji. W takim razie przepraszam za wprowadzanie w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Takie cóś jak regulacja to w crossmax. Tu jest elegancka animacja poglądowa ukazująca budowę crossride: Przy składaniu do kupy widać jak działa ten patent z kasowaniem luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Tak, luz na piastach Mavica trzeba kasować za każdym razem po wpięciu koła w rower (i nie zaszkodzi co jakiś czas sprawdzić obrót koła) takim kluczem: A ktoś to robi? Widziałem wiele kół Mavica i nie sądzę by którykolwiek z ich właścicieli choćby je mył. Brak jakichkolwiek zabiegów serwisowych nie miał jednak wpływu w najmniejszym stopniu na żywotność i działanie tych kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Tak, ja tak robię odkąd 3 lata temu zajechałem piastę przedniego koła Ksyrium SLR zaciśniętego na amen. Koło wróciło naprawione od Harfa-Harryson z zaleceniami jak wyżej napisałem. Teraz zawsze po wyjęciu i wpięciu kół Mavica poświęcam 2-3 min. na kasowanie luzów, chociaż przyznaję że nie robię okresowych przeglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashier Napisano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 Ale rozumiem, że moj model nie ma możliwości regulacji, wiec nie jest to konieczne? Ew. Jak mam to zrobic. Rozumiem, że powinna być to szybka czynność, skoro trzeba robić to tak często. Może się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Maja 2017 Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 W crossrideach jest samokasowacz luzu. Tam się nic nie da wyregulować. Trzeba natomiast okresowo sprawdzić stan łożysk i ew. je wymienić a także przeprowadzić serwis wolnobiegu w bębenku. Jeśli masz upośledzoną wersję crossride'ów (ftx-l) co ma tylną oś na szybkozamykacz (10x135) to tam tył nie ma mechanizmu samokasowacza i tam w trakcie okresowego przeglądu piasty i smarowania bębna trzeba ją poskładać zachowując odpowiedni luz. Nie są do tego potrzebne żadne narzędzia specjalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Tak, ja tak robię odkąd 3 lata temu zajechałem piastę przedniego koła Ksyrium SLR zaciśniętego na amen. Koło wróciło naprawione od Harfa-Harryson z zaleceniami jak wyżej napisałem. Teraz zawsze po wyjęciu i wpięciu kół Mavica poświęcam 2-3 min. na kasowanie luzów, chociaż przyznaję że nie robię okresowych przeglądów. Przez kilka lat serwisowałem wiele kół i Maviki należaly do najbardziej bezawaryjnych, bezproblemowych i bezserwisowych. A lokalni klienci nie grzeszyli chęciami sensownego podejścia do sprzętu tak jak i wiedzą na jego temat. Wiele razy otwierałem zaciski koła przedłużką. Koła z koniecznością wymiany jakiegoś łożyska mogę policzyć na palcach jednej ręki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Przez kilka lat serwisowałem wiele kół i Maviki należaly do najbardziej bezawaryjnych, bezproblemowych i bezserwisowych Piszesz o Crossrideach czy Crossmaxach albo innych z kasowaniem luzu za pomoca klucza ? W moich Crossrideach jest praktycznie od nowosci luz poprzeczny - nie wiem czyna lozyskach czy na adapterach do 12/142. Zlikwidowac tego nie sposób Wiele osob sie na to skarży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Z którego roku masz te crossride'y? Przed 2015 potrafił korpus piast się rozpołowić (było to prawie niewidoczne a właśnie pojawiał się luz). Na luz poprzeczny jest też patent w postaci podkładki z puszki po piwie którą się wsadza za samokasowaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Z 2015 : ) Podkładka OK, sam o tym myslalem, ale raczej myślę o przeróbce na tą regulowaną jak w Crossmaxach. https://www.bike24.com/p2178261.html takie cos powinno zadzialac choc nie jestem pewien na 100%, no, tak na 80 : ) Przede wszystkim nie jestem w stanie zidentyfikowac zródła luzu - lozyska czy te reduktory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Te endcapy są montowane na osi. Na tym jakby nawet jakiś luz był to byłby ściągnięty przez widły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Ano wlasnie. Czyli albo wymienic lozyska bo od nowosci slabe albo kombinowac z podkladka z puszki albo przerobic na QRM+. Tyle, ze spotyka sie opinie, ze w QRM+ tez ten system kasowania luzow dziala slabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Maja 2017 Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Puszka z piwem kosztuje ze 4zł. Cenna zawartość się nie zmarnuje. Wycięcie podkładki zajmie 3min. Jak jedna będzie mało można zapakować kolejną. Spróbować chyba warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Ano warto. Choć wszystko się we mnie buntuje przeciw kasowaniu luzu w nowym kole Mavica za pomocą puszki z piwem ; / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Ja mam gdzieś jeszcze swoje crossride'y 29 2015 15/12, zrobiły koło 7-8kkm, luzów brak, nigdy nie zaglądałem nawet to bębenka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Przez kilka lat serwisowałem wiele kół i Maviki należaly do najbardziej bezawaryjnych, bezproblemowych i bezserwisowych. Mam całkowicie odmienne zdanie - oczywiście punkt widzenia użytkownika. Bo serwisanci się na pewno cieszą: łatwe do rozłożenia i wymagające częstej opieki. Tylna piasta to jakaś pomyłka: duże opory toczenia, zaciąganie łańcucha, albo luz albo duży opór toczenia. Reszta bez zastrzeżeń. Wnioski wyciągnięte po użytkowaniu wszystkich modeli kół systemowych mavica z różnych okresów produkcji (pierwsze rocznik 2006) jak i po wielu testach... Szkoda słów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Tylna piasta to jakaś pomyłka No właśnie. Myślę o wymianie kół na lżejsze, myślałem o Mavic Crossmax Pro - 1590g. Do tego opony jakieś w okolicach 600g, bezdętki i na 2 kołach chcę urwać kilogram. Może by się je udało wyrwać za 500 E jesienią. Ale chyba będę szukał czegoś innego. Tyle, że ładne te Maviki i mi pasują kolorystycznie : ((( W sumie nie wiem co tam się pieprzy ... łożyska ?? Przecież to konstrukcja prosta jak świńska kita. Jak łożyska to można wymienić na EZO czy jakąś INĘ ... Ale pękajacy korpus piasty ? ? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Kasowanie luzu za pomocą ściskania łożysk to pomyłka. Dodatkowo wyżłobienie na osi (ma takie dziwne miejsce) powoduje podatność na złamanie osi. Łożyska się nie psują: są psute przez konstrukcję mavica. W niższych modelach oszczędności na materiałach powodują podatność na zabrudzenia nawet ździebełkiem błota. Jeśli chcesz lekkie koła to: piasta DT one (240) spline 28szprych, obręcze ZTR Crest lub DT XR 331, szprychy Aerolite. Przy 331 mam wagę realną 1460g, przy Crestach zejdziesz poniżej 1400g/kpl. koszt 2000-2400zł bikestacja. Ale musisz być lekkim tak do 75kg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 No ja jestem lekki ale 95 kg stąd celuję w 1600 gramów ; ) Edit: to jest jakiś inny sposób kasowania luzów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 W mavicach nie tyle pęka korpus piasty co rozpada się na łączeniu, które jest fabrycznie klejone. Dodatkowo bębny w większości ich piast osadzone są na tulejkach ślizgowych zamiast łożysk tocznych. To jest kwintesencja francuskiej myśli technicznej. Gdyby Francuzi wymyślili sanki to by bokiem jeździły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Eeee te ślizgowe to przed 2013 ... TS2 i TS4 mają maszynowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.