kuba79 Napisano 25 Maja 2017 Napisano 25 Maja 2017 Witam, Zastanawiam się nad zakupem nowego zestawu kółek do gravela Author Ronin. Powód taki, że w fabrycznych piasty jakoś dziwnie ciężko się kręcą (przednie koło po zakręceniu ok. 30s), chętnie zmieniłbym na maszynowe. A przede wszystkim nie podoba mi się wciśnięcie opon 42c na obręcze 15c. Z tego co czytam, od jakiegoś czasu wiele artykułów przekonuje o wyższości stosowania szerokich obręczy. Wedle tychże obręcz o wewnętrznej szerokości 21mm nadawałaby się świetnie do opony 28c, a co dopiero mówić o wciskaniu 42c na 15... (chociaż podobno akurat te Conti Speed Ride mają realnie raczej 37-38mm, osobiście nie mierzyłem). Ze względu na to, szukam obręczy (lub całych kół) najchętniej 21-23c, pod hamulce tarczowe, 32H, ale niezbyt potrafię znaleźć coś sensownego. Chciałbym przy tym, żeby nie były jakieś masakrycznie ciężkie, max to porównywalne do fabrycznych (które i tak ważą ok. 550g). Przy okazji pytania o piasty... Zastanawiam się nad Novatec D041/42SB. Ewentualnie czy warto szukać na tył czegoś pod Thru Bolt 10mm? Piasty sensowne, czy są z nimi jakieś problemy? Bo coś czytałem, że niektórym też ciężko chodzą? Aha, no i oczywiście cena... Najchętniej przedział 700-900zł za wszystko, absolutny limit postawiłem sobie na 1000 PLN. Dlatego też nie chcę się przesadnie szarpać z wagą kół, bo umówmy się, że cudów nie będzie, a priorytetem jest dla mnie bardziej niezawodność. Wagę oczywiście wolałbym utrzymać w ryzach, na ile się da.
Dokumosa Napisano 25 Maja 2017 Napisano 25 Maja 2017 Piasty N041/2 są ciężkawe. TB10 ma tylu zwolenników co przeciwników - taka namiastka sztywnej osi ale IMHO w gravelu szczególnie nie potrzebna. Za ~950 kupisz koła DT X1900 29", komplet waży 1875g, szerokość wew. obręczy 20mm. Koła są na piastach pod osie 12x142 i 15x100 a w komplecie masz end-capy konwertujące na 9/10mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.