Kingins Napisano 1 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2021 Przed Po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2021 To teraz zmierz mikrometrem średnicę zewnętrzną rur przed i po. Ponadto te twoje czarne rury sa po zwykłym anodowaniu, a gdzie elektropolerowanie Takich rur do anodowania to mnóstwo poniszczyłem, Niestety lecz żadna firma w Polsce nie była mi w stanie położyć tak grubej anody z elektropolerowaniem żeby potem pasowała średnica zewnętrzną do starych rur, co skutkuje duzymi luzami na ślizgach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 1 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2021 ja jednego nie rozumiem, chcecie zwiększać średnicę goleni anodą? przecież anoda to powłoka wnikająca w materiał a nie jak farba znajdująca się na materiale i na ściance może przybyć odrobina po anodzie ale to są wartości rzędu kilku mikronów. drugie pytanie to czemu średnica goleni jest mniejsza? po usunięciu warstwy teflonu z goleni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2021 @rafal87 Kolego to ty chyba nie wiesz jak wygląda anodowanie. Żeby położyć nową anodę to trzeba starą usunąć, a to powoduje podebranie warstwy aluminium, przez co nałożenie potem nowej warstwy anody nie da już takiej samej średnicy jaka była przed anodowaniem co wiąże się skutkiem sporych luzów na ślizgach. Ponadto anoda musi być twarda i to sporo twarda żeby się szybko nie zdzierała na ślizgach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2021 spoko, teraz wiem o co Ci chodzi. ale jak to się ma do powłok teflonowych na goleniach? to samo co z anodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2021 Powłoki teflonowe sa położone na tulejach aluminiowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 4 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2021 a na górnych goleniach wysokiej klasy amorków to jest najzwyklejsza anoda? mam na mysli te złotawe golenie (nie obecne czarne). Myslalem ze to są jakies powloki teflonowe minimalizujące tarcie. No i powłoki kashima w Foxach jeszcze były stosowane, to tez anoda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 5 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2021 Wszystko anoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 5 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2021 W dniu 4.08.2021 o 12:57, Rafał87 napisał: kashima w Foxach jeszcze były stosowane, to tez anoda? To również jest anoda. kashima powstaje w zastrzeżonym procesie twardego anodowania, podczas którego w porach utworzonej anody osadza się dwusiarczek molibdenu, co daje jej swój charakterystyczny kolor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kingins Napisano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2021 Zamontowałem juz lagi w koronę. Weszły bardzo ciasno więc raczej na pewno się nie skurczyły bo wtedy był luz. U mnie jest anoda twarda przez co jest taka matowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 To jeśli fabrycznie w amorkach jest połyskowa tzn. że jest miękka, tak dajesz to do zrozumienia. Rury goleniowe muszą być połyskowe żeby miały dobry ślizg na tulejach. Matowe ci będą tylko niszczyć tuleje ślizgowe Pojeździj a potem się pochwal jakie są efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machamp Napisano 14 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2022 Co jaki czas należy regenerować/oddać do serwisu amortyzatory? Od dwóch lat jestem posiadaczem STING full MTB z amorkami na przód i tył, raczej jeżdżę po mieście, a gdy jeżdżę po lasach, to po ścieżkach rowerowych, nie uderzam w offroad. Kupiłem taki rower, bo chciałem mieć najładniejszy spośród naszej rowerowej paczki, a wszyscy uderazliśmy w MTB. Jestem całkowitym laikiem w temacie. Jaki może być koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Lutego 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2022 serwis podstawowy, czyli tylko goleni dolnych, raz/dwa na sezon zależy ile km. przejeżdzasz i w jakich warunkach. Koszt w serwisach rowerowych ok. 80-100pln. Tzn. tak było w zeszłym roku, teraz pewnie stosownie więcej. Serwis full, czyli plus tłumik i komora powietrzna to było powyżej 200zł, zależy od serwisu, w autoryzowanych najdrożej. Podstawowy można samemu ogarnąć w mniej niż pół godzinki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machamp Napisano 14 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2022 Ojej, to dużo taniej, niż się spodziewałem - dziękuję, za tę podnoszącą na duchu odpowiedź 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papsi Napisano 21 Marca 2022 Udostępnij Napisano 21 Marca 2022 Z innej beczki ale pokrewne do regeneracji powierzchni. Ktoś uzupełniał ubytki na goleniach górnych, które powstały w wyniku obicia czy zarysowania? Jakim materiałem to wypełnialiście, jakieś żywice epoksydowe, kleje dwuskładnikowe, a może jakieś żywice utwardzane UV? Które materiały by się nadawały i były odporne na kontakt z olejami jakie stosuje się w rowerowej amortyzacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 21 Marca 2022 Udostępnij Napisano 21 Marca 2022 Akryl, czyli klej kropelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysu Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Ciekawe, na takie coś też bym nie wpadł. Zastanawiam się jak z twardością gdyby zestawić taki cyjanoakryl z epoksydową. Jakoś ta kropelka wydaje mi się miej trwała ale znacznie prostsza w aplikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papsi Napisano 9 Maja 2022 Udostępnij Napisano 9 Maja 2022 Hej, wypróbowałem żywice epoksydową do uzupełnienia ubytku na ladze. Jeżdżę już 3 tygodnie i jest cacy. Dużą zaletą jest to, że po nałożeniu można jeszcze formować kroplę i ciągnąć ją wzdłuż rysy bez przyklejania się do naszego narzędzia, którym tą czynność robimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyang Napisano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 i jak ostatecznie wyglądają testy z żywicą epoksydową? Czym ją szlifowałeś po wyschnięciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papsi Napisano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 Papierem ściernym, gradacja w okolicach od 800 do 1500. Wycwaniłem się w ten sposób, że wydrukowałem sobie taką kostkę z promieniem pod średnicę goleni oraz prowadzenie aby tym papierem ściernym na kotce szlifować równolegle do płaszczyzny rury goleniowej. Benefitem tego działania jest nieocieranie anody w około szlifowanego punktu. Ręcznie też się pewnie da ale wyobraź sobie jak trzeba być czujnym, skrupulatnym i cierpliwym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Cześć, ktoś wie jaka powinna być różnica pasowania miedzy lagami a koroną? Gdzieś słyszałem że muszą być większe o 0.10mm, czy to prawda? oraz ile potrzeba około nacisku aby wyprasować lagi? i ostanie, czym różnią się tuleje ślizgowe w stalowej oprawce od aluminiowej mam nadzieję że te pytania nie są żadną tajemnicą 😁 @ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Interesuje Cię pasowanie na stały wałek w zakresie od R7/h7 do U8/h7. Wielkość wcisku jest zależna od średnicy lagi i zdefiniowana przez wspomniane pasowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Czyli przy otworze w koronie czysto hipotetycznie 32.00 potrzebna jest laga 32.07 dobrze wyczytałem? Jesli nie, możesz mnie oświecić? Powiedzmy taki zwykły raidon czy fox 32 ile mniej wiecej potrzeba? 500kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Pracujesz na stałym wałku, otwór obrabiasz. Zmierz ile dokładnie mają lagi (mikromierzem, nie suwmiarką) I potem dostosuj otwory w koronie. Dla lag idealnie 32,00 otwór pasowany na U8 będzie miał 31,901 ÷ 31,940. Zatem potrzebujesz rozwiertaka lub wytaczaka na swojej frezarce i średnicówki do pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Cytat Pracujesz na stałym wałku, otwór obrabiasz. to oczywiste, ale jak zwykle coś pomyliłem przy pisaniu 😁. Czyli pasowania dobrze napisałem. Więc tak kupiłem wytarciucha za grosze, jest to były producent na M, rok 2008. Chciałbym go uratować i przy okazji się czegoś nauczyć. Ten rocznik był produkowany przez suntoura(?), więc pomyślałem czy może części do niego będą pasować. Czekam na odpowiedz activi co o tym sądzi🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.