ACTIVIA Napisano 20 Grudnia 2020 Autor Napisano 20 Grudnia 2020 15 minut temu, CYBER1 napisał: Uszczelki są z gumy na sprężynkach a jak wiemy guma się dostosuje. Można dać też uszczelki olejowe zamiast gąbek. Kolego widzę że ty dalej tego nie rozumiesz. Chodzi tu o luzy na slizgach. Co z tego że ci się uszczelka do rur dostosuje jak na tulejach slizgowych już nie Cytuj
KSikorski Napisano 21 Grudnia 2020 Napisano 21 Grudnia 2020 Tolerancja wału dla poprawnego działania uszczelki to h11, co w przypadku średnicy z zakresu 30-50mm objawia się polem tolerancji 0-160 mikrometrów i jest to zakres w którym sprężynka może się skutecznie dostosować. Dla części współpracującej z tuleją ślizgową pole tolerancji wału to 0-39 mikronów. Problem z tego typu usługami polega na tym, że powtarzalność procesu ustawia się generując odpad nawet 80%. Zlecanie pojedynczych sztuk wiąże się z ryzykiem że albo będzie dobrze, albo trzeba zaakceptować niską jakość. Cytuj
CYBER1 Napisano 21 Grudnia 2020 Napisano 21 Grudnia 2020 8 godzin temu, ACTIVIA napisał: Kolego widzę że ty dalej tego nie rozumiesz. Chodzi tu o luzy na slizgach. Co z tego że ci się uszczelka do rur dostosuje jak na tulejach slizgowych już nie To się zrobi nową węższą tuleje. Cytuj
Kowal1986 Napisano 21 Grudnia 2020 Napisano 21 Grudnia 2020 Gdzie taką węższą tuleję wykonasz ? Podaj przykłady. Cytuj
CYBER1 Napisano 21 Grudnia 2020 Napisano 21 Grudnia 2020 Tam gdzie się wykonuje tuleje czyli u tokarza. Cytuj
ACTIVIA Napisano 22 Grudnia 2020 Autor Napisano 22 Grudnia 2020 @CYBER1 Co ci tokarz w tym pomoże???. Rury goleniowe działają na warstwie teflonu w oprawce aluminiowej lub stalowej a tokarz ci jedynie wytoczy samą tuleje bez żadnego teflonu. Ponadto jak zmniejszy ci się średnica rur goleniowych to w koronie nie będą ci się trzymały Jeśli uważasz wciąż swoje racje to najpierw sobie to wykonaj na swoim amorku a potem tym się tu pochwal a nie zawalasz głupimi pytaniami na forum Poniżej masz przykład Cytuj
slavi Napisano 22 Grudnia 2020 Napisano 22 Grudnia 2020 Ale dajcie mu robić po swojemu ... ma chłopak pomysły to niech wdraża ... jak widać działają (a że trochę inaczej lub krótko ... no cóż :D) Przecież będzie tak jak tu https://www.amspec-inc.com/msg/Bicycle-Suspension-Fork-Tube.html Cytuj
CYBER1 Napisano 22 Grudnia 2020 Napisano 22 Grudnia 2020 (edytowane) 46 minut temu, ACTIVIA napisał: @CYBER1 Co ci tokarz w tym pomoże???. Rury goleniowe działają na warstwie teflonu w oprawce aluminiowej lub stalowej a tokarz ci jedynie wytoczy samą tuleje bez żadnego teflonu. Poniżej masz przykład A nie przyszło ci do głowy, że można zrobić całą tuleję z teflonu/POM-C lub z metalu (jak w niektórych widelcach).(W widelcach motocyklowych są z samego metalu i chodzą zdecydowanie dłużej niż te rowerowe). 46 minut temu, ACTIVIA napisał: Ponadto jak zmniejszy ci się średnica rur goleniowych to w koronie nie będą ci się trzymały Po co wyjmować lagi z korony??? Edytowane 22 Grudnia 2020 przez CYBER1 Cytuj
ACTIVIA Napisano 22 Grudnia 2020 Autor Napisano 22 Grudnia 2020 1 godzinę temu, CYBER1 napisał: A nie przyszło ci do głowy, że można zrobić całą tuleję z teflonu/POM-C lub z metalu (jak w niektórych widelcach).(W widelcach motocyklowych są z samego metalu i chodzą zdecydowanie dłużej niż te rowerowe). Po co wyjmować lagi z korony??? To powodzenia !! Cytuj
CYBER1 Napisano 29 Grudnia 2020 Napisano 29 Grudnia 2020 W dniu 21.12.2020 o 04:07, KSikorski napisał: Tolerancja wału dla poprawnego działania uszczelki to h11, co w przypadku średnicy z zakresu 30-50mm objawia się polem tolerancji 0-160 mikrometrów i jest to zakres w którym sprężynka może się skutecznie dostosować. Dla części współpracującej z tuleją ślizgową pole tolerancji wału to 0-39 mikronów. Problem z tego typu usługami polega na tym, że powtarzalność procesu ustawia się generując odpad nawet 80%. Zlecanie pojedynczych sztuk wiąże się z ryzykiem że albo będzie dobrze, albo trzeba zaakceptować niską jakość. Producent podaje luz roboczy od 0.04mm do 0.2mm. Tuleje będą na 0.04mm czyli nominale. Resztę ewentualnego luzu zostanie zniwelowane przez olej. Cytuj
ACTIVIA Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Napisano 29 Grudnia 2020 1 godzinę temu, CYBER1 napisał: Producent podaje luz roboczy od 0.04mm do 0.2mm. Tuleje będą na 0.04mm czyli nominale. Resztę ewentualnego luzu zostanie zniwelowane przez olej. Kolego to weź to sobie wykonaj a potem tu się pochwal po testach, bo widzę że cały czas piszesz swoją technologie teoretyczną. a praktyczna w koszu!! Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 29 Grudnia 2020 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2020 Proszę nie kłócić się z @CYBER1 - jak widać wie lepiej. 1 Cytuj
KSikorski Napisano 29 Grudnia 2020 Napisano 29 Grudnia 2020 POM obrabia się całkiem przyjemnie, w przeciwieństwie do teflonu niemniej przy tej tolerancji na gotowo trzeba to robić na szlifierce do otworów. Z stosunku średnicy tulei do jej sztywności wynika że próba obróbki z jednostronnym zamocowaniem wygeneruje Ci stożek na kilka ładnych setek a nie cylinder :-D Jeśli natomiast wpadniesz na pomysł by obrobić średnicę wewnętrzną z kloca o średnicy 40mm i potem podpierając konikiem zbierać średnicę zewnętrzną do znowuż ryzykujesz że owalność poleci w kosmos. 1 Cytuj
CYBER1 Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 W dniu 29.12.2020 o 21:31, KSikorski napisał: ryzykujesz że owalność poleci w kosmos. W czym to będzie przeszkadzać? Cytuj
KSikorski Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 Teraz, CYBER1 napisał: W czym to będzie przeszkadzać? W tym że średnica nie będzie stała na całym obwodzie i w dwóch jego punktach będzie za ciasno, a w dwóch punktach za luźno. 1 Cytuj
CYBER1 Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 @KSikorski Po wciśnięciu i tak owalność będzie taka jak owalność stożkowych gniazd. Więc i tak będzie trzeba je rozwiercać, wygniatać, więc przy toczeniu aż taka tolerancja nie jest potrzebna? Trzeba zrobić grubsze a potem rozwiercić, wygnieść? Cytuj
KSikorski Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 W obróbce chodzi o to, żeby wyszło dokładnie to na czym nam zależy. Odpuszczając dokładność na którymkolwiek etapie wprowadza się element losowości, więc cała robota może pójść w śmietnik, a chyba nie na tym zależy. Toczy się z naddatkiem np. 0,15mm na stronę, potem się szlifuje. Szlifierka wygląda podobnie do tokarki, tylko zamiast konika jest oddzielne wrzeciono z ściernicą. Cytuj
CYBER1 Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 Teraz, KSikorski napisał: Toczy się z naddatkiem np. 0,15mm na stronę, potem się szlifuje. Trzeba by szlifować już włożone? Przecież po wciśnięciu w dolne lagi na 100% się skurczą. Cytuj
Accent_Szaj Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 @CYBER1 jak Ty to robisz, że zaskakujesz ludzi swoimi pomysłami, nawet co poniektórym(mi też) oczy krwawią jak widzą co robisz z tym amorem, a mimo wszystko dyskusja trwa??? Cytuj
maras52 Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 Ale Panowie na kiego grzyba toczyć jak są zakłady specjalizujące sie w teflonowaniu ? Wiem bo teflonowaliśmy w robocie tuleje wirnika do śmiglaka Cena praktycznie nie akceptowalna dla Kowalskiego na jedną, pięć, dziesięć szt Cytuj
KSikorski Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 50 minut temu, CYBER1 napisał: Trzeba by szlifować już włożone? Przecież po wciśnięciu w dolne lagi na 100% się skurczą. Przemyślałem jak zrobić to dobrze. 1.) Bierzesz średnicówkę. Na przykład: https://www.kammar24.pl/srednicowka-czujnikowa-precyzyjna-typ-e-18-35mm-p-8703.html?gclid=Cj0KCQiA0MD_BRCTARIsADXoopbQPAws62WpGTdRxB_GR9pxI7PoCKV784W7k_yrKFtw5vqMFq9grhkaAluLEALw_wcB 2.) Mierzysz dokładnie gniazda w które wciska się ślizgi. 3.) Jeśli są jajowate to wyrzucasz na złom. 4.) Jeśli trzymają stały wymiar to toczysz ślizgi na średnicę zewnętrzną zapewniającą 0,02-0,04 mm (na średnicy) wcisku w gniazda. Na średnicy wewnętrznej zostawiasz 0,1mm na stronę zapasu. 5.) Ładujesz ślizgi do goleni. 6.) Honownicą ręczną (np. https://allegro.pl/oferta/yato-yt-05810-honownica-do-cylindrow-19-63mm-9688490439?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_narzedzia&ev_adgr=Narzędzia&gclid=Cj0KCQiA0MD_BRCTARIsADXoopZmLlTdc8UPkachufTyr6VDrsDkHDdG9chI99mwR0tORsUj8tdkotgaAoUMEALw_wcB) obrabiasz średnicę wewnętrzną na gotowo. Najpierw mierzysz średnicówką, potem dopasowujesz do goleni żeby dobrze chodziły. Tak bym zrobił gdyby nie fakt, że wolałbym ten czas poświęcić Żonie / Synkowi lub na jazdę na rowerze, a amortyzator kupiłbym nowy w sklepie a potem o niego dbał (w zasadzie tak zrobiłem z swoim mattoc`kiem). Pozdrawiam Teraz, maras52 napisał: Ale Panowie na kiego grzyba toczyć jak są zakłady specjalizujące sie w teflonowaniu ? Wiem bo teflonowaliśmy w robocie tuleje wirnika do śmiglaka Cena praktycznie nie akceptowalna dla Kowalskiego na jedną, pięć, dziesięć szt Dlatego że mówimy tu o jednostkowym wykonywaniu :-D 1 Cytuj
maras52 Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 Cytat 6.) Honownicą ręczną (np. https://allegro.pl/oferta/yato-yt-05810-honownica-do-cylindrow-19-63mm-9688490439?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_narzedzia&ev_adgr=Narzędzia&gclid=Cj0KCQiA0MD_BRCTARIsADXoopZmLlTdc8UPkachufTyr6VDrsDkHDdG9chI99mwR0tORsUj8tdkotgaAoUMEALw_wcB) obrabiasz średnicę wewnętrzną na gotowo. Najpierw mierzysz średnicówką, potem dopasowujesz do goleni żeby dobrze chodziły. Szlifowałeś kiedyś PTFE ? Cytuj
KSikorski Napisano 2 Stycznia 2021 Napisano 2 Stycznia 2021 Mówimy o tulejach dorabianych z POM. Tak, szlifowałem POM. Cytuj
ACTIVIA Napisano 2 Stycznia 2021 Autor Napisano 2 Stycznia 2021 Ja ten temat już olałem. Wydałem sporo kasy na różne testy i miałem z tym same problemy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.