Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No tu jest 78 mikronów, gdzie max na rury goleniowe dają ok 50. Opracowane jest tak że średnica zewnętrzna jak i wewnętrzna się nie zmieniła

Z TEGO CO MI W LABORATORIUM  POWIEDZIELI TO ŻE TRWAŁOŚĆ ANODY TAKŻE ZALEŻY OD GATUNKU ALUMINIUM

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cześć Wam,

 

Możecie mi powiedzieć coś więcej, cena, gdzie i jak takie zabiegi ? Mam FOX'a 40, jedna goleń jest przy uszczelce zmasakrowana - 8lat w dh na jednym amorze robi swoje. Chciałbym to odnowić, bo amortyzator działa bajecznie, a akurat będę jak co roku robił w nim serwis zaniedługo

Napisano

Nikt nie wspominał, że chce robić u kolegi :) Teraz szukam po internecie, to firm, które się tym zajmuje jest w brud. Lata temu nie mogłem znaleźć nawet 1... Po prostu koszta, może ma jakąś poleconą firme. Chętnie spróbuje na moim foxie 40 i się przekonam, ten amortyzator i tak już ma swoje lata, więc nie może mu nic zaszkodzic, a tylko polepszyć

Napisano

Tam jest położona miękka anoda przez to się  szybciej przeciera. Ze względu zapobiegania temu niedawno opracowałem złączki zrobione z czystego teflonu bo oryginalne są z tworzywa sztucznego. Teflon jest używany  w tulejach  ślizgowych na rury goleniowe bo ma powierzchnie śliską przez to idealnie spełnia swoje warunki na tym popychaczu nie ścierając anody

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Na podstawie kilka praktyk na które się nadziałem, tj tuleje ślizgowe teflonowe mojej produkcji to także wpadłem na nowy pomysł o teflonowaniu elementów pracujących w amortyzatorach przez to także pomyślałem o rurach goleniowych. Warto spróbować ze względu niskich kosztów. Co z tego wyjdzie to zobaczymy 

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

Innowacje godne podziwu.

Rozważam właśnie co zrobić ze starym XCM.

Znalazłem ślizgi na allegro tylko pytanie czy to cokolwiek zmieni. A jeśli tak to na jak długo.

Czy nie lepiej byłoby zatulejować goleni ślizgami teflonowymi customowymi lepszej jakości a lagi wypolerować?

tuleja ślizgowa.JPG

tuleja teflon.JPG

Napisano

Te tuleje co podalej w obramowaniu mosiężnym służy jako tuleja do pracy  obrotowej i ma swój  fabryczny luz roboczy, Robilem już  takie coś  lecz spory luz na slizgach potem byl 

  • 1 rok później...
Napisano (edytowane)
W dniu 12.01.2018 o 09:13, ACTIVIA napisał:

Wszystko się sprawdziło, Lecz na razie tak jak się zajmuje amorkami Suntour tak tez robię tylko dla amorków Suntour

Czyli zregenerujeci mi golenie w XCM-e?:laugh::teehee:

Edytowane przez Rey112
  • 9 miesięcy temu...
Napisano
W dniu 29.01.2018 o 16:42, Rokoszoko napisał:

Nikt nie wspominał, że chce robić u kolegi :) Teraz szukam po internecie, to firm, które się tym zajmuje jest w brud. Lata temu nie mogłem znaleźć nawet 1... Po prostu koszta, może ma jakąś poleconą firme. Chętnie spróbuje na moim foxie 40 i się przekonam, ten amortyzator i tak już ma swoje lata, więc nie może mu nic zaszkodzic, a tylko polepszyć

Witaj.

I co znalażleś jakaś firmę/  zregenerowaleś tego Foxa???

 

@ACTIVIA zajmujesz się jeszcze anodowaniem? Podobno przejołeś jakiś zakład galwaniczny ?

Napisano

Galwanizeria to anodowanie a anodowanie to regeneracja lag. Zwykła galwanizeria nie wystarcza do położenia twardej anody a zakłady które się tym zajmują to sobie życzą 500zl za 2 rurki

Napisano
10 godzin temu, CYBER1 napisał:

To chyba nie w Polsce;)

WZL 2 chce 180 zł za 2 rurki.

Kolego jeśli ci zrobią to wysyłaj do nich. Gdyby tam robili to bym korzystał z ich usług. Nie dość że po anodowaniu  rur gdzie była stara twarda anoda to zmniejsza się średnica zewnętrzna to też u nich nie ma elektropolerowania, 

Napisano (edytowane)
6 minut temu, ACTIVIA napisał:

Nie dość że po anodowaniu  rur gdzie była stara twarda anoda to zmniejsza się średnica zewnętrzna 

W niczym to nie przeszkadza.

W Tarnowie też robią.

W jakim celu robi się elektropolerowanie?

A to nie kupiłeś własnej galwanizernia bo kiedyś pisałeś...?

 

Edytowane przez CYBER1
Napisano
16 minut temu, KSikorski napisał:

Obawiam się że zmniejszenie średnicy zewnętrznej nie wpłynie dobrze na szczelność uszczelek kurzowo-olejowych :-).

Uszczelki są z gumy na sprężynkach a jak wiemy guma się dostosuje.

 Można dać też  uszczelki olejowe zamiast gąbek.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...