Skocz do zawartości

[Amortyzator] Odnowa lub regeneracja rur goleniowych


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No tu jest 78 mikronów, gdzie max na rury goleniowe dają ok 50. Opracowane jest tak że średnica zewnętrzna jak i wewnętrzna się nie zmieniła

Z TEGO CO MI W LABORATORIUM  POWIEDZIELI TO ŻE TRWAŁOŚĆ ANODY TAKŻE ZALEŻY OD GATUNKU ALUMINIUM

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Odświeżę trochę temat.

 

Jakiś postęp? Wiadomo jak mniej więcej z trwałością? A jak nie wiadomo, to kiedy mniej więcej można się spodziewać informacji?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cześć Wam,

 

Możecie mi powiedzieć coś więcej, cena, gdzie i jak takie zabiegi ? Mam FOX'a 40, jedna goleń jest przy uszczelce zmasakrowana - 8lat w dh na jednym amorze robi swoje. Chciałbym to odnowić, bo amortyzator działa bajecznie, a akurat będę jak co roku robił w nim serwis zaniedługo

Napisano

Nikt nie wspominał, że chce robić u kolegi :) Teraz szukam po internecie, to firm, które się tym zajmuje jest w brud. Lata temu nie mogłem znaleźć nawet 1... Po prostu koszta, może ma jakąś poleconą firme. Chętnie spróbuje na moim foxie 40 i się przekonam, ten amortyzator i tak już ma swoje lata, więc nie może mu nic zaszkodzic, a tylko polepszyć

Napisano

A istnieje możliwość zrobienia takiej powłoki na wytartym popychaczu tłoka komory powietrznej (tzw szpilka) w Auronie, Duroluxie,  zamiast kupowania nowego popychacza?

Napisano

Tam jest położona miękka anoda przez to się  szybciej przeciera. Ze względu zapobiegania temu niedawno opracowałem złączki zrobione z czystego teflonu bo oryginalne są z tworzywa sztucznego. Teflon jest używany  w tulejach  ślizgowych na rury goleniowe bo ma powierzchnie śliską przez to idealnie spełnia swoje warunki na tym popychaczu nie ścierając anody

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Na podstawie kilka praktyk na które się nadziałem, tj tuleje ślizgowe teflonowe mojej produkcji to także wpadłem na nowy pomysł o teflonowaniu elementów pracujących w amortyzatorach przez to także pomyślałem o rurach goleniowych. Warto spróbować ze względu niskich kosztów. Co z tego wyjdzie to zobaczymy 

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

Innowacje godne podziwu.

Rozważam właśnie co zrobić ze starym XCM.

Znalazłem ślizgi na allegro tylko pytanie czy to cokolwiek zmieni. A jeśli tak to na jak długo.

Czy nie lepiej byłoby zatulejować goleni ślizgami teflonowymi customowymi lepszej jakości a lagi wypolerować?

tuleja ślizgowa.JPG

tuleja teflon.JPG

Napisano

Te tuleje co podalej w obramowaniu mosiężnym służy jako tuleja do pracy  obrotowej i ma swój  fabryczny luz roboczy, Robilem już  takie coś  lecz spory luz na slizgach potem byl 

  • 1 rok później...
Napisano
W dniu 12.01.2018 o 09:13, ACTIVIA napisał:

Wszystko się sprawdziło, Lecz na razie tak jak się zajmuje amorkami Suntour tak tez robię tylko dla amorków Suntour

Czyli zregenerujeci mi golenie w XCM-e?:laugh::teehee:

  • 9 miesięcy temu...
Napisano
W dniu 29.01.2018 o 16:42, Rokoszoko napisał:

Nikt nie wspominał, że chce robić u kolegi :) Teraz szukam po internecie, to firm, które się tym zajmuje jest w brud. Lata temu nie mogłem znaleźć nawet 1... Po prostu koszta, może ma jakąś poleconą firme. Chętnie spróbuje na moim foxie 40 i się przekonam, ten amortyzator i tak już ma swoje lata, więc nie może mu nic zaszkodzic, a tylko polepszyć

Witaj.

I co znalażleś jakaś firmę/  zregenerowaleś tego Foxa???

 

@ACTIVIA zajmujesz się jeszcze anodowaniem? Podobno przejołeś jakiś zakład galwaniczny ?

Napisano

Galwanizeria to anodowanie a anodowanie to regeneracja lag. Zwykła galwanizeria nie wystarcza do położenia twardej anody a zakłady które się tym zajmują to sobie życzą 500zl za 2 rurki

Napisano
10 godzin temu, CYBER1 napisał:

To chyba nie w Polsce;)

WZL 2 chce 180 zł za 2 rurki.

Kolego jeśli ci zrobią to wysyłaj do nich. Gdyby tam robili to bym korzystał z ich usług. Nie dość że po anodowaniu  rur gdzie była stara twarda anoda to zmniejsza się średnica zewnętrzna to też u nich nie ma elektropolerowania, 

Napisano
6 minut temu, ACTIVIA napisał:

Nie dość że po anodowaniu  rur gdzie była stara twarda anoda to zmniejsza się średnica zewnętrzna 

W niczym to nie przeszkadza.

W Tarnowie też robią.

W jakim celu robi się elektropolerowanie?

A to nie kupiłeś własnej galwanizernia bo kiedyś pisałeś...?

 

Napisano

Obawiam się że zmniejszenie średnicy zewnętrznej nie wpłynie dobrze na szczelność uszczelek kurzowo-olejowych :-)

Elektropolerowanie robi się w celu zmniejszenia chropowatości powierzchni po anodowaniu.

Napisano
16 minut temu, KSikorski napisał:

Obawiam się że zmniejszenie średnicy zewnętrznej nie wpłynie dobrze na szczelność uszczelek kurzowo-olejowych :-).

Uszczelki są z gumy na sprężynkach a jak wiemy guma się dostosuje.

 Można dać też  uszczelki olejowe zamiast gąbek.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...