Skocz do zawartości

[Hamulce] Dźwignia hamulcacięgna) w Gazelle Toer Populair


kpiwowarczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Pytanie do znawców tematu a pewnie także posiadaczy tego modelu roweru.

 

Z racji tego, że posiadam dosyć małe dłonie to mam pytanie o dźwignię hamulca:

Można w jakiś sposób zmienić jej ustawienie/położenie, aby była bliżej kierownicy? 

(standardowo odległość dźwigni od kierownicy jest dosyć spora i dla osób o małych dłoniach może być sporą przeszkodą)

 

Chodzi o ten rower: https://www.rowerystylowe.pl/images/rower_miejski_gazelle_toer_populair/3/40778/1500/1500/0

 

Z góry dziękuję za informacje!

Karol

 

Napisano

Na środku cięgła hamulca jest łączenie dwóch jego części.Prawdopodobnie wystarczy poluzować śrubę i trochę wsunąć górną częśc.Dźwignie powinny wtedy pójść do góry

Edit.

Wsunąć lub wysunąć.Nie mam pewności

Napisano

Tak jak napisał Tatanka można regulować odległość dźwigni tym cięgnem (skracanie zbliży dźwignię) ale jest jeden problem.

Klocek hamulcowy jest odpychany w górę sprężyną np przy dźwigni

http://www.ddrmoped.de/forum/uploads/big/post-15-1308421443_big.jpg

https://www.picclickimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/aBkAAOSw9r1V-rCi/$/Lenker-neuFahrradlenker-inklStempelbremse-fur-OldtimerMifaDiamantNSU-usw-_1.jpg

aż oprze się o opór (zwykle mocowanie przy widelcu)

http://scheunenfun.de/images/stempelbremse/stempelbremse.gif

ta śruba z oczkiem nad klockiem:

http://www.verkaufsagentur-witt.de/ebay/Bilder/Fahrradteile/06.10.2015/IMG_1067.JPG

czyli skok klocka aż do dotknięcia opony jest stały.

Jak zbyt mocno skrócisz cięgno, to jak naciśniesz do końca dźwignię hamulca to ona dotknie chwytu na kierownicy a klocek i tak nie dojdzie do opony lub bardzo słabo ją dociśnie. Czyli hamowanie będzie praktycznie żadne (a i tak jest słabe)

Dlatego lepiej by było zmniejszyć skok klocka czy zbliżyć go maksymalnie do opony, np dając podkładki między uchwytem w widelcu a klockiem. wtedy nawet niewielki ruch dźwignią dociśnie klocek do opony.

Ale tu trzeba by było pokombinować, przede wszystkim znać dokładnie konstrukcję Twojego hamulca-wklej fotki poszczególnych elementów.

Niestety rowery retro mają swoje wady. Wyjściem by było wywalenie tego hamulca i założenie hamulca szczękowego

http://blog.bosorowerem.pl/wp-content/uploads/2013/11/77204447_2_644x461_hamulec-rowerowy-szczekowy-romet-przedni-kompletny-zdjecia.jpg

ale przy wtedy skundlimy klasyka (choc walory użytkowe zdecydowanie się poprawią)

Napisano

Kurcze, dopiero w domu otworzyła mi się fotka z pierwszego wpisu :036: . Ty nie masz hamulca dociskowego! Ty masz rolkowy! To co pisałem dotyczy prehistorycznego rodzaju hamulca a Ty masz współczesny. Ale główna zasada regulacji pozostaje bez zmiany: regulując wysokość klamki przez skracanie cięgna (łącznika) kontroluj, czy wciąż masz wystarczający zakres ruchu aby hamulec działał skutecznie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...