Skocz do zawartości

[modernizacja] co wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Aktualnie posiadam rowerek  LAZARO INTEGRAL V3 2015. Postanowiłem trochę go zmodernizować, i mam kilka pytań do fachowców.

Ogólnie zamysł mam taki aby wymienić, amortyzator, koła i zamontować hydraulikę. Rowerem jeżdżę głównie asfaltem ale lubię też zjechać gdzieś w ścieżkę do lasu czy w pola, a obecny amortyzator praktyczne nic nie tłumi i chciałbym te 100mm skoku. Obecnie mam V-Brake więc i koła trzeba wymienić nie wiem tylko czy 27,5 lub 29, no i zostaje na konieć hydraulika. 

 

Do wydania mam:

Amortyzator 400zł

Koła 400zł

Hydraulika 300zł za sztukę

 

Oczywiście z tymi cenami strzelam bo nie wiem dokładnie ile co kosztuje. Proszę o wyrozumiałość dla żółtodzioba ;)

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej klasie roweru, budżecie i jeżdżonym terenie, moim zdaniem hydraulika jest na wyrost. Ja Ci proponuję inaczej rozplanować kasę.

Masz na hamulcach założone boostery? Masz dobre klamki hamulcowe? Nowe linki, pancerze? Z v-braków można naprawdę dużo wyciągnąć. Za 300zł to złożysz zestaw na oba koła na Deore, a jak klamki masz aluminiowe, to bym zostawił i wsadził np. XT na przednie koło. Deore + XT + dwa boostery zamkniesz w 250zł. Ten hampel może dużo i hydraulikom do 300zł (zacisk, dźwignia, przewód, tarcza na jedno koło) ustępuje tylko modulacją. Do tego jest lżejszy.

Amortyzator ok, ale jak chcesz poczuć różnicę, to 600-800zł. Kiedy ostatnio serwisowałeś ten co masz teraz? Może wystarczy mu olej zalać?

Koła są zniszczone? Krzywe? Zatarte piasty, bębenek? W jakim stanie jest napęd: łańcuch, kaseta, korba? Kiedy wymieniałeś ostatnio linki i pancerze przerzutek? Może manetki byś jakieś dobre zapakował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rower crossowy i MTB z niego nie zrobisz. Amory do tego typu rowerów mają skok do 75mm (i to wystarczy pod warunkiem , że będzie to przyzwoity amortyzator - 700-800zł i więcej) . Koła potrzebujesz 28/29 (oba rozmiary maja taką samą średnicę obręczy a różnica wymiarów wynika z wielkości opony) ale i tak "grubych" terenowych opon nie wsadzisz bo ogranicza cię to konstrukcja ramy (w najlepszym wypadku wejdą 2.0 ale trzeba by to dokładnie sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aro7773: napisz co chcesz osiągnąć bo z posiadanym budżetem na modernizację i przedstawionymi planami to zmieni się jedynie wygląd roweru.

Żeby odczuć jakąś różnicę w działaniu amortyzatora trzeba sięgnąć po coś powietrznego - te zaczynają się od ~600zł ale poziom przyzwoitości osiągają w okolicy 800-1000zł. Osobiście w treku/crossie wolałbym iść w sztywny, lekki widelec i tu za 400zł można już coś poszukać. Do tego kupiłbym przyzwoite opony a resztę przepił.

Poza tym dopłacać 700zł żeby mieć hamulce tarczowe zamiast v-brake?To już lepiej sprzedać to, dołożyć i kupić jakiegoś orkana a i pieniędzy pewnie zostanie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na polne drogi i ścieżki w lesie wystarczą dobre v-ki,np Avid 5.Do tego dobre klamki.Ale jeśli koła już się kwalifikują do wymiany to można się zastanowić przy okazji nad przejsciem na hydrauliki.Standardowo w crossach widelce mają skok 63 mm.W Lazaro jest delikatnie większy,ale pchanie w niego 100 mm  nie ma sensu.Lepiej dołożyć do dobrego amortyzatora trekkingowego/crossowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może lepiej dołożyć do lepszego amortyzatora? zamiast hydrauliki i kół? i dodatkowo założyć jakieś dobre oponki.

Nie  chce też robić z tego roweru MTB, tylko wkurza mnie ten amortyzator najbardziej, a wiadomo jakie mamy drogi w tym kraju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może lepiej dołożyć do lepszego amortyzatora? zamiast hydrauliki i kół? i dodatkowo założyć jakieś dobre oponki.

Nie  chce też robić z tego roweru MTB, tylko wkurza mnie ten amortyzator najbardziej, a wiadomo jakie mamy drogi w tym kraju.

Nie mówię, żebyś rezygnował ze zmiany amortyzatora, ale najpierw na Twoim miejscu zrobiłbym mu serwis, zobaczył czy coś się zmieni. Takie amortyzatory jak masz, jeżdżone bez serwisu na sucho, potrafią się całkiem zablokować. Na koniec poszedł bym do sklepu i pojeździł nowym rowerem z amortyzatorem który chcesz kupić. Po takim porównaniu sam będziesz umiał podjąć decyzję.

Na pewno wymień w rowerze linki i pancerze, nowe klocki, boostery na hamulce, już masz 150-200zł - a to też dużo wpływa na komfort przecież. Łatwość zmiany biegów i hamowania to jest przyjemność korzystania z roweru.

Co rozumiesz przez dobre opony? Chcesz zmienić bieżnik na bardziej terenowy? To od Ciebie zależy już cena, bo możesz wydać 50zł, a mozesz 200zł. Wcale nie jest powiedziane, że poczujesz różnicę cenową, bo to zależy od Twoich umiejętności i intensywności jazdy. Ja się wyleczyłem z drogich opon.

O, masz: https://www.######.pl/product-pol-7628-Opona-Rowerowa-CST-C-1436-TR-CS166-700x38-C-uniw.html?gclid=CKfHvvjBhtQCFU-6GwodmZgBdA

 

Aleeeeee...

 

...może iść po całości? Kup koła, ramę i widelec MTB, to Cię wyjdzie ze 2000zł, resztę części przełożysz. Zrobisz tym dobrą bazę do modernizacji roweru dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...