jacq Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 Witam. Z obecnymi kołami byłem w serwisie na centrowaniu juz 4 razy w ciągu 2 lat. Zapowiada się piąty... Koła po prostu nie wytrzymują obciążenia - ponad 100kg.Obecne koła to fabrycznie montowane do Orkana 4 z 2016: piasty rm35, obręcze AlexRims MD17.Chciałbym prosić o opinie doświadczonych osób, czy poniżej przedstawiony zestaw będzie mocniejszy od obecnego i wystarczająco mocny:- obręcze DT SWISS 545d 622-21, 36h- piasty Shimano T610, centerlock- szprychy DT Swiss Champion 2.0 mmWiem, ze lepiej by było użyć piasty z maszynami, ale obecne tarcze są na centerlock i z tego co szukałem tylko Shimano używa tego standardu, a oni nie robią piast z łożyskami maszynowym. Z racji okrojonego budżetu nie chciałbym zmieniać tarcz.Czy to sensowny wybór pod ciężką osobę do użytku trekkingowo-turystycznego?Dodam, że nie chciałbym przekroczyć 500 zł.
maczet190399 Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 Obrecze DT 533d, szprychy DT 2 mm, 32H i na pewno wytrzyma twój ciężar. Najlepiej napisz do użytkownika Dawid (Daveo). Na pewno poleci Ci coś dobrego w atrakcyjnej cenie. Piasty możesz zostawić. Dojdzie koszt przeplecenia
Dokumosa Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 533d jest masowo zbliżona do 545d, cena taka sama, 1,5mm szersza a wytrzymałość na pewno nie gorsza. I tak jak kolega wspominał - 32 dobre szprychy i nyple spokojnie wytrzyma wiele więcej niż na rowerze trekingowym można zrobić. Piasty pod CL robi np. DT.
cervandes Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 Po co zmieniać piasty? Kup obręcze, szprychy i przepleć.
jacq Napisano 23 Maja 2017 Autor Napisano 23 Maja 2017 Hm, o tym nie pomyślałem... Może faktycznie zamiast pakować kasę w piasty lepiej kupić mocniejsze obręcze. Tylko czy obecne, podstawowe piasty nie wpłyną na wytrzymałość całości?
maczet190399 Napisano 23 Maja 2017 Napisano 23 Maja 2017 Na to ze gną Ci sie koła maja wpływ jedynie szprychy, obręcze, nyple lub ewentualnie zły zaplot. Piasta niema nic do tematu. Tylko trzeba dorzucić kasę do przeplecenia. W gdańsku koszt na koło to 30-40 PLN, czyli koszt robocizny dwóch kół daje prawie jedną nowa przednią piaste na maszynowych łozyskach np Novatec NT-D041. Tył będzie w okolicach 200-250 PLN. Radziłbym Ci wymienić od razu piasty. Na łozyskach maszynowych sa w zasadzie bezobsługowe. Nie trzeba ich wogóle smarować i babrać się z kulkami. Oprócz tego lepiej sie kręcą (tu temat sporny czy wpłynie to na jazdę :-) )
Dokumosa Napisano 23 Maja 2017 Napisano 23 Maja 2017 Oczywiście, że razem z piastami. Ew. późniejsza wymiana pociągnie za sobą znowu wymianę szprych i być może nypli.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.