menxtr Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 (edytowane) Cześć, Mam Amortyzator Manitou Minute ABS+ z manetką. Amortyzator prawie w ogóle nie wybiera małych, średnich nierówności. Początkowo myślałem, że mam za duże ciśnienie w komorze powietrznej, lecz po spuszczeniu powietrza amortyzator nie opada (nie wiem jak to napisać) - porostu po wypuszczeniu całego powietrza z komory powietrznej amortyzator zachowuje się jakby był napompowany- po wciśnięciu od góry amortyzator ugina się i powraca do stanu z przed ugięcia. Regulacja tłumienia powrotu działa. Blokada amortyzatora również działa. Co może być problemem? Czy tłumik się zapowietrzył, albo coś w tym stylu? Edytowane 22 Maja 2017 przez menxtr Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 22 Maja 2017 Mod Team Napisano 22 Maja 2017 Możesz mieć za dużo oleju w tłumiku. Rozebrać, sprawdzić. Minuta jest prosta w serwisie. Cytuj
menxtr Napisano 24 Maja 2017 Autor Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) Rozebrałem amortyzator i chyba winowajcą beznadziejnej pacy amortyzatora jest twarda sprężyna. Wie ktoś gdzie można kupić miękka, średnio miękka sprężynę? Edytowane 24 Maja 2017 przez menxtr Cytuj
Haitz Napisano 24 Maja 2017 Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) A co to za twarda sprężyna? Bo pisałeś że masz powietrzny amor. Jak negatywna to powinieneś mieć aż zbyt czuły. Edytowane 24 Maja 2017 przez Haitz Cytuj
arekhs Napisano 24 Maja 2017 Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) Rozebrałem amortyzator i chyba winowajcą beznadziejnej pacy amortyzatora jest twarda sprężyna. Wie ktoś gdzie można kupić miękka, średnio miękka sprężynę? jaki masz kolor sprężyny? miękką powinieneś dostać w velo Początkowo myślałem, że mam za duże ciśnienie w komorze powietrznej, lecz po spuszczeniu powietrza amortyzator nie opada (nie wiem jak to napisać) - porostu po wypuszczeniu całego powietrza z komory powietrznej amortyzator zachowuje się jakby był napompowany- po wciśnięciu od góry amortyzator ugina się i powraca do stanu z przed ugięcia. Powietrze mogło się przedostać z komory powietrznej do lagi. Sprawdź czy teraz po założeniu lagów jest lepiej. Edytowane 24 Maja 2017 przez arekhs Cytuj
wojtasin Napisano 25 Maja 2017 Napisano 25 Maja 2017 Skoro masz sprężynę zwojową, a amor po spuszczeniu powietrza nie opada, to być może masz Minute LTD, czyli drake, na takie dolegliwości pomaga zmiana sprężyny albo (jeśli masz skok 80 mm) zmiana skoku na 100 mm. Cytuj
menxtr Napisano 25 Maja 2017 Autor Napisano 25 Maja 2017 Złożyłem wszystko, wymieniłem smary i nadal brak poprawy. Zauważyłem, że przy 1 ugięciu amortyzatora występuje duży opór, potem już amortyzator działa płynnie i znacznie lżej. Po chwili powraca do tego pierwszego dużego oporu. Sprężynę mam oznaczoną kolorem zielonym Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 25 Maja 2017 Mod Team Napisano 25 Maja 2017 Zauważyłem, że przy 1 ugięciu amortyzatora występuje duży opór, potem już amortyzator działa płynnie i znacznie lżej. Można przyjąć ,że to norma w Manitou. Czy Twój amorek ma taką konstrukcję? Czy może sprężyna jest dłuższa? Ile masz oleju w tłumiku? Nie wiem ,jak teraz, ale wcześniej zielona sprężyna to była miękka lub bardzo miękka. Cytuj
menxtr Napisano 26 Maja 2017 Autor Napisano 26 Maja 2017 Mam wersje z dłuższą sprężyną (około 20 cm). Problemem nie jest tłumik, tylko komora ze sprężyną- patrzyłem przy rozbiórce. Wygląda to tak jakby amortyzator na początku się blokował? i po przyłożeniu wiekszej sile puszczał Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 26 Maja 2017 Mod Team Napisano 26 Maja 2017 Skoro masz model z dłuższą sprężyną ( czyli Minute LTD z system ACT Air ) to nie dziw się,że , porostu po wypuszczeniu całego powietrza z komory powietrznej amortyzator zachowuje się jakby był napompowany- po wciśnięciu od góry amortyzator ugina się i powraca do stanu z przed ugięcia. Te amorki jeżdża na ciśnieniach rzędu 20-30 psi ( lub 5 PSI dla bardzo lekkich rowerzystów ) Ile amorek przejechał? Może się nie dotarł? Mój Drake ( czyli późniejsze Minute LTD ) miał takie same objawy na początku. Później się dotarł i pracował bardzo fajnie, jedynie początkowy opór pozostał,który zresztą jest w wielu amorkach. Cytuj
menxtr Napisano 27 Maja 2017 Autor Napisano 27 Maja 2017 Amorek przejechał myślę z 1-2 tys km.Dzięki za info odnośnie ciśnienia miałem nadymane o wiele więcej, ale problem z tym oporem pozostaje. Zastanawiam się czy włożenie podkładki jakiejś nie rozwiązałoby sprawy. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 27 Maja 2017 Mod Team Napisano 27 Maja 2017 Jakiej podkładki i gdzie? Poza tym sprawdź poziom oleju w tłumiku. Jeśli chcesz mieć czulszy amorek, to możesz pokombinować z ustawieniem tłumika na tłumieniu szybkiej kompresji. Początkowy opór ( jesli mówimy o tym samym, czyli opór przy pierwszym ugięciu amorka po dłuższym postoju ) jest typowy dla Minuty, zresztą nie tylko dla Minuty- to samo miałem w DT Swiss, Magurze, X-Fusion i którymś Foxie. Ważniejsze jest, jak amorek pracuje w czasie jazdy. Złożyłem wszystko, wymieniłem smary i nadal brak poprawy. Czy nasączyłeś olejem gąbeczki w uszczelkach kurzowych? Masz olej w komorze powietrznej? Wracając do ciśnienia- jaki masz SAG? Cytuj
wojtasin Napisano 30 Maja 2017 Napisano 30 Maja 2017 Ile ważysz? Przy wadze 90 kilogramów i zielonej sprężynie, muszę mieć około 30 psi w komorze, żeby amor się pode mną nie zapadał. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.