Sportomaniak Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Witajcie, Chciałbym w swoim Treku Domane 4.0 z roku 2016 wymienić koła. Stoi on na tarczówkach, z którymi nie miałem do tej pory żadnej styczności i stąd moje pytanie. Jakie parametry muszą się zgadzać, żeby nowe koła pasowały? Czy mogą być to jakiekolwiek koła przeznaczone pod hamulce tarczowe? Zastanawiam się nad DT Swiss R 24 Spline. Będą kompatybilne? Bardzo Wam z góry dziękuję za pomoc.
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2017 Mod Team Napisano 21 Maja 2017 Jeżlei chodi o parametry koła, cóż, no pojehcac nie pojechali, jest standardowo: przód: - piasta 100mm, 9mm lub 12 - obręcz 622x15-18mm - ilosc szprych dowolna ale wiadomo, na krzyże plecione, bo jednak tarcza - alu, carbon, zależy ile masz kasy, no i też w zależności gdzie i jak chcesz jeździć - duży stożek lub niewielki. tył: - piasta 135mm normalna szosa ma 130 - reszta jak wyżej, zwróć uwage by koło było na 11sp, bo inaczej bębenek do zmiany. Najrozsądniej chyba wziąć koła na CL Bo w razie potrzeby można przejść na IS6 ale odwrotnie się nie da. Wiadomo najlepiej łożyska maszynowe, żeby koło sie nie zużyło. No i proste, im lżejsze tym lepsze. Ale tez bez przesady. Ja bym tez nie szalał z okazjami które sa ultra wypas, bo jak pęknie szprycha to zaboli a większość warsztatów nawet by pewnie nie chciała dziwnych kół dotykać. Zastanawiam się nad DT Swiss R 24 Spline. Będą kompatybilne? To zależy bo występują w wielu odmianach. Musisz szukać Spline disc w rozmiarze osi jaki masz w rowerze, bo sa nawet 142mm. Istotnym jest wybrać koło które jest przystosowane do ramy/widelca czyli 9/9mm, 9/12mm 12/12mm ... Z tego co zlazłem po internetach, masz ośki 12/12 ale nie jestem pewien.
Sportomaniak Napisano 21 Maja 2017 Autor Napisano 21 Maja 2017 Dziękuję Puklus za odpowiedź. Raczej nie chciał bym wydać więcej aniżeli te 1500zł, aczkolwiek to jest taka luźno przyjęta granica. Mam możliwość kupna w Niemczech, Holandii lub Belgii, więc szansa trafienia jakiejś dobrej promocji jest większa. Jaki konkretnie model byś mi polecał? Na wielkości stożka przesadnie mi nie zależy.
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2017 Mod Team Napisano 21 Maja 2017 DT robi dobre koła, ważne jeżeli brać DT to z RACHETEM, to system zapadek bębenka. Maviców bym nie brał. Tanie koła mają jakość godna pożałowania, i tak sa drogie a te na tarcze lubią trzeszczeć. Nawet spotkałem sie ze nowe Ksyrium sie krzywiły co kiedyś było nie do pomyślenia. Zawsze możesz coś złożyć na zamówienie. 1500 to ani dużo ani mało. Ale np na piastach novateca da się coś mocnego i lekkiego ulepić. Generalnie kół jest mnogość, ważne by wybrać takie które nie mają więcej jak 18-20mm obręczy bo sie mogą być problemy z pasowaniem do ramy. A czy to koło strikte szosowe czy jakis 29er ... żarna różnica jak mocowanie pasuje i waga sie zgadza. Ale jak wspomniałem. Kasety 11sp są niby takie same, odstępy miedzy zębatkami, ale kaseta szosowa jest szersza, więc i bębenki sa szersze ... To dość istotne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.