Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Tektro Auriga


bendus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jestem na forum pierwszy dzień więc proszę o wyrozumiałość. Bede pisał co do tematu...

Mam rower GT Avalanche 1.0 z hamplami jak w temacie.

Rower mam 4 miesiące i jakiś miesiąc temu zaczął mi stukać tylni hamulec. Dobra nie martwiłem się tym jakoś.

Kilka tygodni później zjeżdzalem z góry ( jakies 600m pochylona o 30 stopni w dół ) z predkością 65,5 km/h.

Na ostatnich 100m zacząłem hamowac bo były tory. Po zjeździe hample z tylu były tak nagrzane ze można by jajecznice smażyc... ( xD )

Tarcza byla czerwona i jak wracałem do domu to bałem sie nim hamować. Ok rower trzymam w takim jakby domku letniskowym u dziadków do którego dopływa zimne powietrze.

Dzis (10.08.11) wyjechałem na rower tak się przejechac i hamulce dziełały bez zarzutu. wróciłem. Po obiedie tak jakoś o 17:30 pojechałem ponownie.

Przy mocnym hamowaniu w hamulcu tylnim usłyszalem taki trzask , zatrzymałem się i jak hamowałem to był tylko zgrzyt i pisk.

Co to może być?

(przepraszam za błędy i nielogiczne zdania itp. ale są wakacje i nie chce mi sie myslec nad tym co pisze... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, takze posiadam tarczowki hydrauliczne tektro i mam z nimi taki zproblem ze przy wiekszej predkosci tj. okolo powyzej 20km/h odzywa sie przednia tarcza lekko dzwoniac, to samo dzieje sie przy skrecaniu. Sprawdzalem czy nic nie jest poluzowane i nic nie znalazlem, klocki rowniez nie ocieraja o tarcze wiec nie wiem czym to moze byc spowodowane. Gdyby ktos mogl mi cos poradzic bylbym wdzieczny...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Na ostatnim maratonie miałem wywrotkę i przy uderzeniu o ziemię wyrwałem klamkę która lata teraz lużno i wystaje z niej popychacz tłoczka.

Czy w takim wypadku można to jeszcze naprawić , czy czeka mnie wymiana całości.

Ja z kolei gdy chciałem wyregulować ostatnio klamkę w przednim hamulcu zobaczyłem, że śruba którą się reguluje skok klamki jest zjechana w środku i nie spełnia swojego zadania. Czy da się ją jakoś wymienić, czy trzeba całą klamkę nową kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zależy mi na modulacji. Średnio często jeżdżę w ciężkim terenie, ale im więcej jeżdże po mieście tym więcej awaryjnych hamowań dokonuję (bo hołota migaczy nie włącza, pierwszeństwo wymusza, ale tego Wam tłumaczyć nie muszę) i trudno jest panować nad kołem, więc pomyślałem o tarczy. Zwłaszcza że używam głównie przedniego hamulca i boję się że w końcu konkretne otb wywinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem na Aurigach Comp niecały 1000km (80% miasto, 20% las, ale to tak na hardcorze) i według mnie spisują się bardzo dobrze. Na mieście w sytuacjach awaryjnych gdy wciskałem oba heble to wbijało mnie w ziemię, a w lesie świetnie dało radę lekko przyhamować czy właśnie modulować siłą zacisku. Niestety ja nie mam porównania, bo na innych hamplach nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...