Skocz do zawartości

[opony] Dobór rozmiaru + jakość Continental Race King


james5

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka, jeszcze raz zakładam temat, bo poprzedni był założony nieprawidłowo.

Mam zamiar zakupić opony, ale mam dwie wątpliwości. Pierwsza to taka, że nie wiem, jaką szerokość opony mam wybrać, ponieważ mam felgi 559x17din i 559x19. Do tej pory miałem Kende KINIPTION 2.3. Jak zacząłem szukać, jaka będzie dobra szerokość to wpadłem na coś takiego: https://rowerowepora...zy-a-opona.jpg W tej tabeli jest pokazane, że przy takich felgach, jak moje nie powinno się przekraczać 50mm. 2.3 cala = 58.42 mm. I teraz nie wiem czy mogę sobie pozwolić na 2.2 czy jednak lepsze będzie 2.0.

Druga sprawa to taka, czy Race King to dobry wybór do lasu - w większości ścieżki utwardzone, rzadko piasek, czasami trafiają się korzenie (jak to w lesie) no i plus dojazdówka, bo trochę do lasu jest drogi. Czy w ogóle continentale będą ok, bo jak szukałem opony, to widziałem sporo złych opinii o sciankach bocznych, ale i ogólnie o całych oponach - https://www.forumrow...ny-continental/ Jeśli nie Continental, to jaka inna opona będzie dobra? Myślałem o Maxxis IGNITOR, ale podobno tragiczna na dojazdówce po asfalcie. Nie chciałbym, żebym się wkur***ł na dojazdówce, zanim dojadę na swoją trasę :)

 

TL;DL:

1. Jaka szerokość opony do felgi 559x17 i 559x19

2. Czy Continental Race King jest naprawdę nadal taki słaby jakościowo, jak piszą?

2a. Jeśli RK jest ok, to wybrać 2.0  czy 2.2 (tutaj w poprzednim temacie już w sumie mi podpowiedzieli, że 2.2)

2b. Jeśli RK jest nie ok, to co wybrać? Na przykład na takim Maxxis IGNITOR nie zakatuję się na dojadówkach (trochę jest km do lasu)

 

pozdrawiam

 

Napisano

Na tych 17mm obręczach to ja bym został max. przy 2,2. W dzisiejszych czasach to obręcze przez niektórych uważane za szosowe ;)

Odnośnie jakości conti RK to opona oponie nie równa - generalnie i w max skrócie są dwa rodzaje tych opon - z mieszanki black chilii (Race Sport i Protection) oraz ze zwykłej gumy z domieszką kartofli (wszystkie niższe modele). Oczywiście różnica w cenie tak 2-3x. RaceSport to opony wyczynowe - b.lekkie, delikatne ścianki boczne. Protection są mocniejsze (potrójny oplot aramidowy/kevlarowy) i jest nieco odporniejasza na przebicia i mega odporna na rozdarcia kosztem masy. Obydwie na asfalcie są półsezonowe. Niższe modele (moim zdaniem nie warto sobie nimi d. zawracać) na asfalcie są trwalsze ale w terenie to twarde kartofle.

Jak na Twoje potrzeby to pozytywnymi opiniami cieszą się SmartSamy. Nawet podstawowe druciaki dadzą radę.

Napisano

 

 

Jak na Twoje potrzeby to pozytywnymi opiniami cieszą się SmartSamy

 

A radziłbyś 2.25 czy 2.1 z tych SmartSamów?

Rzeczywiście ceny Race Sport i Protection są od 150 wzwyż. Myślałem jednak o oponach za mniej więcej połowę tego :P

 

Napisano

tak się składa że ujeżdżam wersję 2.0 i 2.2 Race Kingów, 2.0 po asfalcie idzie jak burza aż nie chce się z niego zjeżdżać :P, natomiast 2.2 daje w terenie mega komfort ale należy pamiętać że ta opona jest na suche warunki oraz nie lubi zbyt niskiego ciśnienia, szczególnie poprzednie wersje obecna nie wiem :P

 

ogólnie polecam nigdy nie miałem z tymi oponami żadnych kłopotów :P

Napisano

 

 

tak się składa że ujeżdżam wersję 2.0 i 2.2

 

Posiadasz tę droższą wersję, czy tańszą?
 

Napisano

obie to zwykłe zwijki po 90 złotych sztuka :P, wcześniej przez 3 lata ujeżdżałem druciaki, jesienią przesiadłem się na Vittorie Mezcal żeby zobaczyć jak się jeździ na czymś innym, ale już się zdążyłem przeprosić z continentalami :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...