Skocz do zawartości

[projektPRL] nowe życie polsko-ukraińskiej hybrydy?


Rekomendowane odpowiedzi

Polsko-ukraińska hybryda?

Dzień dobry wszystkim,

We wtorek 16.05.2017 na OLX w okolicy mojej miejscowości zauważyłem rower w dobrej cenie (150zł) i pod wpływem impulsu postanowiłem dać szansę kolarzówce rodem z PRL' i kupiłem egzemplarz o nieznanej historii w dostatecznym stanie technicznym.

Zamierzam tchnąć w nią nowe życie i jestem na etapie określania zakresu prac - dodam, że jest to mój debiut w odrestaurowywaniu roweru - ale to zapewne w innym wątku w odpowiednim miejscu na forum.

Na początku zwracam się z prośbą o identyfikację roweru, którego zdjęcia znajdują się w poniższej galerii Google.

https://drive.google.com/open?id=0B2rTnDXgGlHXUklndGlFbXFOYk0

W gronie podejrzanych z google są:
  1. FAVORIT F1
  2. ZZR HURAGAN
  3. ZZR MARATON
  4. xb3
  5. inny?

Zwracam uwagę na znaczej FAVORITA na ramie oraz "CHARKOV"skie szczęki hamulcowe.
Kształty muf ramy charakterystyczne dla Favorita lub Huragana ale link z grafiką XB3 też jest zastanawiający, lecz nie jest to ostre koło (tylna przerzutka wydaje się być nowa). Jedna opona (sparciała) produkcji STOMIL:

XB3

Pozdrawiam,
M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama najprawdopodobniej Huragan sądząc po mufach i zaklepanych końcówkach tylnego trójkąta przy podsiodłówcę (choć w jaguarach też takowe czasami się pojawiały).

Korba oryginalna rometowska od Huragana/Jaguara. Podobnie przednia przerzutka i pedały. Tylna przerzutka przypadkowa.

manetki przerzutek Favorita. Całkiem możliwe, ze oryginalne-czeski osprzęt Favorita był często montowany w Rometach. Hamulce radzieckie Charków.

Koła raczej nieoryginalne:Huragany i Jaguary miały szytki a te są pod normalne opony. Może od Sporta. Szybkozamykacz  przedni chyba oryginalny od Jaga/Huraganya tylny to coś późniejszego, być może nawet nie Romet.

Rower był przemalowany, te kolorowe paski na widelcu to rometowskie malowanie z końca PRL'u.

Klamki hamulcowe wyglądają na Rometowskie ale późniejsze niż Jag/Huragan, bo tamte nie miały plastikowych chwytów tylko alu.

Słowem ulep ale fajny :thumbsup:

Masz do wyboru: albo odbudować go jako oryginalnego Huragana, albo zostawić/ulepszyć i mieć fajną maszynkę do jeżdżenia pozbawiona pewnych wad oryginału.

Jak będziesz odbudowywał to uważaj na stery (są nietypowe), kliny do korby (były cieńsze niż w "zwykłych" Rometach). Dbaj o piasty (zwłaszcza przednią) bo rozstaw widelca i tylnego trójkąta jest węższy niż obecnie stosowany. Jak w rurze sterowe widelca od spodu znajdziesz wbity kawałek drewna to go nie wywalaj! To jest "safety device" zakładane aby w razie pęknięcia rury w miejscu mocowania do widelca (co się lubiło zdarzać) przednie koło nagle nie dojechało w krajobraz. To proste rozwiazanie może uchronić od kosztownej wizyty u dentysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...