jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Witam, mam dość szeorką obręcz z tyłu (DM 24) i mam bardzo rozwate szczęki hamulca. Czy opłaca sie kombinować z kolejnością podkładek? Czasami mam wrażanie ze tył mgłby lepiej hamować. Jeśli warto to czy ktoś ma jakieś zdjęcia bądź może powiedzieć jaką kolejność podkładek zarzucić? Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 W hamulcach Avida masz dwa rodzaje podkładek - grube i chuda. Jeżeli chude dasz na między obręcz z a ramie a grube na zewnątrz to hamulec będzie mocniej hamować, jeżeli między obręcz a ramię v-ki dasz grubsze, to będzie mniejsza siła a lepsza modulacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2006 danke, spróbuję i zobacze czy będzie jakaś różnica czy ktos próbował to organoleptycznie? Da się wyczuć różnice? Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Nie za duża, ale jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2006 no to sprawdzę. Może będzie lepiej. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 4 Października 2006 Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Powodzenia Jak przetestujesz to napisz jak ci się lepiej jeździ. Ja np. z tyłu mam ustawione grubsze podkładki od wewnątrz,a z przodu na odwró, więc masz parę rozwiązań do wyboru konkretnie cztery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2006 na przód nie narzkam, tak więc pozostała mi tylko jedna możliwość.....a nie cztery Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 5 Października 2006 Udostępnij Napisano 5 Października 2006 Pamietajcie ze szersza pokładka powinny raczej byc spasowane z mniejszymi. Poniewaz obie posiadaja "soczewki" jedna wklęsła,druga wypukła,służyć to ma idealnemu dopasowaniu sie klocka do obręczy względem ramienia,jest możliwość przesuniecia wedle osi klocka.Pozbawiajac jednej z nich klocek bedzie idealnie dolegał jedynie do ramienia v,ek.Pozbawia w ten sposób idealnego przylegania klocka do obreczy i co za tym idzie hamowanie jest ale bardzo słabe.Sam to zaobserwowałem i odradzam. Jak natomiast wygląda sprawa przy takiej sytuacji z nowymi klockam,nie wiem.Opisuje ten przykład na juz uzywanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 5 Października 2006 Udostępnij Napisano 5 Października 2006 W avdach są takie jakby zaokrąglone na obwodzie podkładki, a dopiero na to idą te cienkie/grube podkładki które są z kolei jakby trochę "wyżłobione" tak aby pasowały do tych zaokrąglonych, więc nie powinno byc problemu Ktoś coś zrozumiał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złomek Napisano 5 Października 2006 Udostępnij Napisano 5 Października 2006 ja jak zalozylem nowa obrecz(30mm szerokosci) to tez mialem taki problem, a hamowanie pozostawialo wiele do zyczenia. Wkoncu sie dowiedzialem ze szczeki hamulcow w miejscu przykrecania klocka powinny byc rownolegle do powierzchni hamowania na obreczy, zmienilem podkladki i jest idealnie, a hamowanie jak za starych dobrych czasow:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.