Rafal_TREK6000 Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 (edytowane) Cześć! Mam taki problem z tylnym hamulcem Shimano BR-M446, że jeden z tłoczków po zaciśnięciu i puszczeniu klamki, nie cofa się całkiem, tylko wystaje na jakieś 2-3 mm powodując tarcie okładziny z tej strony o tarczę i krzywo ścina okładzinę. Wielokrotnie zdejmowałem koło, żeby wyjąć klocki, zresetować tłoczki i już po pierwszym naciśnięciu klamki problem powraca. Da się jeździć, to tarcie jazdy nie uniemożliwia, a rower normalnie hamuje (oczywiście jak na hamulec tej "klasy"), ale świadomość, że nie działa to jak przedtem, tak jak powinno, dodatkowo powodując przy tym hałas i szybsze, nierównomierne zużycie okładziny, irytuje mnie. Co jest przyczyną takiego wadliwego działania tłoczka? Czy da się jeszcze uratować ten zacisk? Jaki byłby koszt serwisu, czy to w ogóle opłacalne? Zorientowałem się, że koszt nowego kompletnego hamulca z klamką to ok 155 zł, a samego zacisku ok. 80 zł. Czy w przypadku wymiany samego zacisku będę potrzebował zestawu do odpowietrzania i oleju, czy wystarczy odkręcić stary zacisk i zamontować nowy? Wybaczcie, jeśli takie pytania wydają się Wam śmieszne, ale nie do końca wiem jak to działa, nigdy przedtem nie serwisowałem hamulców hydraulicznych. Dodam, że rower ma 5 lat i możliwe, że hamulce nie były nigdy serwisowane. Kupiłem używkę, przejechałem 1000km i hamulce działały aż do teraz bez zarzutu. Proszę Was o jakieś podpowiedzi co z tym fantem zrobić. Edytowane 18 Maja 2017 przez Rafal_TREK6000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Co jest przyczyną takiego wadliwego działania tłoczka? Najprawdopodobniej syf przy tłoczku/uszczelce. Czy w przypadku wymiany samego zacisku będę potrzebował zestawu do odpowietrzania i oleju, czy wystarczy odkręcić stary zacisk i zamontować nowy? Należy ponownie odpowietrzyć cały układ a z racji wieku wymiana oleju jak najbardziej wskazana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Czy w przypadku wymiany samego zacisku będę potrzebował zestawu do odpowietrzania i oleju, czy wystarczy odkręcić stary zacisk i zamontować nowy? Nie wystarczy odkręcić i przykręcić . bo w nowym zacisku siłą rzeczy będzie powietrze, które jakoś będziesz musiał stamtąd usunąć. Do shimano taki zestaw można zrobić z wężyków i strzykawek ale olej i tak musisz wtedy kupić. Jeśli zacisk nie cieknie to wyczyść ten wystający tłoczek i potem czymś nasmaruj. Kilka razy powciskaj i wyczyść nadmiar smaru. Powinno chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_TREK6000 Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Panowie, nabroiłem... Zacisnąłem klamkę przy zdjętych klockach i kole Tłoczek wyszedł za daleko i chyba coś zza niego wyciekło. Drugi tłoczek w ogóle się teraz nie rusza, a klamka jest miękka. Czy właśnie pozbyłem się oleju z hamulca? Bo z głowy to na pewno... Co teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrVoodoo Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 (edytowane) W sklepie motoryzacyjnym można kupić małą tubkę pasty do tłoczków za 3,50, warto tym posmarować boki cylinderka. Oczywiście uważaj, żeby nie wypadł gdy go będziesz wysuwał. Jedno naciśnięcie klamki za dużo i olej na podłodze EDIT No to się spóźniłem z postem o 10 minut :/ EDIT 2 Włóż tłoczek na miejsce i przeprowadź pierwszą własnoręczną wymianę oleju. Mam nadzieję, że nie zalało Ci tarczy i okładzin. Edytowane 18 Maja 2017 przez MrVoodoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_TREK6000 Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 No właśnie wypadł, MrVoodoo I co teraz, co teraz, panowie? Pomocy, ratunku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrVoodoo Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Ważne też jest, żeby tłoczek był całkowicie czysty, mała drobinka brudu porysuje go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_TREK6000 Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Rozumiem, wyczyszczę, ale zdaje się, że już i tak pozbyłem się oleju. Chyba teraz powinienem udać się do sklepu po jakiś zestaw do odpowietrzania i olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrVoodoo Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 W sumie to kiedyś zdarzyło mi się to samo, ale bardzo szybko włożyłem tłoczek. Przez krótki czas klamka była miękka, ale po kilku próbach wróciła do normy, siła hamowania też. Nie wiem, może cud widocznie nie złapało powietrza. Myślę, że nie ma sensu kupować specjalnego zestawu. To i tak zwykłe strzykawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_TREK6000 Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Moja klamka jest całkiem miękka, bez oporu ugina się aż do chwytu. Hamulec w ogóle nie działa i zastanawiam się czy ten nadchodzący weekend da się jeszcze uratować przy moich zdolnościach serwisowych Jutro będę chyba próbował nabyć wszystko co potrzeba i jakoś to przywrócić do życia. Czy ten tłoczek można wyjąć całkiem bez obaw, wyczyścić, nasmarować i wsunąć z powrotem? Wolę zapytać, żeby nie uszkodzić zacisku jeszcze bardziej. Bo mi to właściwie nie tyle ten tłoczek wypadł całkiem, co wysunął się za daleko i wyciekł zza niego olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Można wyjac, ale uważaj żeby uszczelek nie uszkodzić. No i Shimano nie zalej czasem dot-em. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_TREK6000 Napisano 26 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Zdecydowałem się jednak na zakup nowego hamulca (stary będę serwisował według waszych wskazówek, będzie zapasowy jakby co). Zamontowałem, przejechałem jakieś 300 km i zauważyłem, że jakoś dziwnie "zmiękła" mi klamka i odnoszę wrażenie, że siła hamowania znacznie spadła. Czym to może być spowodowane i jak sobie z tym poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 (edytowane) Po przejechaniu 300 km to hamulce powinien się dotrzeć i zacząć działać lepiej t.j. "twardziej" , a nie odwrotnie. Wniosek - zapowietrzony. Było od razu kupić olej i zestaw do odpowietrzania zamiast nowego hamulca. Zapowietrzył się zapewne po skracaniu przewodu. Edytowane 29 Czerwca 2017 przez Witboj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_TREK6000 Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 No teraz już wiem, że tak byłoby lepiej, ale nie miałem pewności czy tamten dam radę naprawić przed wyjazdem, bo tam był jeszcze problem z tłoczkiem. Przewód nie był skracany, kupiłem identyczny nowy hamulec o tej samej długości przewodu (130 cm). Ile oleju potrzeba na odpowietrzenie przedniego i tylnego hamulca? Czy taka mała buteleczka 100 ml mi wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.