Skocz do zawartości

[hamulec tylny] Shimano BR-M446 - nierównomierna praca tłoczków


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! :)

 

Mam taki problem z tylnym hamulcem Shimano BR-M446, że jeden z tłoczków po zaciśnięciu i puszczeniu klamki, nie cofa się całkiem, tylko wystaje na jakieś 2-3 mm powodując tarcie okładziny z tej strony o tarczę i krzywo ścina okładzinę.

 

Wielokrotnie zdejmowałem koło, żeby wyjąć klocki, zresetować tłoczki i już po pierwszym naciśnięciu klamki problem powraca.

 

Da się jeździć, to tarcie jazdy nie uniemożliwia, a rower normalnie hamuje (oczywiście jak na hamulec tej "klasy"), ale świadomość, że nie działa to jak przedtem, tak jak powinno, dodatkowo powodując przy tym hałas i szybsze, nierównomierne zużycie okładziny, irytuje mnie.

 

Co jest przyczyną takiego wadliwego działania tłoczka?

 

Czy da się jeszcze uratować ten zacisk? Jaki byłby koszt serwisu, czy to w ogóle opłacalne?

Zorientowałem się, że koszt nowego kompletnego hamulca z klamką to ok 155 zł, a samego zacisku ok. 80 zł.

 

Czy w przypadku wymiany samego zacisku będę potrzebował zestawu do odpowietrzania i oleju, czy wystarczy odkręcić stary zacisk i zamontować nowy?

Wybaczcie, jeśli takie pytania wydają się Wam śmieszne, ale nie do końca wiem jak to działa, nigdy przedtem nie serwisowałem hamulców hydraulicznych.

 

Dodam, że rower ma 5 lat i możliwe, że hamulce nie były nigdy serwisowane. Kupiłem używkę, przejechałem 1000km i hamulce działały aż do teraz bez zarzutu.

 

Proszę Was o jakieś podpowiedzi co z tym fantem zrobić.

Edytowane przez Rafal_TREK6000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co jest przyczyną takiego wadliwego działania tłoczka?

Najprawdopodobniej syf przy tłoczku/uszczelce.

 

 

Czy w przypadku wymiany samego zacisku będę potrzebował zestawu do odpowietrzania i oleju, czy wystarczy odkręcić stary zacisk i zamontować nowy?

Należy ponownie odpowietrzyć cały układ a z racji wieku wymiana oleju jak najbardziej wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy w przypadku wymiany samego zacisku będę potrzebował zestawu do odpowietrzania i oleju, czy wystarczy odkręcić stary zacisk i zamontować nowy?

Nie wystarczy odkręcić i przykręcić . bo w nowym zacisku siłą rzeczy będzie powietrze, które jakoś będziesz musiał stamtąd usunąć.  

 

Do shimano taki zestaw można zrobić z wężyków i strzykawek ale olej i tak musisz wtedy kupić. 

 

Jeśli zacisk nie cieknie to wyczyść ten wystający tłoczek i potem czymś nasmaruj. Kilka razy powciskaj i wyczyść nadmiar smaru. Powinno chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie motoryzacyjnym można kupić małą tubkę pasty do tłoczków za 3,50, warto tym posmarować boki cylinderka. Oczywiście uważaj, żeby nie wypadł gdy go będziesz wysuwał. Jedno naciśnięcie klamki za dużo i olej na podłodze :D

 

EDIT No to się spóźniłem z postem o 10 minut :/

 

EDIT 2 Włóż tłoczek na miejsce i przeprowadź pierwszą własnoręczną wymianę oleju. Mam nadzieję, że nie zalało Ci tarczy i okładzin.

Edytowane przez MrVoodoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to kiedyś zdarzyło mi się to samo, ale bardzo szybko włożyłem tłoczek. Przez krótki czas klamka była miękka, ale po kilku próbach wróciła do normy, siła hamowania też. Nie wiem, może cud :P widocznie nie złapało powietrza. 

Myślę, że nie ma sensu kupować specjalnego zestawu. To i tak zwykłe strzykawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja klamka jest całkiem miękka, bez oporu ugina się aż do chwytu. Hamulec w ogóle nie działa i zastanawiam się czy ten nadchodzący weekend da się jeszcze uratować przy moich zdolnościach serwisowych :laugh: Jutro będę chyba próbował nabyć wszystko co potrzeba i jakoś to przywrócić do życia. Czy ten tłoczek można wyjąć całkiem bez obaw, wyczyścić, nasmarować i wsunąć z powrotem? Wolę zapytać, żeby nie uszkodzić zacisku jeszcze bardziej. Bo mi to właściwie nie tyle ten tłoczek wypadł całkiem, co wysunął się za daleko i wyciekł zza niego olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zdecydowałem się jednak na zakup nowego hamulca (stary będę serwisował według waszych wskazówek, będzie zapasowy jakby co). Zamontowałem, przejechałem jakieś 300 km i zauważyłem, że jakoś dziwnie "zmiękła" mi klamka i odnoszę wrażenie, że siła hamowania znacznie spadła. Czym to może być spowodowane i jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 300 km to hamulce powinien się dotrzeć i zacząć działać lepiej t.j. "twardziej" , a nie odwrotnie. Wniosek - zapowietrzony. Było od razu kupić olej  i zestaw do odpowietrzania zamiast nowego hamulca. Zapowietrzył się zapewne po skracaniu przewodu.

Edytowane przez Witboj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz już wiem, że tak byłoby lepiej, ale nie miałem pewności czy tamten dam radę naprawić przed wyjazdem, bo tam był jeszcze problem z tłoczkiem. Przewód nie był skracany, kupiłem identyczny nowy hamulec o tej samej długości przewodu (130 cm). Ile oleju potrzeba na odpowietrzenie przedniego i tylnego hamulca? Czy taka mała buteleczka 100 ml mi wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...