Diegson Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Siema, szybkie pytanie jak w temacie. Składam koła i zastanawiam się, które obręcze wybrać? Waga ridera ok 93kg (z tendencją spadkową ;p). Zastosowanie to maratony, XC wszelakiej maści, kamienie, single, korzenie, dropy też ale lekkie. Aktualnie mam Bontrager'a ale siada juz piasta tył. Warto dopłacać do XR361 czy M442 w zupełności wystarczy? Piasta będzie też DT (370) i szprychy DT lub Pillar. 32 oczka czy 28 wystarczy? Najpierw zmieniam tył, następnie kręcę hajs na przód.
Dokumosa Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Odnośnie obręczy to do singla, kamieni i dropów osobiście brałbym solidniejsze niż wymienione na 32H (np. E512). Piastę DT370 sobie odpuść - bębenek dziwnie ułożyskowany i zwykłe zapadki. Lepiej wziąć N 772 - normalne łożyska maszynowe.
maczet190399 Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Mam M442, szprychy 32, waże 95 kg i koła wyszły solidnie. NIe stwarzają problemów z rozcentrowaniem, czy krzywymi obręczami. Szprychy DT competition race. Uwaga konserwacyjna to weź nyple stalowe lub mosieżne. Aluminiowe sa za miekkie. Piasta jak kolega wyżej polecam Novatec 771 / 772
Diegson Napisano 18 Maja 2017 Autor Napisano 18 Maja 2017 np. E512 no te to już chyba przesada lekka, bardziej do Enduro, a ja raczej dużo podjeżdżam no i waga tez się liczy
Dokumosa Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Wypijesz 100ml wody przed mniej przed wyścigiem i masy się zbilansują Ale poważnie - jeśli w obecnie eksploatowanym bontragerze nie miałeś żadnych prob z obręczą to M442 będzie wystarczająca. To nie jest znowu taka papierowa wydmuszka.
Diegson Napisano 18 Maja 2017 Autor Napisano 18 Maja 2017 Hehe no nawadniać się trzeba. Faktycznie Bontrager Mustang Elite TLR 28h, które mam nie sprawiły mi problemu tylko te słabe piasty, szczególnie tylna już ma luz i sens jest raczej kupić coś nowego. Stąd pytanie czy M442 wystarczy czy dopłacać do XR361. Co do piast to sporo się naczytałem o zaletach i wadach DT370 i tak samo Novatec 771/772.
dawid Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Piastę DT370 sobie odpuść - bębenek dziwnie ułożyskowany i zwykłe zapadki. Lepiej wziąć N 772 - normalne łożyska maszynowe. Piszesz pewnie o DT 370 z 2 zapadkami, DT 370 z 3 zapadkami ma już bardzo prostą konstrukcje praktycznie identyczną jak Novatec D772 Wersja 2 zapadkowa faktycznie była ciężka, przekombinowana i nieciekawa.
porcelanowy Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Powitoł Mam tylne koło: piasta dt 370 i obręcz m512. Obręcz to lekko ponad to co mi było trzeba, ale chciałem być pewien, że koło nie będzie się często centrować jak poprzednia (jakaś obrączak 17mm wewnątrz). I tu jestem zadowolony w pełni. XR361 czy M442 mają zdaje się podobne limity wagowe (jakiś już czas temu przeglądałem PDFy, mogę się mylić) więc na co kasy starczy. Piasta 370 też w sumie hucy i bucy już trzeci tysiąc, głównie w kiepskich warunkach, ale jest ciężka, niezbyt ciekawa pod względem technicznym i brak możliwości konwersji na sztywną oś 142 (czego mam nadzieję za czas jakiś będę potrzebował ). Tu szukałbym czegoś ciekawszego.
Dokumosa Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 @Dawid: wstyd się przyznać ale "nowej" 370tki nie miałem w łapkach. Jest jakiś sposób jak to poznać na pierwszy rzut oka? Zapewne stare są niekonwertowalne a nowe mają standardowe end-capy?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.