Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam 

Kupiłem rower Cube Analog 29'
Nie doczytałem wcześniej, że amortyzator z goleniami 28 jest za słaby do mojej wagi. Ważę 105 kg. Nie mam kasy, żeby wymienić amorek na XC 32.
Proszę powiedzcie mi, czy mogę go jakoś zabezpieczyć?? Co zrobić, żeby ten sezon przejeździć? (oprócz schudnięcia  :laugh: ) 

Z pozdrowieniami 
Rafał 

  • Mod Team
Napisano (edytowane)
Proszę powiedzcie mi, czy mogę go jakoś zabezpieczyć?? Co zrobić, żeby ten sezon przejeździć? (oprócz schudnięcia

Nic nie zrobisz jest wiotki i tyle.

Ale się nie połamie. Może tarcza będzie dzwonić na zakrętach.

Edytowane przez michuuu
Napisano

Jaki styl jazdy preferujesz? Agresywny po dziurach i korzeniach czy asfalt i szutry?

W modelu Cube Analog 29 z 2017 roku są golenie 30.

Napisano

Preferuję asfalt i szutry. Amatorsko
Rower kupiłem używany:
 

·        Rama Aluminiowa CUBE ANALOG 19”

·        Przedni amortyzator ROCK SHOX XC28 z regulacją, blokadą skoku w manetce i tłumieniem odbicia

·        Przerzutka tył SHIMANO DEORE SHADOW

·        Przerzutka przód SHIMANO ALIVIO

·        Manetki SHIMANO DEORE 3x9SPEED

·        Hamulce tarczowe hydrauliczne SHIMANO

·        Korby SHIMANO DEORE

·        Siodełko CUBE

·        Mostek CUBE SYNTACE

·        Kierownica BBB ALU 6061

·        Szybkozaciski kół

·        Chwyty kierownicy CUBE

·        Kaseta SHIMANO 9Speed

·        Tarcze hamulcowe SHIMANO CL 160MM

·        Obręcze ALEXRIMS 24 READY RACE dedykowane do modelu

·        Sztyca CUBE

·        Kapsel CUBE

·        Opony SCHWALBE 29

·        Szybkozacisk sztycy CUBE

cena 1699


Nie posiadałem wiedzy odnośnie amortyzatora.

Napisano

Jeśli używany na pewno zrób serwis. Przy Twoim stylu jazdy i przy sprawnym amortyzatorze nie powinno się nic złego dziać i po prostu bym jeździł. Tylko jak pisał michuuu możesz w zakrętach odczuwać wiotkość amortyzatora, która będzie się objawiać  min. tym, że na chwilę klocki otrą się o tarczę hamulcową.

Napisano

Dziękuje Wam za odpowiedzi. Jeszcze to przemyśle...ale raczej rower sprzedam. Myślę, że za tą samą cenę chętnego znajdę. Dołożę co nie co i kupię z amorem xc 32 ;) 

Napisano

 

30ml oleju do amortyzatorów 15WT (w tym przyp. marka dowolna). Opcjonalnie (jeśli działa olać wymianę) olej do tłumika 5WT. Odrobina smaru pod uszczelki kurzowe. Izopropanol, ew. pirat vodka lub benzyna ekstrakcyjna. Długi cienki patyk. Kilka szmat. Strzykawka. Wszystko (poza szmatami, strzykawką i trunkami) nabędziesz np. w activia.sgl.pl.

Napisano

Bardzo żałuję, że nie skorzystałem z forum przed kupnem roweru. 

 

 

A ja uważam, że niepotrzebnie tutaj siedzisz i kombinujesz zamiast korzystać ze świetnej pogody i nabijać kilometry. Jak rower jest wygodny i wszystko działa jak należy, to nie ma co szukać dziury w całym. Powiedz, jak często zdarza Ci się podczas jazdy oderwać oba koła na raz od ziemi? Bo jazdę po szutrach i leśnych ścieżkach to każdy rower wytrzyma. I przegląd amortyzatora na razie też sobie odpuść, niech najpierw maszyna trochę "zapracuje" na siebie.

 

Poza tym teraz możesz martwić się zawieszeniem, a kto wie, czy najpierw nie rozleci się np. tylne koło? Tylko jeden sposób, żeby to sprawdzić - jeździć, jeździć, jeździć!

Napisano

"akleiw1"dzięki za odpowiedź ( bardzo budująca ). Oczywiście nabije kilometry.
Jednak, żeby nie marnować czasu i chęci pomocy "Dokumosa" przerobię materiał z jego wypowiedzi.

Napisano

 

 

I przegląd amortyzatora na razie też sobie odpuść
Bez przesady. Podstawowy przegląd amorka zrobisz za 20-30min. Teraz nawet jak kupuję nowy amortyzator to robię przegląd zerowy bo bywają suche.
Napisano

 

 

Wiecie może do jakiej masy ciała ten amorek jest dedykowany??

Nie ma określonej górnej granicy wagi , jedyne co się dobiera pod wagę to sprężynę (ale to nie ma wpływu na sztywność).  Wszystko zależy od sposobu użytkowania , generalnie XC28 to taki rekreacyjny wideł i obecnie występuję wyłącznie pod koło 26" (widocznie producent zrozumiał swój błąd robiąc go pod 29").

Napisano

Dzięki za Wasze odpowiedzi. Dam znać jak sprawuję się amortyzator w umiarkowanym terenie.

Życzę miłego weekendu  :thumbsup:

Napisano

dzięki za odpowiedź :) czy jeżeli chodzi o "skok" to muszę brać pod uwagę swoją wagę ??  Sorki ale nie kumam tego ;) 80,100, 120 tzn, że amor jest wyższy ??

Napisano

ok to już wiem wystarczająco wiele. A po za tym ;) jaka jest różnica pomiędzy Twoimi dwoma propozycjami ;) tak na Polski przełóż ;) 

Napisano

Główna różnica jest w wadze - Raidon jest lżejszy za sprawą aluminiowych goleni górnych i często (w tym sklepie) aluminiowej rury sterowej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...