Gość Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 (edytowane) Cześć, zastanawiam się nad zakupem amortyzatora pod: - 27,5" - tarczę - główka taperowa (choć to nie problem, zawsze można kupić 1 i 1/8" i założyć redukcję) - oś 9 mm Jeżdżę na MTB po lasach, od jakiegoś czasu próbuję też swoich sił w maratonach MTB (i ostatni mnie zmotywował do powrotu na amortyzator). Zakładany budżet to około 1000 zł (jakby było warto, mogę dołożyć). Zajrzałem na olx czy allegro i po głowie chodzą mi: - RS Recon Silver TK SoloAir - RS Recon Gold TK SoloAir - RS 30 Gold TK SoloAir Który z nich będzie najlepszym wyborem? A może szukać czegoś z innych firm? Na 9 mm + 27,5" nie ma jakiegoś ogromnego wyboru, no ale coś kupić trzeba Edytowane 15 Maja 2017 przez lukasamd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Kup nowego Epixona od Activii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 RS 30 bym odpuścił ze względu na golenie 30mm a pomiędzy Reconem Gold vs. Silver jedyna różnica to golenie górne (aluminiowe w Gold) dzięki czemu ma niższą wagę - w pracy wszystkie 3 będą podobne , ewentualnie poszukaj Recona RL (z tłumikiem Motion Control) tu praca byłaby lepsza. Pod uwagę możesz jeszcze brać SR Epixona . Na twoim miejscu rozważyłbym zwiększenie budżetu na wymianę piasty/koła tak aby przejść na sztywną oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Golenie jak są aluminiowe to też mają anodę, stalowe mają wyższe tarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 @phoe:Masz na myśli coś takiego: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc/275-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-r-275-os-9mm-czarny-mat-taper-2017/1236 ? Jak on wypada w porównaniu do Recona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Lżejszy + lepiej pracuje. Tylko jak ważysz poniżej 80kg, musisz w nim na starcie wymienić sprężyny na miękkie, Activia Ci to za grosze zrobi. Lepszy by był wersji RL-RC, ma regulację kompresji dodatkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Z tego co widzę to nie mają wersj RL-RC 9 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 (edytowane) Pytaj Activię generalnie, ale jak masz fundusze to warto przejść na sztywną oś, dużo mniej zabawy z ustawieniem hamulca i sztywność. A wymiana widelca to jest najlepszy moment żeby to zrobić! Edytowane 15 Maja 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Mam RS 30, a w poprzednim rowerze Epixona xc. Pracuje to tak samo. Za to epixona mozna serwisowo wyciągnąć bardziej na 130 albo 140, nie pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Jak byś się decydował na sztywną oś to mam do sprzedania nieużywanego i nigdy nie montowanego epixona 2015 (m.in. lepszy, rozbieralny tłumik w przeciwieństwie do produkcji 2016 i 2017 gdzie montowane są jednorazówki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Czemu nie, tylko nie wiem jak wygląda zmiana na sztywną oś tzn. piasty, obecnie siedzą u mnie XT'ki WH-M785 z ich oryginalnymi piastami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 No musisz zmienić koło lub piastę. A najlepiej to sprzedać te koła i za jakieś 700zł masz na Novatecu 771/772 + DT535d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Dobra, koło do wymiany idzie więc jeszcze dopytam - nowy Epixon RL-RC czy używana Reba SoloAir? Przy sztywnej osi wybór jest już znacznie większy i pojawiają się nowe pozycje, a o Rebie słyszałem dużo dobrego (choć nie wiem, czy to nie były opinie dotyczace wersji dual air). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Używka to ryzyko. Nie masz żadnej wiedzy odnośnie tego jak amor był eksploatowany i serwisowany. Do tego dodać należy, że SA powinna mieć fabrycznie o 2/3 oleju mniej niż DA a w rzeczywistości często prawie nie było go wcale. Taki amor (jak każdy współczesny) powinien zaraz po zakupie przejść serwis zerowy jednak znowu rzeczywistość i statystycznie może 1/1000 amorów taki przegląd faktycznie przeszedł (dopiero od około 2 lat się głośno mówi/pisze po forach o konieczności tych przeglądów). Współczesny Epixon to z kolei Raidon z nieco lżejszą koroną i dolnymi goleniami (inny stop alu). Bebechy z Raidona, w tym tłumik, który jak się zużyje/zepsuje idzie do kosza bo nawet oleju nie można w nim zmienić. Tak więc jeśli chciałbyś coś długowiecznego to albo Reba z dokładnie znaną historią (czyli praktycznie od brata, dobrego kolegi co najwyżej) albo Axon/Aion ew. szukać Epixona 2015, który był bardziej poprawny niż współczesne konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Reba SA szału nie robi jak chodzi o pracę, a Epixona masz nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 (edytowane) Co prawda nie powiedziałbym, że Reba SA po, dodajmy, właściwie przeprowadzonym serwisie zerowym, robi szał, ale jest to naprawdę fajnie pracujący, lekki i sztywny amortyzator. Jeżeli już ją porównywać to do Epixona RLRC. Bo porównywanie do najprostszego Epixona z tłumkiem z Raidona nie ma sensu... Tutaj Reba będzie lepsza. Ta Reba jest prawie w Twoim budżecie, z tym, że na oś 15mm: http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-27-5-solo-air-100-tapered-qr15-i6811123281.html Edytowane 16 Maja 2017 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Taki amor (jak każdy współczesny) powinien zaraz po zakupie przejść serwis zerowy jednak znowu rzeczywistość i statystycznie może 1/1000 amorów taki przegląd faktycznie przeszedł (dopiero od około 2 lat się głośno mówi/pisze po forach o konieczności tych przeglądów). To nie jest reguła, zwłaszcza jeśli chodzi o amortyzator kupiony wraz z rowerem. Kupowałem rower Cube z Rebą SA i zrobiłem zupełnie zbędny przegląd zerowy, bo była fabrycznie pięknie nasmarowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Nie ma reguły, że każdy egzemplarz cube'a będzie miał poprawnie zalany i nasmarowany amor. Przegląd zerowy jest prosty, zajmuje 15min i jeśli robi się we własnym zakresie to wyjdzie 15-20zł. I lepiej zrobić chociaż nie był konieczny niż nie zrobić i nie wiedzieć czy był konieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Mialem tak samo w Cube Z Reba i Treku z Reba- ideal, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 (edytowane) Sprawa wygląda tak, że mam do wyboru:- RS Recon Silver RL nowy pod QR z manetką ~1100 zł (sklep) - RS Reba RL nowa pod 15 mm bez manetki (trzeba by dokupić) ~1100 zł (osoba prywatna) Oba motion control, waga reby mniejsza o jakieś pół kilograma. Różnica polega na tym, że przy Rebie muszę wymienić przednie koło (a nie musze, po wycentrowaniu jest ok). Pisałem do Dawida z Daveo i rozważam komplet kół na maszynówkach, przód 15 mm, tył QR ale z możliwością zmiany w przyszłości. No i mam dylemat... zmiana kół to większy wydatek jednostkowy, ale mam lepiej na przyszłość bo: - Reba jednak nieco lepsza, prawda? - sztywna oś z przodu + możliwość konwersji na tyle też na sztywną (choć nie przewiduję zmiany ramy) - nieco lżej - niby maszynówki lepsze od tego co ma shimano, ale opinie widziałem mocno podzielone Jedyna wada tego rozwiązania to w sumie nieco większe koszty, oczywiście biorę tu pod uwagę sprzedaż aktualnie posiadanych kół XT WH-M785, więc pewnie nie byłoby źle. Niby odpowiedź oczywista.. ale i tak zapytam, co byście polecali Edytowane 19 Maja 2017 przez lukasamd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Reba lepsza. Inna konstrukcja sprężyny powietrznej. Zakładam, że brakuje tylko manetki i nie ma konieczności wymiany tłumika. Manetkę dokupisz na ali za 25zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Dokumosa, z ciekawości - na czym polegają różnice w konstrukcji sprężyny powietrznej między Reconem a Rebą? Dzięki! Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 W reconie silver w górnej lewej goleni jest w środku druga aluminiowa rurka, która jest właściwym cylindrem sprężyny powietrznej. Jest też przekombinowany mechanizm wyrównujący ciśnienie pomiędzy pozytywną i negatywną komorą powietrzną (w tłoku pozytywnej). W rebie tłoki pracują bezpośrednio wewnątrz goleni a wyrównywanie ciśnień odbywa się poprzez przetokę/zagłębienie a goleni w odpowiednim miejscu. W reconie obniżenie ciśnienia w negatywnej bywa problematyczne. W rebie dzieje się to kiedy tłok jest w dolnym położeniu a dodatkowo reba ma zawór do upuszczania pod śrubą lewej goleni. W rebie też lepiej IMHO jest dobrana objętość i średnica komory negatywnej przez co w pewnym zakresie ciśnienia pracuje lepiej na niewielkich nierównościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 W sumie przy sztywnej osi mogę brać jeszcze pod uwagę Epixona RL-RC ale za fakt czarnego matu płaci się więcej (meh...) i różnica jest już spora, bo 300 zł, choć z manetką. Sam nie wiem.. miał być amor a przy takim wyborze + kółka to się robią już okolice nieco ponad 2000 zł... Z drugiej strony jak kupię pod 9 mm to mam, ale w razie czego potem znów ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Jest też przekombinowany mechanizm wyrównujący ciśnienie pomiędzy pozytywną i negatywną komorą powietrzną (w tłoku pozytywnej). Ciekawe. W jaki sposób to w ogóle ma działać? Z drugiej strony rozwiązanie z Reby też ma wady - trzeba pakować smar stały zamiast oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.