Skocz do zawartości

[nowy rower Btwin] .Ciężko się jeździ-problem z prędkością


kuffs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem upragniony, nowy szosowy rower : https://www.btwin.com/pl/rowery-szosowe/rowery-szosowe-sportowe-wyczynowe/18810-rower-szosowy-ultra-920-af-aluminium-frame.html

 

Dotychczas jeździłem starym, stalowym bianchikiem. Startuję w tri. Chciałem poczuć różnicę i w efekcie jestem zdezorientowany. Rower w mojej ocenie nie chce jechać. Sporo wysiłku muszę włożyć żeby go rozpędzić. Z górki masakra. Bardzo szybko wytraca prędkość. Ma ktoś jakiś pomysł co tu można z nim zrobić?. Dziś przejechał się nim kolega, który ma super kopyto. Wsiadł, przejechał 10 km i stwierdził, że masakra. Nie jedzie, po prostu nie jedzie. Zasugerował abym zmienił opony bo jakieś dziwadło jest założone. Nie wiem co robić. Fakt, mam zaległości treningowe, ale jak wsiadłem na jego Fuji to tyle mnie widział. Rower nie ma nawet 100 km przebiegu. Hamulce ok, nie obciera. Mam pozycję aero. Rower wydaje się być solidny tj. osprzęt, linki pochowane, koła niczego sobie. Stare poczciwe bianchi lepiej się toczyło, przyśpieszało. Nie wiem co robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź koła, mimo że są na maszynach mogą mieć za sucho, bądź coś im przeszkadza. Możesz wrzucić koła od kolegi albo ze starego roweru i się przejechać, chociaż kawałek. Jeśli nie, to przynajmniej zakręć kołem, powinieneś mieć wrażenie że nie chce skończyć się kręcić, a wentyl w idealnym kole ustawi się zawsze na dole, zgodnie z grawitacją. Zerknij też na bębenek, czy kaseta lekko się obraca oraz czy zapadki dobrze pracują. 

 

Zobacz również, czy korba bez łańcucha kręci się lekko i bez oporu. 

 

Opony absolutnie nie mogą być winowajcą, chyba że jedziesz na ciśnieniu 2 bar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda może to nie być bardzo miarodajne, ale dorwałem ten rower w Decathlonie i zrobiłem kilka rundek pomiędzy regałami. Rower toczył się niesamowicie lekko także z Twoim coś jest nie tak. Jeździłem także modelem 520 i było podobnie.

 

Korba raczej nie wpływałaby na jazdę z górki, problem musi leżeć w kołach. 

 

Standardowo najlepiej gdybyś nagrał filmik jak zakręcisz kołami, wtedy chociaż z grubsza można ocenić czy kręcą się prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masówka ale koła Mavic, więc nie powinno być takich wpadek, a już na pewno nie w dwóch kołach jednocześnie.

 

Czekamy na filmik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem opony na s works'y. Miałem z zeszłego roku. Napompowałem maksa tj. ile na oponie tj. 8,6 bara.... Dla zobrazowania problemu. Dziś przejechał się nim kolarz amator (triathlon, maratony MTB itd). Odczucia podobne, dodał, że Btwin jest jakiś taki "gumowaty". Rok temu na starej kolarce jeździłem po ok 32-34 km/h i dało się biec. Zimę trenowałem na trenażerze. Ok. Mój błąd jest taki, że jeżdżenie na dworze odpuściłem, ale porównując do zeszłego roku nie jestem w stanie utrzymać 30 km/h na Btwinie. O biegu mogę zapomnieć. Gdyby koledzy którzy mają kopyto powiedzieli, że upadłem na głowę to bym nie prosił Was o radę. Oni też stwierdzili, że coś tu jest nie tak. Ten kolega stwierdził, że jego mtb toczy się dużo lepiej.

 

Koła będę miał na podmianę w przyszłym tygodniu i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa tylko pierwszy link.

 

Koło może nie kręci się jakoś niesamowicie, ale raczej nie tutaj bym szukał problemu. Koło zatrzymuje się gwałtownie czy po zatrzymaniu kręci się w drugą stronę?

 

Coś mi się zdaje że problem może leżeć jednak w oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zanabyłem ostatnio Btwina, ale 540. Macałem dziś korby kilka pedałów, jak się kręcą, i raczej mam wrażenie, że układ napędu ciężej chodzi. Smarowałem łańcuch, trochę pomogło. Myślę, że trzeba mu dać te 300km na rozjeżdżenie i będzie OK.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie dziwne  subiektywne wrazenie, ze jakby ciut za szybko zatrzymuje sie to kolo. Niesmialo zasugeruje, abys sprobowal dosc mocno popuscic zacisk tylnego kola i zobaczyc czy bedzie jakas roznica. Prawdopodobnie nie, ale sprobowac warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz spinke to moze zdjac lancuh oraz poluzowac zaciski kol(nawet na calkowity luz) zeby zobaczyc jak kolo sie kreci bez dodatkowego oporu. Ja jak kiedys za mocno mialem zacisniety zacisk to kolo duzo szybciej stawalo. Ale np moja piasta dt swiss 350 w przednim kole krecic sie idealnie od samego poczatku, nic nie musialem docierac. Dwa sprawdz inne lozyska(suport, pedaly). Trzy zamontuj kamere na ramie tak zeby nagrac prace korby podczas jazdy. Jesli suport bedzie sie buja na lewo prawo podczas silowej jazdy to masz malo sztywna rame iu to moze byc problemem. Ile wazysz? I jeszcze jedno nie porownuj formy na zasadzie odczuc po sezonie zimowym. Wsiadz na inny rower i zobacz czy masz lepsze wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 3 osoby mówią to samo tzn. że jednak problem jest z rowerem. Jak na moje oczy koła za szybko się zatrzymują. O ile przód jeszcze jako tako, to tył według mnie za szybko staje, tak jakby było coś nie tak z bębenkiem. Spotkałem się z sytuacją, ale nie osobiście gdy koło bodajże fulcruma miało za dużo nawalone smaru i bębenek miał problem z łapaniem. Skontaktuj się ze sklepem w którym kupowałeś, podeślij filmiki i zobacz co oni na to żebyś nie musiał jeździć w te i we wte. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz. Ważę 75 kg. Jechałem innymi szosami i różnica jest spora. Nawet poprzednią, 20 letnią, stalową kolarką znacznie szybciej. Jeśli sugerować się filmikami i nagraniami na YT to te koła są naprawdę słabe w porównaniu np. do Campa Scirocco czy np VISION TEAM 30. Oddaję do sprawdzenia łożyska zgodnie z Waszymi sugestiami. Poza tym, ale do dopiero w przyszłym tygodniu będę miał możliwość podmiany kół. Dam znać. Po filmikach sami widzicie, że coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga na przyszłość jakbyś jeszcze coś takiego nagrywał lub sam oceniał: najbardziej charakterystyczny jest moment zatrzymania. Poprawnie działające koło do samego końca obraca się swobodnie, a po zatrzymaniu zazwyczaj obraca się trochę w przeciwną stronę pod ciężarem wentyla. W ostatniej fazie przed zatrzymaniem najłatwiej jest ocenić, czy koło zatrzymuje się powoli "samo z siebie", czy zostaje wyhamowane przez nadmierny opór. Podobnie jeśli koło się nie cofa to raczej coś jest nie tak. Oczywiście należy wykonać kilka prób, bo jeśli np. wentyl zatrzyma się na dole to cofnięcie może nie wystąpić. Najlepiej kilka razy bardzo lekko zakręcić kołem i obserwować moment zatrzymania.

 

W moich 10-letnich kołach MTB na piastach Deore tak to działa, więc tym bardziej spodziewałbym się tego po łożyskach QRM Mavica. Wobec tego tylne koło na bank się źle kręci. Przedniemu raczej też brakuje do ideału, ale trudniej to stwierdzić, bo uciąłeś moment zatrzymania. Na oko czas kręcenia wydaje się trochę za krótki, ale nie mam doświadczenia z kołami szosowymi, które są lżejsze niż MTB, więc mogą obracać się krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne koło zawsze będzie się kręcić troszkę krócej, ponieważ zapadki sprzęgła wywierają działanie hamujące, bardzo to wyraźnie czuć, kiedy trzymamy koło za końce osi, a potem,  jednej strony łapiemy za kasetę. Na dodatek efekt cofnięcia koła może być mało spektakularny, ponieważ następuje zadziałanie sprzęgła i masa koła próbuje poruszyć łańcuch razem z korbami. Tak czy siak koło powinno próbować wykonać obrót w kierunku przeciwnym i nagle stanąć w momencie zadziałania zapadek. Można też koło wyjąć z ramy, rozpędzić troszkę i trzymając w palcach poczekać, aż się zatrzyma, obserwując w jaki sposób to zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...