Skocz do zawartości

[Reba - blokada] Jak to jest z tą blokadą...?


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Padlo slowo Gate - ze bylo. Bylo i jest dalej, tyle ze byly wersje z Gatem regulowanym z pokretla na goleni, regulowane imbusem 2.5pod kaplsem i nieregulowane - ustawienie fabryczne. I tak pozostalo - prosto i fabrycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieregulowane, to znaczy?

Jak na zablokowanym widelcu wjadę w 10cm dziurę, to amortyzator zacznie działać, jakby nie był skręcony?

Czy chodzi Ci o ten "bufor" bezpieczeństwa, gdzie amor ugina się nieznacznie przy nagłym uderzeniu nawet będąc w pozycji zablokowanej, żeby zapobiegać uszkodzeniom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ścigam się ale dodam swoje parę słów.

 

Spec miał swój patent z widłami z automatyczną blokadą - brain. Jeśli wideł ma braina to na pewno będzie to na nim pisało bo jest to rozwiązanie techniczne speca którym się bardzo chwałi. Jeśli nie pisze na widelcu brain znaczy że braina nie ma.

 Co do blokady z manetki to moim zdaniem jest ona zbędna. Jeśli ten wideł ma odpowiednie możliwości ustawienia to tak sobie go wyregulujesz że nie będzie potrzeby blokowania.Kwestia tego czy ma regulowany floodgate. Jeśli ma ustawiasz go tak że przy pompowaniu nie buja ale przy wjechaniu w dziurę amor pracuje. Ot tyle.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale to tylko durny slogan powtarzany bezmyślnie tyle razy, że niektórzy już w to wierzą jak w jakieś objawienie a nie sprawdzą ;)

Chyba, że jesteś jakimś xc-wymiataczem jeżdżącym w dodatku tylko po gładkich i wymiecionych trasach jakichś specyficznych zawodów. A najlepiej samemu się zastanowić kiedy ostatni raz blokowałeś zawieszenie na technicznym podjeździe, asfaltów z oczywistych powodów nie liczę.

Zanim zaczniesz mnie atakować, to wspomnę że mam też zupełnie sztywny rower, którym jeżdżę gdy chce się po prostu złomotać i doskonale wiem kiedy zawieszenie mi pomaga a kiedy przeszkadza :)

Czasem mam wrażenie jakby na forum pisywali zawodnicy z najwyższej półki kolarstwa górskiego, tylko anonimowo i skromnie schowani za przypadkowymi nickami, taka dbałość o niezbyt istotne dla amatora niuanse jakby jeden z drugim na codzień walczyli o dziesiąte sekundy ;)

Idąc tym tokiem rozumowania można by zapytać po co w ogóle jakiekolwiek regulacje w amortyzatorze skoro większość i tak ściga się przy okazji lokalnych odpustów lub dożynek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się co? Ten amor w Specu Epic HT jest do niczego, bo nie ma manetki, regulacji floodgate i pewnie czegoś jeszcze?

Może w ogóle nie opłaca się kupować tego roweru w tej cenie (6300zł+buty o wartości 375 zł gratis)?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ten amor w Specu Epic HT jest do niczego, bo nie ma manetki, regulacji floodgate i pewnie czegoś jeszcze?
Za to ładniej wygląda, zostawia miejsce na kierownicy na manetkę od droppera i jest prostszy w serwisie. Olej to, skoro nawet nie zuważyłeś braku manetki to znaczy ze będzie ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy ba pokrętle blokady jest mniejsze oznaczone GATE lub czy jest kapselek GATE pod którym jest śruba do regulacji. Ew. Podaj linka do roweru albo obczaj w google.

A dobra już obczailem. Wyglada że nie ma tej regulacji. No to pozostaje kwestia czy bedziesz w stanie sie przyzwyczaic do blokowania widelca na koronie... W razie potrzeby oczywiscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie jest tak, że w terenie nie trzeba się bawić z regulacją (poza podjazdami), to myślę, że dam radę.

Najwyżej będę kombinował ze zmianą tłumika.;)

Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć o tym amortyzatorze, zanim kupię rower? :D

Na pewno trzeba dolać oleju. Gdzie i jakiego? I ile będzie mnie to kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie jest tak, że w terenie nie trzeba się bawić z regulacją (poza podjazdami), to myślę, że dam radę.

Najwyżej będę kombinował ze zmianą tłumika. ;)

Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć o tym amortyzatorze, zanim kupię rower? :D

Na pewno trzeba dolać oleju. Gdzie i jakiego? I ile będzie mnie to kosztować?

 

Napisze Ci z własnego doświadczenia. Ten sezon jest moim pierwszym, gdzie mam blokadę na manetce. Kilka poprzednich przejeździłem na r7 z sześciostopniową blokadą na goleni i gdybym miał wybór to z chęcią wybrałbym Marnitou r7 z blokadą na goleni.

Największy plus blokady na kierownicy jest to, że możesz zblokować amortyzator stojąc na pedałach. Analogicznie największy minus blokady na goleni to blokować/odblokować można jedynie siedząc na siodle.

Jeśli jesteś w stanie zaakceptować ten minus, to bez problemu przyzwyczaisz się do blokady w goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...