Gość Napisano 14 Maja 2017 Udostępnij Napisano 14 Maja 2017 Padlo slowo Gate - ze bylo. Bylo i jest dalej, tyle ze byly wersje z Gatem regulowanym z pokretla na goleni, regulowane imbusem 2.5pod kaplsem i nieregulowane - ustawienie fabryczne. I tak pozostalo - prosto i fabrycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2017 Nieregulowane, to znaczy? Jak na zablokowanym widelcu wjadę w 10cm dziurę, to amortyzator zacznie działać, jakby nie był skręcony? Czy chodzi Ci o ten "bufor" bezpieczeństwa, gdzie amor ugina się nieznacznie przy nagłym uderzeniu nawet będąc w pozycji zablokowanej, żeby zapobiegać uszkodzeniom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bory Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Nie ścigam się ale dodam swoje parę słów. Spec miał swój patent z widłami z automatyczną blokadą - brain. Jeśli wideł ma braina to na pewno będzie to na nim pisało bo jest to rozwiązanie techniczne speca którym się bardzo chwałi. Jeśli nie pisze na widelcu brain znaczy że braina nie ma. Co do blokady z manetki to moim zdaniem jest ona zbędna. Jeśli ten wideł ma odpowiednie możliwości ustawienia to tak sobie go wyregulujesz że nie będzie potrzeby blokowania.Kwestia tego czy ma regulowany floodgate. Jeśli ma ustawiasz go tak że przy pompowaniu nie buja ale przy wjechaniu w dziurę amor pracuje. Ot tyle. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 W specyfikacji brak informacji o technologii Brain, więc jej nie ma. Jak sprawdzić, czy "floodgate" jest regulowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Wybacz, ale to tylko durny slogan powtarzany bezmyślnie tyle razy, że niektórzy już w to wierzą jak w jakieś objawienie a nie sprawdzą Chyba, że jesteś jakimś xc-wymiataczem jeżdżącym w dodatku tylko po gładkich i wymiecionych trasach jakichś specyficznych zawodów. A najlepiej samemu się zastanowić kiedy ostatni raz blokowałeś zawieszenie na technicznym podjeździe, asfaltów z oczywistych powodów nie liczę. Zanim zaczniesz mnie atakować, to wspomnę że mam też zupełnie sztywny rower, którym jeżdżę gdy chce się po prostu złomotać i doskonale wiem kiedy zawieszenie mi pomaga a kiedy przeszkadza Czasem mam wrażenie jakby na forum pisywali zawodnicy z najwyższej półki kolarstwa górskiego, tylko anonimowo i skromnie schowani za przypadkowymi nickami, taka dbałość o niezbyt istotne dla amatora niuanse jakby jeden z drugim na codzień walczyli o dziesiąte sekundy Idąc tym tokiem rozumowania można by zapytać po co w ogóle jakiekolwiek regulacje w amortyzatorze skoro większość i tak ściga się przy okazji lokalnych odpustów lub dożynek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 (edytowane) Znaczy się co? Ten amor w Specu Epic HT jest do niczego, bo nie ma manetki, regulacji floodgate i pewnie czegoś jeszcze? Może w ogóle nie opłaca się kupować tego roweru w tej cenie (6300zł+buty o wartości 375 zł gratis)? Edytowane 15 Maja 2017 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Ten amor w Specu Epic HT jest do niczego, bo nie ma manetki, regulacji floodgate i pewnie czegoś jeszcze? Za to ładniej wygląda, zostawia miejsce na kierownicy na manetkę od droppera i jest prostszy w serwisie. Olej to, skoro nawet nie zuważyłeś braku manetki to znaczy ze będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bory Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Zobacz czy ba pokrętle blokady jest mniejsze oznaczone GATE lub czy jest kapselek GATE pod którym jest śruba do regulacji. Ew. Podaj linka do roweru albo obczaj w google. A dobra już obczailem. Wyglada że nie ma tej regulacji. No to pozostaje kwestia czy bedziesz w stanie sie przyzwyczaic do blokowania widelca na koronie... W razie potrzeby oczywiscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Jeśli faktycznie jest tak, że w terenie nie trzeba się bawić z regulacją (poza podjazdami), to myślę, że dam radę. Najwyżej będę kombinował ze zmianą tłumika. Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć o tym amortyzatorze, zanim kupię rower? Na pewno trzeba dolać oleju. Gdzie i jakiego? I ile będzie mnie to kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 15 Maja 2017 Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Na pewno trzeba dolać oleju to nie stary diesel, tu się tak od po prostu oleju nie leje... jest temat odnośnie serwisu reby gdzie jest wszystko opisane aż za dobrze https://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 to nie stary diesel, tu się tak od po prostu oleju nie leje Szkoda, bo bym trochę opałowego odlał z Passata 1.9TDi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 16 Maja 2017 Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Jeśli faktycznie jest tak, że w terenie nie trzeba się bawić z regulacją (poza podjazdami), to myślę, że dam radę. Najwyżej będę kombinował ze zmianą tłumika. Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć o tym amortyzatorze, zanim kupię rower? Na pewno trzeba dolać oleju. Gdzie i jakiego? I ile będzie mnie to kosztować? Napisze Ci z własnego doświadczenia. Ten sezon jest moim pierwszym, gdzie mam blokadę na manetce. Kilka poprzednich przejeździłem na r7 z sześciostopniową blokadą na goleni i gdybym miał wybór to z chęcią wybrałbym Marnitou r7 z blokadą na goleni. Największy plus blokady na kierownicy jest to, że możesz zblokować amortyzator stojąc na pedałach. Analogicznie największy minus blokady na goleni to blokować/odblokować można jedynie siedząc na siodle. Jeśli jesteś w stanie zaakceptować ten minus, to bez problemu przyzwyczaisz się do blokady w goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.