Marcin86Poznan Napisano 11 Maja 2017 Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 Witam, Problem polega na tym, że podczas hamowania w miarę mocniejszego wciskania klamki słychać trzaski jak by szprychy strzelały. Chodzi o tylny hamulce. Siła hamowania jest dobra, jak zacisnę z całej siły koło blokuje się i nic nie słychać, jedynie przy mocnym przyhamowaniu koła. Ostatnio centrowałem koło i czy ten trzask to faktycznie szprychy? Jak tak to te zbyt luźne czy naprężone? Kręciłem o pół obrotu i nie robiłem tego po raz pierwszy ale fakt nie jestem zbyt dobry w tym. Tarcza odkręcona i przykręcona raz jeszcze, klocki żywiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Maja 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 Chodzi ci o takie śmieszne metaliczne dźwięki? To może być specyfika klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Tak, dokładnie. Czytałem to sporo osób o tym piszę czy to DB1,3 czy 5 to częsty problem. Zmienię klocki to dam znać czy to to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Tarcza odkręcona i przykręcona raz jeszcze U mnie podobny efekt dawał mikro ruch tarczy,zobacz czy przykręcona naprawdę porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Się podepnę. Czy da się tak zrobić żeby to cholerstwo nie piszczało/buczało w czasie hakowania? Zmieniłem klocki (na polecane tu na forum) i na jakiś czas (100 km?) był spokój, potem znowu, buczy aż rama wpada w rezonans. Wyciągam klocki przeczyszczę papierem ściernym, znowu spokój na chwile. Tacza odtłuszczona (acetonem). Nie mam już siły do tych hamulców. Na co można by to ewentualnie wymienić w jakiejś przyzwoitej cenie (ja wiem, tak do 300/400 zł) żeby to hamowało bez buczenia?. W Romecie mam tańszy model Shimano (BL-M355) i spokój , cisza, elegancja a hamują tak samo jak nie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4Ri3L Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 (edytowane) Cześć, Mam ten sam problem z wibracjami i trzaskami w DB3 i już dostaję k...cy w lesie, bo się zastanawiam czy coś się nie urwie tak charczy Chciałem kupić jakieś dobre metaliki, żeby to hamowało. Aktualne okładziny też ogólnie hamują przyzwoicie, ale te hałasy mnie dobijają. Rower to Snabb E2. Mam lekką zagwozdkę z wyborem klocków bo moje wyglądają zupełnie jak do Tektro, ale są dłuższe króćce mocujące. Wydaję mi się, że ogólnie wygląd i kształt tego króćca mocującego nie ma większego znaczenia, ale potrzebuję potwierdzenia od was Aktualnie mam taki model klocków: LINK Sklepy proponują do DB3 takie kanciaste z ząbkami LINK Lub takie okrągłe z ząbkami LINK Jak to jest w końcu? Które wybrać, chodzi mi głównie o wygląd modelowo, a nie producenta. Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 11 Lipca 2017 przez 4Ri3L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4Ri3L Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Nie mogę edytować poprzedniego posta więc napiszę w kolejnym. Zmieniłem Klocki na EBC Gold LINK. Po konkretnym dotarciu jest dobrze i jak na razie nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, a siła hamowania jest również lepsza. Wrzucam EBC na kolejne koło i jazda. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzoki Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Mój problem z tymi hamulcami polega na tym, że często klocki trą mi o tarcze podczas jazdy, w szczególności podczas skręcania i przechylania ciała na jedną stronę. Rower był serwisowany w marcu. Człowiek, który tym się zajmował stwierdził, że te hamulce lubią tak trzeć i popiskiwać. Możecie potwierdzić/obalić tą teorię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4Ri3L Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja myślę, że tarcie w sytuacji o której piszesz, wynika bardziej z pracy osi piasty. Obstawiam, że oś piasty lekko się ugina i dochodzi do tarcia. Napisz jakie masz osie i ile ważysz, bo przy 15 raczej nie powinna się aż tak wyginać, a przy osi 9mm takie granie tarcz to raczej normalna sprawa Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez 4Ri3L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.