Skocz do zawartości

[opony] Bontrager XR1 Team issue tubeless 2.2/2.0/29'


kashier

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

szukam opini na temat opon z tematu. Niestety w internecie nie ma polskich testów tych gum, a za granicą szczątkowe informacje. 

 

Jak wygląda sprawa w maratonach XC na tych oponach? 
 

Macie jakieś swoje opinie? Liczę na odpowiedź.

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Hej,

 

szukam opini na temat opon z tematu. Niestety w internecie nie ma polskich testów tych gum, a za granicą szczątkowe informacje. 

 

Jak wygląda sprawa w maratonach XC na tych oponach? 

 

Macie jakieś swoje opinie? Liczę na odpowiedź.

 

Miałem takie zamontowane fabrycznie w moim Treku, ale po miesiącu wymieniłem na Schwalbe Nobby NIc. Wg mnie Bontragery mają gorszą przyczepność na piaszczystym oraz błotnistym terenie.

Po drugie, poprzedni sezon przejeździłem właśnie na Nobby Nic'ach i być może zadziałał na mnie efekt przyzwyczajenia. NN były dla mnie bardziej przewidywalne od Bontragerów, dlatego więcej z Bontragerami nie eksperymentowałem. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jeździłem na nich. Zadowolony jestem, szczególnie z oporów toczenia. Można pomykać w każdym terenie aczkolwiek w błocie trochę tracą swoje plusy. Moim zdaniem dosyc dobrze się oczyszczają. Gdyby nie cena to skusiłbym sie na nie ponownie, a tak ujeżdżam teraz Schwalbe NN/RRa. W porównaniu do tych drugich to na tyle nie zauwazyłem wielkich różnic ale na przedzie NN jest bardziej agresywny jeżeli chodzi o grzązki teren i to na plus. Jednak co do oporów to niestety NN przegrywa. Zależy gdzie chcesz je wykorzystywać ale jeżeli maratony i XC to spisza się jednak cięższy teren z błotem to już może byc za dużo dla nich. Na dobrym poziomie jest ścieralność, nie znika tak szybko jak RR. Złapałem na nich 3 kapcie ale to dlatego, że jeżdziłem na niskim ciśnieniu i z dętką. Ujeżdżane cały poprzedni sezon włącznie z zimą.

Napisano

Używałem XR1 Expert (2.2+2.0) bo takie miałem fabrycznie w rowerze. Zgadzam się z kolegami co do niskich oporów toczenia, średniej przyczepności w terenie i całkiem dobrej ścieralności. Osobiście XR1 2.2 dałbym na tył, a na przód wrzuciłbym XR2 albo XR3 dla lepszej trakcji.

Napisano

Ja też mam je w swoim Treku - szału nie ma. W Wielkopolsce są zbyt wielkie, w górach (kotlina kłodzka) spisywały się świetnie, ale też miałem dobre warunki do jazdy (czyt: raczej sucho). Na mokrym są dość zdradliwe. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...