Skocz do zawartości

[opony] Giant Talon 1 Ltd 2016 - jakie dobrać opony 27.5 cala


Michalsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. <br>

Potrzebuje rady jakie opony kupić do roweru: Giant Talon 1 Ltd 2016 (jak na zdj.). Obecnie założone są fabryczne opony Schwable Smart Sam Active Line K-Guard (jak na zdj.) 27.5x2.25 i muszę przyznać, że jeździ się ciężko, szczególnie przy podjazdach. Ogólnie nie czuć powera i przyspieszenia podczas jazdy niezależnie od podłoża i ciśnienia w oponach i nawet przesiadka na system spd niewiele dała. Jednym słowem rower muli, a głównej przyczyny takiego stanu rzeczy upatruje w oponach. Dodam jeszcze, iż nie jestem lekkim cyklistą gdyż waże 92 kg, a pewien mechanik doradził mi gdy mu przedstawiłem problem, aby kupić opony Geax Saguaro 2.0 albo Continental Race King 2.0. Zasugerował mi też, iż węższe opony dadzą mniejsze opory toczenia przy mojej wadze. Pomyślałem, że coś w tym może być, gdyż do niedawna jeździłem starym rowerem na oponach 26x1.75 i aż takich problemów z mocą nie było jak w nowym. Zamierzam jeździć w maratonach mtb, więc potrzebuje odmulić mojego talona. Czekam na wasze propozycje i zapraszam do dyskusji :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smart Sam to buczydła na asfalcie przy wyższych prędkościach - zgoda! ...ale one się rozpędzają jak wiele innych opon MTB... Przód możesz sobie dać np Rocket Ron/Racing Ralph 2.1, a tył jak chcesz mieć pod maks "prędkość" Thunder Bult 2.1.

 

Nie myśl tylko, że nagle inna opona i maraton wygrasz, opony mogą pomóc, ale głównie to zależy od twojej nogi i wydolności organizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. węższe opony spowodują w terenie, że na wspomnianym maratonie możesz mieć problemy, węższa opona = mniejszy kontakt z podłożem -> gorsza przyczepność + łatwiejsze zapadanie się jak będzie miękki grunt

2. kwestia dopasowania ciśnienia w oponie do profilu wycieczki, nie zostawiasz 1,8 bara na szuter
3. zastanawiałeś się czy problem nie jest po twojej stronie, a dokładniej po stronie twojej nogi ? :)
4. nie porównujmy opony 1,75 do 2.25 z glebogryzarką na bieżniku...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smart Samy to bardzo lubiane opony o dość niskich oporach toczenia. Owszem, nie są to Ralfy czy Race Kingi ale też nie są to klasyczne spowalniacze. Moim zdaniem winna jest wkładka, masz k-guard więc ważą więcej i to daje uczucie ciągnięcia kotwicy.

 

Kup lekkie oponki, Ralfy, Race Kingi - najlepiej zwijane i poczujesz różnicę. Ale nie myśl, że taką, że rower sam będzie jechał. I nie wierz w te teorie: węższa to niższe opory. Ta sama opona przy tym samym ciśnieniu szersza stawia niższe opory toczenia. I jak zwykle zaraz ktoś w to nie uwierzy, będzie nam wmawiał, że w PRLu uczyli że jest odwrotnie.

 

Anyway - bierz 2.25. Komfort wzrasta znacznie względem węższych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie rady, teraz będę musiał się na coś zdecydować ☺. Czytałem jeszcze o kombinacjach z oponami 2.25 na przód i 2.0 tył. A co do tych moich smart samów to faktycznie sprawiaja wrażenie jakby były z ołowiu, przy 2 barach robią się już twarde, a poniżej nie pozwalają się dobrze rozpędzić. Na pewno muszę zakupić coś lżejszego,ale też w miarę odpornego na przebicia. Czas przestudiować właściwości zaprponowanych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...