mat2224 Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Witam, Zakupiłem niedawno rower przez internet. Dzisiaj dotarł i od razu zabrałem się do montażu, przy przekręcaniu kierownicy pojawił się niestety duży problem (kierownica ahead). Ale od początku najpierw dokręciłem górną śrubę, znajdującą się pod małą zaślepką. Dokręciłem ją do oporu, aby nie występował żaden luzu typu góra dół. Później dokręciłem dwie śruby boczne, które mają odpowiadać za trzymanie kierownicy względem osi koła i tu pojawił się problem. Mimo dosyć mocnego dokręcenia, kierownica i tak przy mocniejszych skrętach gubi koło, które jest w innej pozycji. Ma ktoś na to jakieś rozwiązanie, bo już brakuje mi na to siły i nerwów. Pozdrawiam.
Marcin86Poznan Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Rozkręć i skręć jeszcze raz. W pierwszej kolejności mostek a na końcu kapsel. Zablokuj amortyzator i doduś lekko zanim dokręcisz. Sprawdź czy lata jak nie to dokręć mocniej ale nie na maxa!! Bo będziesz miał inny poblem
Tatanka Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Sprawdź czy rura sterowa amortyzatora jest zbyt długa i kapsel na niej przypadkiem nie zapiera,uniemożliwiając skasowanie luzu
mat2224 Napisano 9 Maja 2017 Autor Napisano 9 Maja 2017 Rozkręć i skręć jeszcze raz. W pierwszej kolejności mostek a na końcu kapsel. Zablokuj amortyzator i doduś lekko zanim dokręcisz. Sprawdź czy lata jak nie to dokręć mocniej ale nie na maxa!! Bo będziesz miał inny poblem Rower to Kadns Energy 1100, a amortyzator to SR-SUNTOUR XCT SF-13 AM, stąd nie mam pojęcia jak go zablokować.
Marcin86Poznan Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Blokadę masz na goleni. Nie musisz blokować nawet, chodzi o to, żeby docisnąć i uniknąć luzów. Dokręć wpierw śruby te dwie na mostku a potem tą śrubę od góry i powinno być dobrze. Jak zrobiłeś odwrotnie to kierownica mogła się obrócić względem koła. Uważaj aby nie zerwać gwintu albo ułamać śrubki.
pawel2208 Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Dokręć wpierw śruby te dwie na mostku a potem tą śrubę od góry i powinno być dobrze. Radzę zrobić odwrotnie niż kolega @@Marcin86Poznan zasugerował, bo najpierw się dokręca śrubę od góry, a dopiero po skasowaniu luzów mostek.
Marcin86Poznan Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Fakt. Inaczej myślałem, inaczej napisałem. Przepraszam za błędne info...
Mod Team michuuu Napisano 9 Maja 2017 Mod Team Napisano 9 Maja 2017 Rozkręć i skręć jeszcze raz. W pierwszej kolejności mostek a na końcu kapsel. Zablokuj amortyzator i doduś lekko zanim dokręcisz. Sprawdź czy lata jak nie to dokręć mocniej ale nie na maxa!! Bo będziesz miał inny poblem Skąd ta receptura? Delikatnie rzecz ujmując dyrdymały piszesz. Nie musisz blokować nawet, chodzi o to, żeby docisnąć i uniknąć luzów. Dokręć wpierw śruby te dwie na mostku a potem tą śrubę od góry i powinno być dobrze. Jak zrobiłeś odwrotnie to kierownica mogła się obrócić względem koła. Uważaj aby nie zerwać gwintu albo ułamać śrubki. I brniesz dalej.
mat2224 Napisano 9 Maja 2017 Autor Napisano 9 Maja 2017 To w końcu co robić, czym najpierw kręcić, dociskać, czy też nie, bo czuję się trochę skołowany.
Jaca911 Napisano 9 Maja 2017 Napisano 9 Maja 2017 Śruba w kapslu jest do kasowania luzów w łożyskach sterów, od niej zaczynasz. Potem zakaz śruby mostka aby widelec był na sztywno połączony z kierownicą. Gdy to się uda popuszczasz pół obrotu śrubę kabsla. Koniec filozofii. Jeśli mostek jest dobrze dobrany do średnicy rury sterowej widelca - musi się udać.
Mod Team sznib Napisano 10 Maja 2017 Mod Team Napisano 10 Maja 2017 Mimo dosyć mocnego dokręcenia, kierownica i tak przy mocniejszych skrętach gubi koło, które jest w innej pozycji. Złe dokręcenie kapsla/luzy nie powodują takich objawów. Śruby mostka dokręcałeś naprzemiennie (czyli najpierw jedna do oporu, potem drugą, potem znowu pierwsza i tak aż na obu będzie duży opór)?
mat2224 Napisano 10 Maja 2017 Autor Napisano 10 Maja 2017 Pomagałem sobie nawet nogą, aby solidnie dokręcić, lecz mam wrażenie, że do pewnego momentu nie ma żadnej różnicy, czy są strasznie mocno, czy słabo dokręcone dwie śruby. Gdy oglądałem filmiki z montażu kierownic, to tam ludzie nie męczyli się z ich montażem, ani nie wychodzili z siebie przy ich dokręcaniu.
chudeusz09 Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 Dokładnie jak pisze kolega sznib. Takie objawy to nie efekt luzów na sterach. Nie miałeś aby w komplecie z mostkiem redukcji, którą nakłada się na rurę sterową?
AkadaemiaStolarstwa Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 Przy skręcaniu mostka ramiona w których są śruby się stykają ? na pewno mostek nie jest założony na odwrót, tzn stroną kierownicy na rurze sterowej i vice versa ?
mat2224 Napisano 10 Maja 2017 Autor Napisano 10 Maja 2017 Ramiona mostka nie stykają się. Naprawdę dziwię się, że mam ten problem ponieważ rower jest nowy, a firma u której go zakupiłem ma dobrą reputację.
chudeusz09 Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 No to jeszcze dwie opcje. Pierwsza to sprawdź czy nie obraca się rura sterowa? Druga, sprawdź czy aby nie masz jakichś nietypowych śrub przy tym mostku (np z za krótkim gwintem)?
fw66 Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 na pewno mostek nie jest założony na odwrót, tzn stroną kierownicy na rurze sterowej i vice versa ? Koniecznie to sprawdź
Mod Team michuuu Napisano 10 Maja 2017 Mod Team Napisano 10 Maja 2017 na pewno mostek nie jest założony na odwrót, tzn stroną kierownicy na rurze sterowej i vice versa ? Jaja sobie robisz?
mat2224 Napisano 10 Maja 2017 Autor Napisano 10 Maja 2017 Mam wrażenie, że zaraz dojadę śruby, a zacisk mostka nie jest ani trochę lepszy. Nie mam już pojęcia, czy mam za mało siły czy mostek jest jakiś oporny, ale dociskając nogą, wkrętak i tak przesuwa się minimalnie. Tutaj moje pytanie, czy ramiona zaciskające mostka muszą być zwarte ze sobą, bo u mnie jest rozwarcie na jakieś 4 mm.
mat2224 Napisano 10 Maja 2017 Autor Napisano 10 Maja 2017 Tak to mniej więcej się prezentuje, sorki za słabą jakość.
Krzychu_P Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 czy ramiona zaciskające mostka muszą być zwarte ze sobą, bo u mnie jest rozwarcie na jakieś 4 mm. Gdyby się stykały a miałbyś luzy dziwiłoby mnie to mniej niż w tym przypadku. Skoro masz jeszcze rozwarte szczęki to znaczy, że jest dalsza możliwość regulacji- dokręcania. W sumie to pytanie na poziomie... sam nie wiem jakim. Czy ten kapsel nie jest za szeroki? Lub minimalnie szerszy od sterów? Być może nie zaciskasz mostka na sztycy tylko właśnie na nim. Odkręć go, daj jedną podkładkę nad mostek i wtedy spróbuj dokręcić mostek.
mat2224 Napisano 10 Maja 2017 Autor Napisano 10 Maja 2017 Te śruby są tak dojechane, że już wolę nic nie kręcić. Poddaję się, jutro odwiedzam serwis. Dzięki za próby pomocy.
Krzychu_P Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 No tak, bo odkręcić 3 śruby i dokręcić dwie to więcej zachodu niż bujanie się z rowerem do serwisu. Daję ci like`a. Po przełożeniu mostka nie musisz nawet dokręcać kapsla, żeby sprawdzić luz boczny. Dokręcasz z wyczuciem nie nogą. Krótki imbus trzymany dwoma palcami wystarcza w zupełności. Teraz dojrzałem, że zjechałeś gniazda śrub. . W serwisie mogą być drogie a panowie raczej nie powinni chcieć ich dokręcać w takim stanie.
chudeusz09 Napisano 10 Maja 2017 Napisano 10 Maja 2017 A może taki banał, że śruby nie z tej strony wkręcasz? To by wiele tłumaczyło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.