czarny1223 Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Siemanko, to mój pierwszy post więc witam wszystkich. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu roweru, marzy mi się klasyczna szosa, utrzymana w miarę oryginalnym stanie. Znalazłem trzy opcje, prosiłbym o wskazówki/uwagi, czy te rowery są warte swojej ceny i jakie mogą być ewentualne problemy z ich serwisowaniem. Dodam, że lubię pobrudzić sobie łapy smarem, więc w miarę możliwości chciałbym sam zatroszczyć się o stan techniczny mojego roweru. Dwie pierwsze propozycje są z mojego miasta, co jest niewątpliwie dużym plusem. Oto one: 1) https://www.olx.pl/oferta/klasyczny-rower-szosowy-mbk-trainer-CID767-IDm5owA.html#d234bca569 2) https://www.olx.pl/oferta/aluminiowa-szosa-kettler-CID767-IDlNw1Y.html Trzeci rower jest oddalony o 150km, ale jeśli okaże się, że jest naprawdę lepszy, to mógłbym podjechać. 3) https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-peugeot-shimano-2x5-weinmann-orginal-klasyk-CID767-IDl6uso.html#529960a470 Dodam, że mam zamiar przemieszczać się głównie po mieście, rzadziej na jakieś dalsze wycieczki. Zależy mi , aby rower był dosyć zwarty. Czekam na Wasze uwagi, pozdrawiam PS. Mój wzrost to 187cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Przy 187cm wzrostu powinieneś szukać w rozmiarze 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 proponuję zapolować na coś na stali cro-moly, na jakiś fajnych rurkach, (tange, reynolds, columbus, true temper) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 proponuję zapolować na coś na stali cro-moly, na jakiś fajnych rurkach, (tange, reynolds, columbus, true temper) Podpisuję się pod tym i pozwolę sobie dorzucić swoje 3 grosze.Szukałbym jakiegoś modelu z lat 90-tych z klamkomanetkami. Dlaczego? Po pierwsze primo w tym okresie ramy ChroMo / stalowe były w szczytowym okresie rozwoju. Po drugie primo klamkomanetki to wygoda i bezpieczeństwo - szybka zmiana biegu bez sięgania do ramy. Po trzecie primo - ramy z tego okresu miały już rozstaw tylnych widełek wynoszący 130 mm więc jakbyś kiedyś chciał bawić się w rozbudowę to wejdzie każdy 10-biegowy napęd. A propos ciekawych rowerów - jakieś 2 tygodnie temu widziałem na Allegro takowe dwa. Jeden to był Peugeot z napędem Campagnolo i na rurkach Columbusa - zacna kombinacja. Drugi rower to z kolei angielski Raleigh z ramą ze stopu stali Reynolds 531 (klasyka) z osprzętem Shimano. Obydwa prezentowały się ładnie i kosztowały ok. 1200-1300 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarny1223 Napisano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Dzięki za wszystkie cenne uwagi! Obawiam się jedynie, że mój studencki budżet może tego nie wytrzymać. Czy coś w przystępniejszej cenie się znajdzie? Nie mam bardzo wygórowanych wymagań, ponieważ to mój pierwszy rower i chciałbym zobaczyć "z czym to się je". Oczywiście nie chciałbym też mieć z nim ciągłych problemów, więc chciałbym jakoś to wypośrodkować.. Ale wezmę na pewno pod uwagę to, co napisaliście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Z tych 3 rowerów zerknąłbym na tego Peugeota - francuskie rowery były dobre. Najpierw poczytaj jednak o "Francuzach" na stronie Sheldona Browna - z tego co pamiętam miały swoje specyficzne rozwiązania jak np. mostki o innej średnicy. Z klasykami jest tylko jeden problem - mają rozwiązania techniczne, których się dzisiaj nie stosuje. Efektem może być zatem problem z dostępnością (i ceną) części. Dlatego oszczędność może być pozorna. Zresztą klasyki w dobrym stanie sprzedają się na takim eBayu za całkiem spore pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarny1223 Napisano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 Ok dzięki jeszcze raz. A co do wielkości ramy to naprawę powinna być aż tak duża? Jak sprawdzałem na stronie competitvecyclist to wyszło mi coś koło 55cm rury górnej, co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 10 Maja 2017 Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 Jak sprawdzałem na stronie competitvecyclist to wyszło mi coś koło 55cm rury górnej, co o tym sądzicie? Mało, a 600 mm horyzontalnie to dużo. Na statystycznego 187 cm to gdzieś pomiędzy, czyli 575 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxwel Napisano 10 Maja 2017 Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 Siemanko, to mój pierwszy post więc witam wszystkich. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu roweru, marzy mi się klasyczna szosa, utrzymana w miarę oryginalnym stanie. Znalazłem trzy opcje, prosiłbym o wskazówki/uwagi, czy te rowery są warte swojej ceny i jakie mogą być ewentualne problemy z ich serwisowaniem. Dodam, że lubię pobrudzić sobie łapy smarem, więc w miarę możliwości chciałbym sam zatroszczyć się o stan techniczny mojego roweru. Dodam, że mam zamiar przemieszczać się głównie po mieście, rzadziej na jakieś dalsze wycieczki. Zależy mi , aby rower był dosyć zwarty. Czekam na Wasze uwagi, pozdrawiam PS. Mój wzrost to 187cm Jeśli jeździsz głównie po mieście, masz nieduży budżet i chcesz spróbować szosowego roweru to pomyśl o singlu. Będziesz miał szosową ramę, prostą konstrukcję i za mniejsze pieniądze rower w lepszym stanie. Pojeździsz rok i będziesz wiedział czy Ci pasuje, zobaczysz jaki rozmiar jest odpowiedni, zwiększysz budżet i kupisz inną szosę lub zamontujesz sobie osprzęt z biegami do swojej ramy. Do miasta singiel wystarczy w zupełności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju911 Napisano 10 Maja 2017 Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 Dla mnie rama 56 jest idealna a mam 181cm, więc myslę że Ty powinieneś szukać 58. https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-easton-elite-shimano-58cm-CID767-IDkekhu.html#9d3b6715d9 https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarzowka-osprzet-sachs-shimano-CID767-IDm4Dbs.html#b490cdd422 https://www.olx.pl/oferta/klasyczny-rower-szosowy-winora-CID767-IDkNTka.html#2dc536090b https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarzowka-giant-CID767-IDlWyEq.html#70dbc06d5d https://www.olx.pl/oferta/szosowa-miejska-merida-kola-28-rama-59-opony-antyprzebiciowe-CID767-IDl3awE.html#70dbc06d5d https://www.olx.pl/oferta/kolarka-szosowa-mbk-m-57cm-columbus-gara-105-CID767-IDeI233.html#5707652047 https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-peugeot-86-roz-58cm-CID767-IDlQyys.html#5707652047 Może coś z tych Ci sie spodoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarny1223 Napisano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 Przymierzyłem się dziś do jednej z tych szos, żeby wiedzieć jakiej rozmiarówki szukać. W tym rowerze długość rury podsiodłowej to 57cm. Czułem się całkiem nieźle, choć kiedy moja dziewczyna zwróciła uwagę, że wydaje się za mały to nagle rower faktycznie zaczął wydawać mi się za mały:D Byłem na nim chwilę, więc nie wiem jak na dłuższą metę by to było, ale może rzucicie okiem jak to wg Was wygląda. Załączam foto Edit: Jak stałem mając rower pomiędzy nogami to rura górna była może 3-4 cm od krocza. No i rower nie był w ogóle dopasowywany, usiadłem na takim, jaki był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju911 Napisano 10 Maja 2017 Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 O ile wysokość górnej rury wydaje się być ok (czyli podsiodłówki automatycznie), chociaż do 58 też by nie było problemu to wygląda na ciut krótki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarny1223 Napisano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 A co sądzicie o tym sprzęcie? https://www.olx.pl/oferta/kolarzowka-batavus-58-cm-szosa-cro-mo-reynolds-CID767-IDlytkI.html#a336c3b1e5 Chyba o czymś w tym stylu mówiliście? A rozmiarowo powinno być w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 11 Maja 2017 Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 W tym rowerze długość rury podsiodłowej to 57cm. Masz w nim mostek retro - krótki. 570-580 mm poziomo powinieneś mieć w ramie nowoczesnej z mostem 11-12 cm, a w oldschoolowej to trzeba policzyć. Kolarzówka batavus 58 cm (szosa CRO-Mo Reynolds) Napęd wygląda bdb, jak koła, piasty zużyte podobnie to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 11 Maja 2017 Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 A co sądzicie o tym sprzęcie? https://www.olx.pl/oferta/kolarzowka-batavus-58-cm-szosa-cro-mo-reynolds-CID767-IDlytkI.html#a336c3b1e5 Chyba o czymś w tym stylu mówiliście? A rozmiarowo powinno być w sam raz. myślę że jest dobrze , ewentualnie mostek wymienisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.