Skocz do zawartości

[obręcz]DT Swiss XR 4.1


Bizon

Rekomendowane odpowiedzi

Cena 150 zł

Waga 435 gr (zważona)

Założona - przednie kolo

Przebieg -2400 km

Póki co spisuje się świetnie 2 maratony zliczyłem ,wypadów w góry bark reszta to lasa i szosa.Jak na razie żadnych zastrzeżeń zero centrowania prosta jak stół.Ma system zużycia obręczy w postaci kropeczke z boku .Cóż więcej dodac jestem bardzo zadowolony z niej.Teraz skałdam sobie koło na tył z tą samą obręczą oby tam tez tak dobrze się spisywała

 

--- 02.07.07.:

 

No i złożyłem tylne koło na tej obręczy.Nie ukrywam obręcze nie są tanie ,ale są warte swojej ceny .Zero centrowania jak na razie .Po prostu jak je założyłem tak od tej pory nic przy nich nie robiłem.No może raz czy dwa przetarłem szmatką .Po szosie już nie jeżdżę ,na góralu więc tylko teraz w terenie są użytkowane .I znowu muszę się powtórzyć bardzo dobre obręcze z których jestem niezmiernie zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mialem wybor wlasnie mavic 317 disc w starej wersji[odpowiednich obecnych 717] i jednak zdecydowalem sie na DT[mimo ze te mavicki i lzejsze bo 385-410g w zaleznosci od egzemplarza i tansze bo 100 pln/szt mialem dac]... ale jakos czytajac opinie na necie o tym ze mavic jak to mavic lubi pękać na spawie, uznalem ze doloze do DT, bo wizja wracania do domu dluuuga droga jakby mi mial peknac w ten sposob mnie odstraszyla :). Jak troche pojezdze dam znac jakie wrazenia- zaplatalem u Arnika :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez pekam ze smiechu!

chyba jestem niesamowitym fuksiarzem, ze udalo mi sie przejechac ladnych kilka tysiecy kilometrow na tych paskudnych mavic'ach...mam do tego jeszcze aluminiowe nyple i cieniowane szprychy. waze calkiem sporo i wyobrazcie sobie nic nie peklo! zaliczylem wiele porzadnych zjazdow i kilka sporych rozmiarow dziur. obrecze sa cale:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te same obręcze, rider - ja ;) waga 75 kg. Przebieg ok 200 km. Niestety po zapleceniu kółek wystąpiła spora centra tyłu i leciutka przodu (nówki proste, siadłem, przejechałem przed domem kawałek i bicie...). Aktualnie jeżdżę tak niech się ułożą i porozciągają szprychy - wtedy się wycentruje. Pomimo kilku większych dziur jak na razie nic się nie stało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Paviarotti wracasz mi nadzieję:)

 

kupiłem swoją dt xr 4.1 do tylnego koła ze 250 km temu (w iX-ie na Broniewskiego) i niedługo po zapleceniu pojawiła się centra :( . Niewielka - praktycznie niezauważalna, ale kutfa liczyłem, że z kupnem obręczy dt zapomnę o czymś takim jak bicie koła. Nie mam jakoś czasu, żeby podwieść koło na dociągnięcie szprych (a powinienem już to zrobić trochę wcześniej) ale liczę, że da się to bicie zniwelować.

 

Obręcz robi zarąbiste pierwsze (i drugie też:P) wrażenie pod względem wykonania. Łączenie jest fajnie zeszlifowane. Szkoda, że pod wentyle typu shrader trzeba ją rozwiercać, bo ja nie mam sumienia :D Za bardzo ją lubię i muszę się męczyć z przejściówkami przez które nie da się pompować na stacjach na nowoczesnych automatycznych kompresorach (stacje "JET" mają z tego co zauważyłem stare rozwiązania). Po niedużym przebiegu, pomimo skoków i ostrej jazdy po korzeniach rawka jest "prawie" prosta. Centra o której wspomniałem nie powiększa się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mnie ktoś uświadomi, jak to jest z tymi centrami na XRach... Rozważałam złożenie kół na XR 4.1, kusi waga i w miarę jeszcze przyzwoita cena, ale skutecznie odstraszają mnie relacje o tych biciach - a czytałam/słyszałam o takich wypadkach już sporo. I widziałam również: kolega (forumowicz), z którym ostatnio byliśmy w Beskidach, miał świeżutkie kółka na tychże obręczach, ale ze zbyt luźno naciągniętymi szprychami - efekt: monstrualne jajo na tyle po kilku kamienistych zjazdach (już na 1. wycieczce)... W tym wypadku zaważył zły zaplot. A jak to wygląda u was? Czy te obręcze po prostu tak mają, bo są przesadnie wydelikacone, czy to kwestia słabego naciągu (czyli trzeba bardzo starannie zapleść i problem nie wystąpi)?...

Pozdrówko ostrożne :D ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Eciu jest, zdaje mi się, tak, że u mnie winny jest za słaby naciąg - nie zaplatam kół samemu bo nie mam centrownicy i nie umiem tego robić, więc liczę, że jak zrobi to ktoś w serwisie to będzie dobrze. Niestety nie jest... Wiadomo szprychy muszą się ułożyć i początkowe naprężenie znika, robi się luźno, ale u mnie zauważyłem, że jedna ze szprych po prostu była niedokręcona i nypel latał sobie jak chciał. Moim zdaniem wina serwisanta... Zatem, nie jest wykluczone, że trzeba zawczasu zadbać o dociągnięcie i wtedy obręcz nie ucierpi.

Jest jeszcze inna sprawa - czy taka mała centra jest spowodowana nierównomiernym naciągiem szprych czy jest to trwałe uszkodzenie obręczy. Z tego co pisał Paviarotti wycentrowane koło daje radę na dłuższych przebiegach. Więc może nie ma co się martwić...?

 

Pozdrówko ośmielające;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi powiedział Arnik, że to, że złapało centre to jest trochę wina szprych. Bo Revolutiony mają to do siebie, że są sprężyste i potrzebują czasu żeby się jeszcze rozciągnąć i odpowiednio ułożyć. Poradził, żeby je trochę wymęczyć i potem oddać do centrowania. No u mnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem kółko na tył, właśnie na 4.1 xr i szprychach revolution u Arnika, zaplot standardowo na 3 krzyże, po przejechaniu na nim ok 800 km niezauważyłem najmniejszych oznak bicia, zero problemów. Teraz szykuje się do składania kółka na przód i na pewno wezmę tę obręcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak .Na kołach zrobiłem 2500 km i było ok .Nie oszczędzałem ich na zjazdach ,waliłem prosto na dół ,było proste jak blat stołu .Do czasu.................... kiedy to nie wiadomo czemu samoczynnie zaczęły sie odkręcać nyple ;) .I to tylko w tylnim kole .Po prostu jak pojechałem w góry ,zawsze jakiś jedne nypel sie odkręcił i oczywiście od razu centra.Po dokręceniu nypal wszystko było oki ,ale wtedy odkręcał sie inny .Dziś wróciłem z serwisu ,koleś mówił ,starszy facet wszyscy go chwalą ,że koło jest źle zaplecione.Zaplecie mi koło na nowo i da dłuższe nyple .No zobaczymy co z tego będzie.To odkręcanie sie nypli wkurza i to cholernie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększysz karb :D .Jak nie obrobisz potem dobrze brzegów otworu (szlifowac) może Ci puścić w tym miejscu .To moje czysto teoretyczne rozważania .

Odnośnie tej centry co tu sie skarżą ludzie to wg mnie nowo zaplecione koło bez zadnego ciężkiego dzwona nie ma prawa sie rozcentrowywać a jeżeli wystąpi taki problem ,to znaczy że zostało źle złożone -nieprawidłowo naciągniete szprychy .

Chciałbym też obalić mit ,którzy wypisują sprzedawcy kółek ,że w nowym kółku po jakimś czasie trzeba naciągnąć szprychy ,albo centrować .To ściema .Koło wychodzi spod ręki fachowca i jest gotowe ,bez poprawek .Mechanik w sklepie mi tak tłumaczył i faktycznie ,koło które mi złozył do dziś nie ma 1 mikrometra bicia ,a waże 85 kg i nie lubie podnosić tyłka przy wbijaniu na krawężniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym też obalić mit ,którzy wypisują sprzedawcy kółek ,że w nowym kółku po jakimś czasie trzeba naciągnąć szprychy ,albo centrować .To ściema .Koło wychodzi spod ręki fachowca i jest gotowe ,bez poprawek

 

A jak ktoś ma wylightowane szprychy i założoną tarcze? wiadomo, że po pewnym czasie będzie trzeba dociągnąć trochę.

 

Odnośnie złego zaplotu - no taka sytuacja na pewno nie powinna mieć miejsca przy normalnym kole. Wydaje mi się, że przy mocno wylightowanych szprychach może lekkie bicie nastąpić. W końcu te szprychy są dość sprężyste więc jak siędze taki klok (ja ;D) to coś może się poprzestawiać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się pochwalę, że od dzisiaj również jestem posiadaczką tej obręczy. Czy szczęśliwą? Zobaczymy...

 

Zrobiłam dwa zdjęcia łączenia obręczy. Format PNG i zajmujący sporo KB dlatego podam linki tylko.

http://i160.photobucket.com/albums/t175/an...Laczenie_01.png - 741KB

http://i160.photobucket.com/albums/t175/an...Laczenie_02.png - 603KB

 

PS. Na zdjęciach widać również wskażnik zużycia obręczy (czarna kropka). Dodaje, aby nikt nie pomyślał, że jest to związane z łączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...