Skocz do zawartości

[Rama] Brak możliwości skręcania


elephante

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

Jest to mój pierwszy temat na tym forum.

 

Ostatnimi czasy zakupiłem sobie szosę za kwotę 100zł. Jest to moja pierwsza szosa więc jestem totalnym laikiem w tym temacie. Rower jest z lat 60'  - firma noname lecz części tajwańskie.

 

Zauważyłem ogromny problem  w rowerze. Mianowicie - nie ma możliwości skręcania. Przy obrocie kierownicy, koła ocierają o buty.

 

Czy jest to wina całego roweru, czy coś źle jest poskręcane, czy może tak kiedyś było?

 

Chyba najlepiej by było sprzedać ten rower i kupić coś normalnego. Co o tym myślicie? zdjęcia poniżej

 

Rower wyczyściłem i usunąłem rdzę :( włożyłem w niego masę serca. 

 

 

 

post-204085-0-65355200-1494194937_thumb.jpg

post-204085-0-03288500-1494194942_thumb.jpg

post-204085-0-71464100-1494194946_thumb.jpg

post-204085-0-41317700-1494194951_thumb.jpg

post-204085-0-35174400-1494194956_thumb.jpg

post-204085-0-31987600-1494194961_thumb.jpg

post-204085-0-51977600-1494194964_thumb.jpg

post-204085-0-72655900-1494194967_thumb.jpg

post-204085-0-78267900-1494194970_thumb.jpg

Napisano

Nie jestem szosowcem, ale tak na logikę rower z lat 60 nadaje się bardziej na aukcję dla kolekcjonera niż do jazdy. Piszesz że włożyłeś w niego masę serca, każdy to rozumie ale pomyśl co się bardziej opłaca. Pzdr

Napisano

Teraz to widze, niezle ktoś musiał nim przywalić. Czołówka z tirem chyba... Lepiej dac sobie spokój, niż na trasie potem zęby zbierać jak rama złamie sie w poł...

Napisano

Tak jak piszą koledzy, na sporej części fotek widać że widelec jest bardzo mocno cofnięty.

 

Taki rower jest fajny jak się go odnowi i od czasu do czasu wyciągnie na przejażdżkę w słoneczny dzień. Chyba jego czas już przeminął żeby używać go do regularnej jazdy.

Napisano

Pewnie na upartego można, tyle że raz że to raczej już nie będzie bezpieczne, a dwa że raczej nie zrobisz tego idealnie równo i będziesz miał np dwuślad.

Napisano

Powitoł

Zwróciłbym sprzedawcy.

Widelec to raz, a co się stało z główką i całym przednim trójkątem to w domowych warunkach nie sprawdzisz.

Średnio, gdyby główka odleciała na jakimś większej dziurze w asfalcie.

Napisano

Najpierw sprawdź, czy rama jest ok - nie ma wgnieceń i pęknięć przy widelcu. Poszukaj widelca używanego, bo nowych takich się raczej nie robi. Upewnij się, że będzie pasował - zwłaszcza średnica i długość rury sterowej oraz gwint. To opcja gdybyś chciał włożyć jeszcze więcej serca i pewnie trochę kasy ;)

Możesz oddać sprzedawcy, albo ewentualnie sprzedać na części. Czasem ludzie szukają takich klasyków.

 

PS To raczej początek lat 80' a nie 60.

Napisano

Powitoł

To ją pomierz o tyle o ile i szukaj podobnej (odległości, kąty). Klasycznej szosy jest teraz w opór.

I pytaj przed a nie po kupnie ;) bo już na poniższej fotce (z ogłoszenia?) widać co z nią nie halo:

https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=21751

 

p.s. W szosie nawet jak rama pełnosprawna i w rozmiarze dobrym to może się zdarzyć zahaczyć butem przy skręcie.

Napisano

Ryzykować zdrowie lub wręcz życie dla 100zł, niesamowite... Jeśli możesz to oddaj ten rower lub jak nie możesz to go wyrzuć. I kup rower który będzie zdrowy, jak się sam nie znasz to poproś kogoś kto ma pojęcie o pomoc w kupnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...