spejson Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Nabyłem ostatnio drogą kupna rower Romet Orkan gdzie siedzi SR Suntour NCX D RL 700c, z roweru jestem bardzo zadowolony, ale ten amor się chyba buja/skręca na boki prawdopodobnie w okolicach piasty. W pierwszym momencie myślałem, że coś nie dokręcone albo tym podobne, ale nie. Wszystko jest prawidłowo. To tak ma być? Da się to jakoś poprawić ewentualnie jaki inny amor bez takiej przypadłości można zastosować w tym rowerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 A jak ściągniesz koło i złapiesz za lagi to czujesz luz ? Piastę sprawdzałeś ? Miałem kiedyś ten amor w crossie i oczywiście wybitnie sztywny nie był, ale to raczej nie jest normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 (edytowane) Sprawdzałem, luzu nie ma. Piasta też wydaje się być ok. Może trochę za "ostro" to opisałem, to nie jest tak, że amor się skręca w jakiś wybitny sposób. Trudno to tak opisać " na oko" bo to względne wrażenie. Jak pierwszy raz wsiadłem na ten rower i wjechałem na drogę z kostki to od razu miałem wrażenie, że coś jest "inaczej" "nieprawidłowo" " dziwnie"?, po czasie to uczucie jest mniej wyczywalne, jakbym się przyzwyczajał ( dlatego przypuszczam że taki on po prostu jest). Ale pierwsze wrażenie było dość jednoznaczne, od razu zwróciłem na to uwagę. Edytowane 7 Maja 2017 przez spejson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Jeżeli piasta nie ma luzów i jest wpięta w prawidłowy sposób to odczuwasz właśnie luz na goleniach. Ewentualnie sprawdź stery, jak są luźne to przy hamowaniu będziesz czuł jakbyś miał polecieć przez kierownicę. Ciśnienie w oponach prawidłowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spejson Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 (edytowane) Stery ok. Ciśnienie ok, w prawidłowym zakresie dla opony (Michelin coś tam cross max) Czyli co? Ten typ "tak ma" czy coś jest nieprawidłowo? Jeśli luzy na goleniach faktycznie są to chyba nie jest normalne bo rower ma ze 300 km. Na postoju, na zaciśniętym hamulcu przy próbie ruchów przód/tył wszystko jak zamurowane zero jakichkolwiek luzów itd. Edit. Raczej "ten typ tak ma". Stanąłem przed rowerem, twarzą w stronę kierownicy, przednie koło mocno scisnąłem nogami celem unieruchomiwnia, złapałem za "gripy" i próbowałem delikatnie skręcać kierownicę. Cały układ tzn. kierownica z amorem wykonują lekki ruch skrętny (na końcach kierownicy przesunięcie wynosi może 0,5 cm na oko). Edytowane 7 Maja 2017 przez spejson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Dopóki nie wpływa to jakoś mocno na jazdę i nie czujesz że tracisz kontrolę nad rowerem to ja bym sobie dał spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fata Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 (edytowane) Ten typ tak ma. Ja też miałem w rowerze ten amor wyginał się i pływał dochodziło do sytuacji, że gdy hamowalem przednim hamulcem to wygięcie było tak duże, że koło przednie szurało o amor. Utwardzenie daje pozytywne efekty ale zmniejsza komfort. Ja ważę 95 kg i zwalałem na wagę miękkość goleni po wymianie amora na Raidona problem się skończył. Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Maja 2017 przez fata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 NCX-y to są amorki o cieńkiej budowie w porównaniu do NRX-a. Tam masz golenie 28 czy 30mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.