Skocz do zawartości

[SR Suntour] NCX D RL, czy wiotki to jego drugie imię?


spejson

Rekomendowane odpowiedzi

Nabyłem ostatnio drogą kupna rower Romet Orkan gdzie siedzi SR Suntour NCX D RL 700c, z roweru jestem bardzo zadowolony, ale ten amor się chyba buja/skręca na boki prawdopodobnie w okolicach piasty. W pierwszym momencie myślałem, że coś nie dokręcone albo tym podobne, ale nie. Wszystko jest prawidłowo. To tak ma być? Da się to jakoś poprawić ewentualnie jaki inny amor bez takiej przypadłości można zastosować w tym rowerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Sprawdzałem, luzu nie ma. Piasta też wydaje się być ok. Może trochę za "ostro" to opisałem, to nie jest tak, że amor się skręca w jakiś wybitny sposób. Trudno to tak opisać " na oko" bo to względne wrażenie. Jak pierwszy raz wsiadłem na ten rower i wjechałem na drogę z kostki to od razu miałem wrażenie, że coś jest "inaczej" "nieprawidłowo" " dziwnie"?, po czasie to uczucie jest mniej wyczywalne, jakbym się przyzwyczajał ( dlatego przypuszczam że taki on po prostu jest). Ale pierwsze wrażenie było dość jednoznaczne, od razu zwróciłem na to uwagę.

Edytowane przez spejson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piasta nie ma luzów i jest wpięta w prawidłowy sposób to odczuwasz właśnie luz na goleniach. Ewentualnie sprawdź stery, jak są luźne to przy hamowaniu będziesz czuł jakbyś miał polecieć przez kierownicę.

 

Ciśnienie w oponach prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Stery ok. Ciśnienie ok, w prawidłowym zakresie dla opony (Michelin coś tam cross max) Czyli co? Ten typ "tak ma" czy coś jest nieprawidłowo? Jeśli luzy na goleniach faktycznie są to chyba nie jest normalne bo rower ma ze 300 km. Na postoju, na zaciśniętym hamulcu przy próbie ruchów przód/tył wszystko jak zamurowane zero jakichkolwiek luzów itd.

Edit. Raczej "ten typ tak ma". Stanąłem przed rowerem, twarzą w stronę kierownicy, przednie koło mocno scisnąłem nogami celem unieruchomiwnia, złapałem za "gripy" i próbowałem delikatnie skręcać kierownicę. Cały układ tzn. kierownica z amorem wykonują lekki ruch skrętny (na końcach kierownicy przesunięcie wynosi może 0,5 cm na oko).

Edytowane przez spejson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. Ja też miałem w rowerze ten amor wyginał się i pływał dochodziło do sytuacji, że gdy hamowalem przednim hamulcem to wygięcie było tak duże, że koło przednie szurało o amor. Utwardzenie daje pozytywne efekty ale zmniejsza komfort. Ja ważę 95 kg i zwalałem na wagę miękkość goleni po wymianie amora na Raidona problem się skończył.

 

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez fata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...