przemolinko Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Witam. Mam amortyzator Xcr 32 air 29r jego praca w całość zakresu i tłumienie jest w porzadku. Mogę dostosować tłumienie i twardość. Natomiast jego praca w małym zakresie w wybieraniu nierówności nie jest najlepsza. Uczucie przy uginaniu z małą siła jest takie jak by amorek chodził z oporem jak by tarcie było za duże a jak się przyłoży większą siłę to ugina się fajnie i płynnie i wolno odbija. Serwis poprawi to działanie? Zamówiłem smar rockshoxa 10wt i smar stały sram. Rozkręca wyczyszczenie i nasmaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 (edytowane) Natomiast jego praca w małym zakresie w wybieraniu nierówności nie jest najlepsza. Bo za to odpowiedzialna jest w sporej mierze sprężyna negatywna. Możesz odezwać się do @Activia w sprawie zakupu miększej wersji. Serwis poprawi to działanie? Jeżeli dotychczas był nasmarowany w sposób prawidłowy to nie wpłynie to raczej na działanie, ale na pewno też nie zaszkodzi Zamówiłem smar rockshoxa 10wt 10 WT to raczej olej, tylko po co Ci on? smar stały sram Będzie ok ale nieco przepłacony Edytowane 6 Maja 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 To jest amortyzator powietrzny. Olej potrzebuje do zalania lag a smar na uszczelkę. Tak chodzi przed serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Nie zdziw się tylko jak zalejesz ten amor olejem że stracisz hamulec przedni a w dłuższej perspektywie również cartridge tłumika będzie do wyrzucenia. Odnośnie pracy to jak koledzy wspominali kwestia dobrania odpowiedniej sprężyny negatywnej. To jest amortyzator półpowietrzny jak wszystkie suntoury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Olej potrzebuje do zalania lag No to bardzo się mylisz, te amortyzatory smarowane są smarem stałym a nie olejem. Nie wiem co wynika z tego filmiku, na moje oko to nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Mialem wczoraj agenta co zalał Raidona po 20ml na każdą stronę. Po godzinie jazdy kartridz byl do wyrzucenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 @ACTIVIA Ile ml wlać do spodu amorka? Nigdzie nie mogę znaleźć w necie informacji od xcra w wersji powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 No przecież Ci piszemy że się tam nie wlewa oleju... Ślizgi smaruje się smarem stałym. Zalewane są dopiero najwyższe modele SR o ile pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 We wszystkich materiałach serwisowych wlewają do dołu przez otwory gwintowane kilkanaście ml oleju do uszczelnienia układu. Do tego xcra się nie wlewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 W materiałach serwisowych jakich amortyzatorów? Nic się nie wlewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 To tej gąbki pod uszczelka nie nasączać olejem? Jaki smar stały polecacie i gdzie go zaaplikować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 A jesteś pewny że masz te gąbki? Bo z tego co wiem to w XCR ich nie ma, ewentualnie podobno można je upchnąć tam we własnym zakresie. Ściągasz dolne lagi i masz ślizgi. Czyścisz wszystko i nakładasz smar na tuleje ślizgowe i uszczelki przeciw kurzowe. Coś mam wrażenie że naoglądałeś się poradników serwisowych do amortyzatorów które kosztują 5-10 razy tyle co Twój XCR to naprawdę bardzo podstawowy amortyzator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Muszę spuszczać powietrze przed rozkręcaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Dla własnego bezpieczeństwa spuść, panuje tam bardzo duże ciśnienie i lepiej nie kusić losu. Zresztą będzie Ci go łatwiej złożyć bez ciśnienia w komorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Jest jakiś tańszy smar od tego sramowskiego? Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 (edytowane) Sramowskiego? Tobie coś się nie pomieszało? Od początku miałem wrażenie że Ty sądzisz że masz Rock Shox XC32 a tak naprawdę masz Suntour XCR 32 AIR Edytowane 7 Maja 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Tak wiem że mam Rsa Kupiłem smar stały sram butter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Tak wiem że mam Rsa No właśnie nie masz RS'a Będzie ok, na przyszłość poczytaj i można kupić tańsze zamienniki: Activia ma oryginalny smar SR albo można kupić smar Slickoleum w niezłej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 SRAM butter jest tylko pod uszczelki kurzowe. Do smarowania ślizgów lepiej użyć dedykowanego smaru do suntoura ostatecznie MBG 2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Co do serwisu XCR-a powietrznego to tak 1. Nie ma fabrycznie żadnych gąbek olejowych 2. Ma kartridż Nierozbieralny 3. Komora powietrzna polega na pracy popychacza ze spręzynami negatywnymi oraz tłoczka w specjalnym wkładzie rurkowym. 4. Co do zalewania dolnych lag. - Amortyzatory są to budżetowe i modele te nie sa przygotowane do zalewania dolnych lag - Uszczelki w kartidżu są wargowe do środka przez co olej z kartridża się nie wydostanie lecz z zewnątrz kartridża potrafi się szybko do środka dostać olej przy zalanej dolnej goleni - Zalanie dolnej lagi w komorze powietrznej równiez nic nie da ze wzgledu dodatkowego wkładu. Zalanie dolnej lagi olejem spowoduje tylko mulenie amortyzatora 5. Co do smaru to mam w ofercie oryginalne, natomiast jeśli autor tematu nie ma zamiaru kupować przez internet to polecam smar wapniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 To ja się zapytam.Po przesiadce ze zwykłego XCM stwierdzam że nie zauważyłem różnicy w działaniu.Żadne ustawianie ciśnienia nie pomaga.Wjeżdżając w las trafiając na korzenie nie da się jechać,już nie mówię o większych przeszkodach.Rozumiem że jest to niskobudżetowy amortyzator,ale powinien chociaż udawać że coś amortyzuje.Pytanie proste czy robiąc mu tzw. przegląd zerowy i porządne smarowanie pomoże mu,czy darować sobie i kupić coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Ile ważysz? Jakie ciśnienie ustawiasz? Porządny serwis to podstawa ale raczej bez niego nie powinno być to tak drastycznie odczuwalne. Widzisz, może spodziewałeś się przysłowiowego "wybierania liści", niestety nie tak klasa amortyzatora. Ja mam Epixona, nie jest źle ale czułości mu nieco brakuje, natomiast bardzo dużą różnicę czuć przy agresywnej jeździe. Jestem pewny że na starym sprężynowym XCR zaliczyłbym kilka gleb z których wyciągnął mnie Epixon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Rozumiem że nie będę "wybierał liści".Jadąc po kostce nie odczuwam żadnej różnicy przy zablokowanym/odblokowanym skoku.Sam amortyzator na "sucho" ugina się ładnie i wraca.Próbowałem różnych ustawień ciśnienia i tłumienia.Moja waga na rower to 105 kg.Przy ustawieniu 110 psi, SAG wynosi ok 2,5 cm (amor ma skok 100 mm) próbowałem zejść do ok 90 psi ale bałem się że dobije go do końca.Podczas hamowania widzę że ładnie się ugina,ale to tyle co potrafi.Wjeżdżając na wyboje działa tragicznie, cała kierownica się trzęsie,komfort jazdy jest tragiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 kolego to nie dziw się takiej pracy amora. ja ważę (niestety) ok 115kg i mam Duroluxa R2C2. Żeby utrzymać odpowiedni sag to także muszę pompować powyżej 100PSI co mówiąc szczerze bardzo mi to przeszkadza do dobro odczuwalnej pracy amortyzatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Rozumiem że nie będę "wybierał liści".Jadąc po kostce nie odczuwam żadnej różnicy przy zablokowanym/odblokowanym skoku.Sam amortyzator na "sucho" ugina się ładnie i wraca.Próbowałem różnych ustawień ciśnienia i tłumienia.Moja waga na rower to 105 kg.Przy ustawieniu 110 psi, SAG wynosi ok 2,5 cm (amor ma skok 100 mm) próbowałem zejść do ok 90 psi ale bałem się że dobije go do końca.Podczas hamowania widzę że ładnie się ugina,ale to tyle co potrafi.Wjeżdżając na wyboje działa tragicznie, cała kierownica się trzęsie,komfort jazdy jest tragicznyMożliwe, że masz zbyt mocne tłumienie odbicia i amortyzator "pakuje" (z każdą kolejną nierównością skraca się jego skok). Pokręć pokrętłem tłumienia odbicia do oporu w lewo i zmniejsz SAG do 20%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.