Skocz do zawartości

[dobór rozmiaru] Merida CycloCross 500 - który rozmiar wybrać?


gyrill

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chciałbym zakupić rower Merida Cyclocross 500. Ma on wszystkie cechy które mnie interesują ale mam sporą zagwozdkę z rozmiarem. 

 

Moje wymiary są następujące: mam 180cm i nogę 89-90cm. Wg tabelki producenta powinienem mieć rozmiar 57 a wg kalkulatora ze strony Merida 59.

 

Byłem dziś przymierzyć rower w rozmiarze M/L. Wydawał się krótki. Dawno jednak nie jeździłem na szosie i trudno mi to było ocenić robiąc ósemki wokół sklepu. Sprzedawca twierdzi że na pewno jest okej i większego by nie proponował. 

 

Zmierzyłem się w najbardziej polecanym kalkulatorze ale tam z kolei wychodzą mi gigantyczne sugestie wielkości ram szosowych (60cm) i MTB (26"), gdzie moja obecna rama MTB ma 23 cale i jest git. Coś chyba źle zmierzyłem zatem.

 

Wcześniej jeździłem na szosowych ramach 56/55 i przełajowym 55 i brakowało mi w odczuciu około 1cm bo montowałem mostki po 90mm i wtedy dopiero było okej. Meridę chcę przeznaczyć na jazdę szosowo-przełajową, gdzie na szosie będą zawody ale zupełnie amatorsko, a na przełaj nie będę się ścigał. 

 

Czy ktoś z obecnych tutaj szanownych forumowiczów może się wypowiedzieć o rozmiarze tej Meridy i jego odczuciach z jazdy?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wcześniej jeździłem na szosowych ramach 56/55 i przełajowym 55 i brakowało mi w odczuciu około 1cm bo montowałem mostki po 90mm i wtedy dopiero było okej.

 

To chyba było za dużo, jak montowałeś tak małe mostki ? 

 

Według mnie rozmiar 56 to max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noga zmierzona dobrze na 100%. Tak już mam, że długość nogi jak L, tułów jak M, ręce znowu jak L (większy zasięg rąk niż wzrost, pozytywny "ape index"). W ubraniach te same zagwozdki.

 

Geo rozmiarów podaję za producentem poniżej. Ale zostawić człowieka samego i problemy się rozwiązują ;) przez weekend przestudiowałem internety, byłem też na drugiej przymiarce i ten M/L będzie chyba najlepszy.

 

 

217.jpg
 

      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem który to M/L, na obrazku nie ma takich oznaczeń.

 

Ale dla ciebie ewidentnie rozmiar 54 (czyli górna rura 555mm! Sami widzicie jakie zamieszani jest gdy nie podaje się geometrii - ktoś mógłby błędnie pomyśleć że rozmiar 54 ma górną rurę 540mm...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, namieszałem. Chciałem wkleić tabelkę z tekstem i tam dopisałem, na obrazku M/L to rozmiar 54 gdzie TT to 555mm. Patrząc na różne strony (a przejrzałem kilkanaście sklepów w Poznaniu i okolicach) już miałem zapamiętany który to rozmiar. No nic. Wyjaśniło się, uprzejmie dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie: 

Nie wiem skąd mi się ulęgło 23 cale, jeżdżę na ramie Accent Peak 29er 2014 w rozmiarze M (obecne S). Wcześniej szosa 56 cm + 90mm mostek, potem przełaj 555mm + 90mm mostek, potem szosa 55 cm + 90mm mostek. 

Z Meridy ostatecznie wybrałem rozmiar 54 (M/L) (rura górna 555mm). Rower bardzo sztywny, jakie są jego plusy i minusy krótko pisalem z fotkami w galerii przełajek.

Żeby zamknąć wątek wrzucę tutaj szersze podsumowanie plusów i minusów roweru, dla potomnych:

 

PLUSY:

  • Fantastyczna praca napędu 2x11 Shimano 105
  • Dużą sztywność, zero dzwonienia tarczą o klocki z tyłu
  • Lekki (9.7kg), jak dla mnie rower daję radę wagowo
  • Zrywny - bardzo mi na tym zależało
  • Nowoczesna i doposażowana rama:
    • Mocowania pod błotniki 
    • Karbonowy widelec
    • Kable wewnątrz
    • Sterówka taperowana
    • Sztywna oś z przodu - szczerze nie brakuje mi tylne, a jak komuś zależy może wymienić na DT Swiss RWS, mam taki w Peaku i daje radę, zero dzwonienia.
    • Gładkie sprawy i to naprawdę ładne rury
    • Dwa mocowania pod bidony
    • Spore prześwity 45mm z tyłu, 60mm z przodu (mierzone w najwęższym miejscu)
  • Dobre koła: nie wiem ile można powiedzieć o kołach po pierwszych 100km w terenie, ale te są okej: nie czuję żeby coś uciekało na boki, w miarę lekkie a i wytrzymałe, w kontakcie z korzeniami się bronią
  • Cienka sztyca 27.2 mm pracuje pod zadkiem, to widać. 
  • Kable przy główce NIE ocierają o lakier!!

NEUTRALNE: 

  • Tektro Spyre - super w swojej klasie, lepsze niż klockowe (dla mnie), dobra modulacja choć względem hydraulicznych z górala brakuje mi tej siły i pewności. Kwestia przywzyczajenia. 
  • Kierownica - brakuje mi długości dolnego chwytu, to już moje widzimisię
  • Sterowanie - wydaje mi się, że idealne do przełaja i do miasta: rower jest responsywny i zwrotny, ale przy średnich prędkościach szosowych (15-22km/h) trochę ucieka bez trzymanki, trzeba mieć to na uwadze
  • Tylny dolny wideł mógłby mieć więcej prześwitu być może
  • Cena - wydatek zawsze boli, myślę, że np. model Cyclocross 300 też będzie fajny tylko z większą oponą bo tam wideł full ALU
  • Naklejki na obręczach jak z gumy do żucia :D
  • Dla długonogich ledwo wszedłem z rozmiarem, tj. 52 (M) byłby zdecydowanie za maly, 56 (L) musiałby mieć krótki most
  • Oponki mogliby dać szersze, niekoniecznie od razu "coś pod wyścig" bo tylko 33mm
  • Malowanie: nie jestem fanem malowanych rowerów ogólnie, bo czuję się jak banner
  • Nie brałem dodatkowych klamek, są na wyposażeniu modelu ale ja w tym miejscu wieszam torbę Packman od Triglava (polecam polecam!).

MINUSY:

  • Ciężko dostać błotniki od Meridy, jeszcze nie wiem gdzie je kupić
  • Brak fabrycznych osłon na lakier, w sumie mogliby dać coś za tę cenę
  • Pomimo prowadzenia kabla w środku w tylnym widle idzie goły częściowo w jakimś teflonie czy innej rurce, można było puścić tam kabel z uszczelnieniem od razu w sumie.

 

Dodam jeszcze że w decyzji pomogła mi recenzja tego roweru od Szajbajka. Różnie tam o nim mówią, ale pokazał fajnie rower, powiedział jakie są plusy i minusy. Gdyby komuś brakło informacji polecam tutaj sobie obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...