Skocz do zawartości

[wolnobieg] Alfione 11 naprawa?


rum67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio w moim rowerze coś przeskakiwało, i myślałem że to wina zębatki napinacza, bo brak dwóch ząbków i dziś też "pociągnął mi po sprzęgle" lecz stało się coś strasznego, otóż teraz to zębatka stoi w miejscu, znam tą przypadłość z Nexusa 7, też mi się kiedyś tak zrobił.. no i pytanie czy da się to naprawić w warunkach domowych, a jak nie to ile mnie więcej wyszła by naprawa w serwie? O ile w ogóle da się to naprawić bo w kilku serwisach odnośnie Nexusa 7 to powiedzieli że tylko wymiana piasty...    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne pytanie, masz silną nogę i dużo jeździsz? Bo ta piasta to się nadaje tylko do jazdy po mieście, mało kto w PL będzie chciał to serwisować i jeszcze zrobi to dobrze.

No niestety mam, i jeździłem po mieście i zjechałem na piaskowy teren i tam się to stało :icon_confused:  Ale nie po to rower kupiłem by teraz stał :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jedyna słuszna rada to przejść na "klasyczny" napęd 1x10/11.

 

Tyle że ja takich nie lubię, bo kojarzy mi się to z ścieraniem zębatek i łańcucha jak i to że jak są 3 zębatki z przodu to nie chce mi się myśleć jakie ma być przełożenie z tyłu, dlatego myślałem że na Alfine będzie lepiej bo jest to bez obsługowy napęd, a na obecnym kole szło by zmienić ten wolnobieg na  kasetę? I do ramy by to pasowało? I  mnie więcej ile by to wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz sobie dać z przodu np 38-40T a z tyłu kasetę 11-42 czy 11-46 i nie masz 3 blatów z przodu tylko 1, jeździsz na 2 dobre łańcuchy i na sporo Ci wystarczy kasetą, jak nie będziesz siłowo jeździł na 2 dolnych koronkach. Alfine w cale nie jest bezobsługowy, bo wymaga wymiany oleju min raz w roku + serwisu. A jak jeździsz zimą i latem dużo to nawet wypadało bo inny olej lać na zimę i lato, ;)

 

A masz z tyłu hak do przerzutki? Nie wiem jak "Nexusowe' ramy wyglądają, ja na MTB jeżdżę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz sobie dać z przodu np 38-40T a z tyłu kasetę 11-42 czy 11-46 i nie masz 3 blatów z przodu tylko 1, jeździsz na 2 dobre łańcuchy i na sporo Ci wystarczy kasetą, jak nie będziesz siłowo jeździł na 2 dolnych koronkach. Alfine w cale nie jest bezobsługowy, bo wymaga wymiany oleju min raz w roku + serwisu. A jak jeździsz zimą i latem dużo to nawet wypadało bo inny olej lać na zimę i lato, ;)

 

A masz z tyłu hak do przerzutki? Nie wiem jak "Nexusowe' ramy wyglądają, ja na MTB jeżdżę. ;)

 

Ja się na tym kompletnie nie znam.. ale wiem że jest napinacz obecnie bez przerzucania, czyli jest jak by aparat, ale na jednej zębatce, ale to można na obecnym kole? czy trzeba całe koło inne? no i też nie wiem czy mi się to opłaca, bo niestety, ale ten rower jest na mnie nie co za duży a nowa ram na mój wzrost wyszła by około 500zł, a nie wiem ile wyszła by ta zmiana na przerzutki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wymienić piastę, to z 150-300zł, lub całe koło, potem kupić przerzutkę, manetkę i ze 2 łańcuchy, pokaż od prawej strony jak wygląda rama jak chodzi o mocowanie przerzutki.

 

I jeszcze czy rama ma mocowanie hamulca, czy jest rolkowy w piaście.

 

Nie wiem jaki to rower, jakie masz plany itp, jak jest rama za duża i sam widzisz że piasta z przełożeniem w twoim przypadku to nie do końca trafione rozwiązanie, to może wypadało by wymienić cały rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wymienić piastę, to z 150-300zł, lub całe koło, potem kupić przerzutkę, manetkę i ze 2 łańcuchy, pokaż od prawej strony jak wygląda rama jak chodzi o mocowanie przerzutki.

 

I jeszcze czy rama ma mocowanie hamulca, czy jest rolkowy w piaście.

 

Nie wiem jaki to rower, jakie masz plany itp, jak jest rama za duża i sam widzisz że piasta z przełożeniem w twoim przypadku to nie do końca trafione rozwiązanie, to może wypadało by wymienić cały rower?

 

No ale dopiero co kupiłem :wallbash: na PW wysyłam wysłałem fotki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Skontaktuj się z centralą Shimano na Polskę, dowiedz się kto w rejonie w którym mieszkasz przechodził szkolenie z naprawy Alfine 11 i tam oddaj do naprawy. 

Nie ma co filozofować o 1x11, jak wątek jest o naprawie Alfine 11.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę iż temat można zamknąć, rower został naprawiony, usarką na szczęście okazała się zębatka(ścięte ząbki mocowania) koszt nowej oryginalnej zębatki to około 35zl plus ewentualny koszt wymiany, za pomoc wszystkim serdecznie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...