Skocz do zawartości

ROSE PSYCHO PATH - karbonowy hardtail do ścigania


paulsen

Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku do sprzedaży trafiła jedna linia karbonowych hardtaili - zamiast osobnych modeli na kołach 27" i 29" mamy model Rose Psycho Path, który w rozmiarze S ma montowane koła 27", a w rozmiarach M, L oraz XL koła 29".

Dzięki optymalizacji układania warstw karbonu w porównaniu z zeszłorocznym modelem udało się zaoszczędzić od 150 do 180 gramów w zależności od wielkości ramy. Geometria jest identyczna - sportowa, rama jest sztywna, krótki tylny trójkąt nadaje jej zwrotność, obecnie montujemy w niej widelec w standardzie boost. 

Ceny zaczynają się od 1800 euro wraz z przesyłką w najtańszej konfiguracji, którą oczywiście można zmieniać dzięki konfiguratorowi online

https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/mtb/cross-country/psycho-path/

 

9gadra.jpg

 

akio95.jpg

 

Ramy dostępne są w kolorach: czarny, czarny z czerwonymi akcentami oraz limonkowy. Oto link do zdjęć tej wersji, jakie zamieścił na swojej stronie niemiecki magazyn BIKE 

http://www.bike-magazin.de/mtb_news/mtb_neuheiten/bike-festival-2017-rose-psycho-path/a35840.html

 

Z powodu pewnych problemów technicznych nie wszystkie elementy w konfiguratorze możliwe są do zmiany, ale dysponuję pełnym zakresem dostępnych części i mogę podpowiedzieć jak można skonfigurować dany model. 

Oto poglądowe zestawienia:

Widelce: Rock Shox Reba RL z blokadą z manetki, Rock Shox SID RL z blokadą z manetki

Koła: DT SWISS modele X 1900 Spline, X 1700 Spline Two, XR 1501 Spline, XRC 1200 Spline (tylko dla modelu z kołami 27,5" czyli rozmiar S)

Opony: Continental Race King Race Sport oraz Schwalbe Racing Ralph Evo Snakeskin

Kierownice: min Race Face Next Flat, Ritchey MTN 2x WCS (alu oraz wersja karbonowa), Syntace Vector Carbon

Sztyce:  Race Face Turbine, Ritchey WCS, Kind Shock Lev Integra, Syntace P6 Carbon HiFlex

Siodełka: Rose, Selle Italia SLR XC, SDG Circuit MTN, Selle Italia SL Flow, Reverse, Tune Speedneedle LE Carbon, Selle Italia SLR Flite Flow, Ergon SMA 30 Comp, SQLab 611 i 612 Ergowave.  

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez paulsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

Geometria jest identyczna - sportowa, rama jest sztywna, krótki tylny trójkąt nadaje jej zwrotność, obecnie montujemy w niej widelec w standardzie boost. 

 

 

Krótki tył bezpośrednio nie nadaje rowerowi zwrotności, za to skraca bazę kół, a dopiero to daje zwrotność, w połączeniu ze stromym kątem główki ramy oczywiście (co akurat powoduje pogarszanie możliwości zjazdowych, niestety). Nadmierne skracanie tyłu upośledza zdolność roweru do podjeżdżania, nie dając NIC w zamian. Dodatkowo, żeby skompensować wymuszony w ten sposób duży kąt rury podsiodłowej (siedzimy zbytnio z przodu nad suportem), trzeba stosować sztycę z offsetem, tym większym, im bardziej stroma rura podsiodłowa, co upośledza zdolności podjeżdżania jeszcze bardziej i rowerzysta wali się na plecy, albo gryzie kierownicę, żeby utrzymać przednie koło na ziemi. Mój stary rower z tyłem 425mm nawet się nie umywa do nowego 29era z tyłem 434mm w podjeżdżaniu, a to tylko 9mm różnicy in plus. Zwrotność bardziej będzie upośledzać długa/szeroka kierownica, łagodny kąt główki ramy niż długi tył. Oczywiście połączenie długiego tyłu z długim przodem daje dramat w zwrotności, za to pod górę i na dół jest niebywale stabilnie. Nie przeceniałbym ram z krótkim tyłem.

Edytowane przez Kolmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1. Jak to jest że gdy konfiguruję napęd zmieniając korbę na 1x (według konfiguratora bez dopłaty) - czyli wylatuje  przednia przerzutka i jedna manetka - a cena roweru się

nie zmniejsza o wartość tych części?

 

2. Do mojego przekroku 86cm wasz kalkulator proponuje korby 175mm i ramę w rozmiarze M (zgadzam się), ale do tego mostek 90mm (okropnie dużo jak na mój gust...)

Edytowane przez gocu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest że gdy konfiguruję napęd zmieniając korbę na 1x (według konfiguratora bez dopłaty) - czyli wylatuje  przednia przerzutka i jedna manetka - a cena roweru się nie zmniejsza o wartość tych części?

 

To nawet trochę logiczne, że nie zejdziesz poniżej ceny początkowej ;) Zmiana korby bez dopłaty nie oznacza że rower będzie tańszy niż jest bo nie ma przedniej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana korby bez dopłaty nie oznacza że rower będzie tańszy niż jest bo nie ma przedniej przerzutki.

 

Jeśli ktoś demontuje jakieś części z roweru i sprzedaje go bez nich to powinien obniżyć cenę o ich wartość - czy choćby symbolicznie, ot, żeby kupujący nie czuł się robiony w balona.

 

A teraz uwaga - to jest dopiero śmieszne: rower w podstawowej konfiguracji jest dostępny od reki, a na ten sam rower z wymienioną korbą, manetkami (z dwóch na jedną)  i pozbawiony przedniej przerzutki trzeba czekać... 5 tygodni. Niemieckie tempo, langsam, langsam, aber sicher... :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A teraz uwaga - to jest dopiero śmieszne: rower w podstawowej konfiguracji jest dostępny od reki, a na ten sam rower z wymienioną korbą, manetkami (z dwóch na jedną)  i pozbawiony przedniej przerzutki trzeba czekać... 5 tygodni. Niemieckie tempo, langsam, langsam, aber sicher... ))


Pewnie muszą taki customowy rower złożyć od zera, zamówić części, ściągnąć ramę z Tajwanu itp... :P 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery Psycho Path, podobnie jak większość naszych modeli, głównie składane są na zamówienie według konfiguracji wybranej przez nabywcę. Zdarzają się egzemplarze złożone, gotowe, bez możliwości dokonywania modyfikacji, ale jest ich niewiele, bo większość klientów woli pozmieniać komponenty. 

System nie zawsze pokazuje realny czas dostępności wybranego egzemplarza, pracujemy nad nową stroną internetową sklepu i nowym wariantem konfiguratora, który będzie lepiej zsynchronizowany z bazą magazynową. Czasem zdarza się, że z powodu opóźnień w dostawie ze strony poddostawców trzeba poczekać dłużej na rower. Tak jest np z nową Ultegrą, której dostawy Shimano przesuwa cały czas. Preferencje nabywców co do wyboru komponentów też bywają różne. 

Potwierdzeniem daty złożenia roweru jest zwykle rachunek/faktura czyli zamówienie przetworzone przez dział sprzedaży, który jednocześnie rezerwuje części dla danego zamówienia. Pierwszeństwo w kolejce na montażu mają zamówienia zapłacone. 

Ramy modelu Psycho Path podobnie jak kilku innych modeli właśnie się kończą się, zazwyczaj zamawiamy dwie partie na cały sezon. Pierwsza przychodzi najszybciej i zwykle najszybciej się rozchodzi, kolejna - większa - to zwykle zapas do końca sezonu. 

Z częściami 2x11 vs 1x11 i cenami też musimy poczekać na nową wersję konfiguratora. Product managerowie działu MTB chcieli umieścić w konfiguratorze model podstawowy 1x11 by z tego poziomu dokonywać modyfikacji na 2x11, ale dział sprzedaży sprzeciwił się, bo zdecydowana większość klientów kupuje rowery z napędem 2x11. Podsumowując - konfigurator nie umożliwia przejścia w dół i zejścia z ceną, bo nie został tak zaprogramowany. Wywodzi się z czasów gdy sprzedawaliśmy nawet 8 wersji tego samego modelu, różniących się detalami w wyposażeniu, a podstawą sprzedaży był katalog wysyłkowy. Klienci preferowali raczej upgrade modelu za dopłatą, nikt nie przewidywał wtedy uproszczenia napędu do  1x11 lub 1x12.

 

Mostek - długość można zmienić w uwagach do zamówienia i przesłać także tę uwagę do mnie, a ja dopilnuję by dział sprzedaży dobrał odpowiedni mostek. Można go zresztą zamienić na krótszy/dłuższy jeśli po przymiarce rozmiar okaże się niewłaściwy. 

 

Edytowane przez paulsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Niedawno trafił do Polski rower demo PSYCHO PATH 2, do którego wprowadziliśmy kilka ciekawych modyfikacji. Niech posłużą one zatem jako przykład tym, którzy chcieliby skonfigurować ścigacza do XC.

35colz8.jpg  

Pierwsze modyfikacje objęły kokpit.

Mostek Syntace to prawdziwa ekstraklasa, tutaj w rozmiarze 75 mm (dopłata 41 euro)

Zamiast seryjnej kierownicy wybraliśmy Ritchey MTN 2 WCS (+26 euro)

 Aby usprawnić przełączanie dodaliśmy manetki X01 Eagle (+59 euro) 

A zamiast hamulców SRAM, które nam się nie podobają założyliśmy Shimano XT (+91 euro) 

2q1gqd3.jpg

Choć na kołach DT SWISS X1700 można już nieźle pomykać postawiliśmy na wyższy model XR 1501 Spline One (22.5 mm) dopłata  317 euro 

63r3w3.jpg 

Na wyścigach ważna jest pewna zmiana przełożeń. Długi wózek SRAM 1x12 musi być sztywny aby w warunkach bojowych przy lekkim skrzywieniu haka zmiana biegów dalej była precyzyjna - stąd wymiana przerzutki GX na sztywniejszy model  X01 Eagle pod napęd 12-rzędowy (dopłata 105 euro)

Ponieważ Psycho Path ma dość sztywną ramę zdecydowaliśmy się także na jeden z najlepszych modeli sztycy z dostępnych obecnie: sztywna, lekka, a zarazem świetnie tłumiąca drgania z tytanowymi śrubami, 400 mm Syntace P6 Hi-Flex (dopłata 145 euro).

Koszt całości - 2893 euro. 

To wciąż taniej niż najwyższa w ofercie wersja Psycho Path 4 gdzie większość w/w komponentów jest już w podstawowej konfiguracji. Czwórka kosztuje 3699 euro: na pokładzie pełna grupa Eagle XX1, a także widelec SID zamiast Reby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...