Chrzanof Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Witam, Szukam jakieś komfortowej szosy na tarczach do treningów oraz długich dystansów ( treningi pod XC). Interesuje mnie model giant defy advanced 2 bo jest tani jak na karbon. Czy ktoś ma i może coś powiedzieć o tym rowerze ? W tej cenie inne marki mają tylko aluminiowe rowery. Z alu interesuje mnie canyon endurace AL 7.0 disc. Który rower będzie lepszym wyborem ? Mówiąc prościej, lepiej karbon na 105 czy aluminium na ultegrze ( i chyba lepszych kołach ) Z góry dzięki na pomoc Canyon: https://www.canyon.com/pl/road/endurace/endurace-al-disc-7-0.html Giant: https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-2-hd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Giant z rabatem wyjdzie z 1000zł taniej, stąd też jest "gorszy". Poza ramą czy 105 vs Ultegra masz na korzyść Canyon - lepsze hamulce, tarcze, koła, opony czy siodło. Co do ramy karbonowej, z nią się trzeba obchodzić trochę jak z jajkiem, jest lepsza, ale zwykły zjadacz chleba jej nie potrzebuje na dobrą sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 lepiej karbon na 105 czy aluminium na ultegrze ( i chyba lepszych kołach ) Nawet na tej samej klasie kołach wolałbym przy bardzo podobnej wadze alu na wyższym napędzie. Były, a może sa jeszcze CAAD-y po 6k na Ultegrze, kołach FSA 1,7kg. Canyon co podałeś, bardzo, bardzo fajny, nawet geo nie jest jakoś typowo endurance. Co do ramy karbonowej, z nią się trzeba obchodzić trochę jak z jajkiem Ja ostatnio przykręciłem przednia przerzutkę na 4nm w ciemno i okazuje się, że to jednak górna granica, bo najczęściej podają zakres od 2.8 do 4 nm. Przy alu dajesz 5, nawet 7 nm i się nie martwisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrzanof Napisano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Dzięki za pomoc. Chyba jednak wybiorę aluminium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 a co z komfortem, sorry ale aluminium jest drętwę jak kij od miotły zero tłumienia, a sam wideł carbonowy nie wiele tu pomaga, a bajki o tym jaki ten carbon jest delikatny to bym wsadził między palce, a ta opowieść o przedniej przerzutce to nie wiem czemu ma służyć skoro oba rowery wymienione przez zainteresowanego jak większość współczesnych konstrukcji czy to w alu czy w carbonie mają przednią przerzutkę montowaną na hak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 W karbonie to Ci łańcuch spadnie z korby i możesz ramę nim zmasakrować w okolicach mufy... Za mocne dokręcenie czegokolwiek i też może strzelić w pół, karbon nie lubi być ściskany, traci wtedy masakrycznie swoją wytrzymałość, nawet transport roweru na dachu czy bagażniku na hak trzeba zrobić z głową. był przypadek na World Tour że podczas transportu roweru na dachu górna rura strzeliła w pół i rower się rozleciał. Sama sztyca potrafi się bardzo często zsuwać jak prawidłowym momentem dokręcisz, trzeba pasty używać, które jakby nie patrzeć sztycę rysują i niszczą jak chodzi o efekt wizualny. Trzeba być świadomym wad i zalet karbonu decydując się na taki rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Ja w swojej szosie alu mam wideł carbon i kierę carbon i tłumienie mam na poziomie wyższym, niż bym oczekiwał. Przez głowę mi nie przechodzą jakieś rękawiczki, czy lepiej tłumiąca owijka. Ta opowieść o przedniej przerzutce ma właśnie na celu zobrazowanie tego, że carbon jednak jest delikatny i trzeba uważać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 no ja swój carbonowy rower to trzymam w łóżku pod kołdrą i minimum 3 poduszki pod ramą, a sam śpię na podłodze bo słyszałem że był taki przypadek, kolega postawił rower koło ściany i spadła na niego książka z półki nie że jakaś biblia czy encyklopedia, zwykła taka prozą pisana 100 stron no może 110 ze wstępem i dedykacją okładka miękka wydanie pierwsze poprawione, ale wracając do tematu pech chciał spadła na rower uderzył kantem o ramę no i carbon pękł, odtąd jak to usłyszałem to mówię starej ty śpisz w gościnnym rower idzie pod kołdrę, ja śpię na podłodze i odpukaj nie malowane rower mam już rok i nic się nie stało, ale cały czas się boje o niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 ja mam podobnie, kupiłem łóżko na karbonową szosówkę, na razie wszystko ok, jedna ważna sprawa, wcale na tym rowerze nie jeżdżę, szkoda karbonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Od razu zaznaczam, że nie znam się na szosie ale jak to jest, że karbon jest polecany do MTB a do szosy to już nie. Tam nie radzi się by obchodzić się jak z jajkiem a tutaj już tak. Tam podobno tłumi nawet na kamerdolcach a na szosie już mniej?? Przy czym z reguły o rower szosowy się bardziej dba. Widuję tak odpicowane jak by były wyjęte z kartonu. Niektóre nawet deszczu nie widziały. Czy użyty karbon na kolarce czymś się różni od tego z "górali"?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Po co wam te poduszki i łóżka, wystarczy zainwestować w klucz dynamometryczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Po co wam te poduszki i łóżka, wystarczy zainwestować w klucz dynamometryczny. no ja przed każdą jazdą a nawet zdarza mi się w trakcie sprawdzam dokręcenie każdej śruby, bo przy karbonowej ramie same się odkręcają nie wiem czemu ale tak jest, i choć przednią przerzutkę mocowaną na hak to miałem w pierwszej szosie gigancie tcr z 96' to codziennie budzę się w nocy oczywiście na podłodze zalany potem że w końcu przyjdzie mi przykręcić przednią przerzutkę mocowaną na obejmę i wtedy wiadomo nie mając klucza dynamometrycznego a że ze mnie prosty gość rodem oderwany od pługa jednym ruchem ręki przykręcę od razu z jakiś 10nm i będzie ciach krach i po rowerze, dobrze że żona ustąpiła miejsce w łóżku rowerowi bo pewnie przez te moje nocne koszmary powzięli byśmy rozwód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Ja podejdę do tematu z innej strony, jeździłem na aluminiowym mtb po lasach i drogach. Kupiłem tanią szosę, konkretnie treka. Rama aluminium, widelec z goleniami z carbonu, rura sterowa aluminium. Żyję, tyłek mam cały, pląsawicy nie dostałem, a asfalt mam niezbyt dobrej jakości. Zmieniłem jedynie opony na 25 c bo i tak mi jedna pękła na oplocie. Jak wrzucisz opony 23c i nabijesz do 7-8 barów to najlepszy carbon świata ci nie pomoże, zwłaszcza jak ważysz niewiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Ja myslalem, ze te karbonowe przesady to juz dawno przeszly do lamusa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Ale jakie przesady? Karbon jest delikatniejszy i mniej "idioto" odporny niż alu, do tego droższy, trzeba być po prostu świadomym tego co się kupuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 to ma sens karbon nie dla idiotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 to ma sens karbon nie dla idiotów A ja myślałem do tej wypowiedzi, że kolega jednak rozumie ten cały wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Ja podejdę do tematu z innej strony, jeździłem na aluminiowym mtb po lasach i drogach. Kupiłem tanią szosę, konkretnie treka. Rama aluminium, widelec z goleniami z carbonu, rura sterowa aluminium. Żyję, tyłek mam cały, pląsawicy nie dostałem, a asfalt mam niezbyt dobrej jakości. Zmieniłem jedynie opony na 25 c bo i tak mi jedna pękła na oplocie. Jak wrzucisz opony 23c i nabijesz do 7-8 barów to najlepszy carbon świata ci nie pomoże, zwłaszcza jak ważysz niewiele.Napiszę tak: Na codzień jeżdżę full carbon z oponami 23C. Ostatnio miałem pożyczony full aluminium na oponach 28C i był jak wóz drabiniasty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.