Skocz do zawartości

[Korba] Problem z odległością pomiędzy ramą, a korbą


Votius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam problem, gdyż złożyłem dziś korbę shimano 105 fc 5700 i mam dość mały odstęp pomiędzy korbą, a ramą. suport wkręcony bez podkładek, gdyż jak wsadzę podkładki 2x 2,5mm to dość mało gwintu wystaję, aby wkręcić nakrętkę od lewego ramienia. Zdjęcia poniżej, czy taki odstęp jest normalny? (3 zdjęcie z tym gwintem to jest z 2x podkładkami po 2.5mm i ta nakrętka wchodzi mi można ją wkręcić)

post-203942-0-85981600-1493743538_thumb.jpg

post-203942-0-31146100-1493743540_thumb.jpg

post-203942-0-86802900-1493743541_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z fotki nr 3 jest niedopuszczalna. Nie chodzi o to że ledwo łapiesz gwint, bo to tak naprawdę służy tylko do zniwelowania luzu korby. Problem jest taki że jak spróbujesz tak skręcić korbę to będzie ona się opierała tylko na połowie osi to raz, a dwa że jak zaczniesz skręcać to bardzo prawdopodobne że pęknie.

 

Tak jak pisał kolega, te korby za pierwszym razem wchodzą makabrycznie ciężko, ja musiałem sobie pomagać gumowym młotkiem, dopiero wtedy dobiłem. Do szosy z tego co pamiętam nie używa się podkładek. Odległość korby o rurki jest w miarę ok, u mnie w MTB jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie posiadam suport BB52 wiec wywalilem ta rurke z srodka sluzy ona tylko uszczelnieniu lozysk. Bo ten suport jest od mtb, a te rurki a mtb sa dluzsze niz w szosie. Korba jest maksymalnie dobita. No czyli taka odleglosc jest ok to tak zostawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź kup normalny suport do szosy, przy koszcie korby 105 to niewielki koszt. Ewentualnie podejdź do jakiegoś serwisu i zapytaj czy nie mają zużytego żeby zrobić chociaż samą przymiarkę na długość osi i jak to wtedy będzie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W imie czego chcesz cerować rower tym suportem. Tak jak napisałeś bb5700 i po sprawie. Koszty są bardzo akceptowalne. Nawet 4600 daje radę. 

 

Co zrobisz jak po kilku tysiącach km, okaże się że ten cały zabieg uszkodzi ci gwint w suporcie, albo wielowpust korby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miski suportu nic nie zmienią, mogą zostać te obecne. Nie ma to wpływu na osadzebie osi. Miski montujesz bez podkładek. Korba na kwadrat odstawała bo przy suporcie na kwadrat mogłeś mieć dłuższą oś. Korba z osią zintegrowaną ma otwór w osi na wieloklinie gdzie montuje się lewe ramię. Tam wchodzi taki zaczep blaszany jeśli oś poprawnie jest osadzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ta blaszka co jest w lewym ramieniu i trzyma się na jendej ze śrub skręcają ych korbę na wielowpuście.

Ten zaczep/pazur jak wpadnie w otwór na osi oznacza że lewe ramie jest założone jak należy. Grubość misek mtb i szosowych jest ta sama. Różnią się tulejką wewnetrzną i często rozmiarem klucza do przykręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ustawionej siły napięcia sprężyny w pedale zależy siła wypięcia, a nie skręt buta na boki. Ten skręt na boki zależy od luzu bloku. Bloki szosowe są z luzem 6*, 3*, a są też takie z luzem 0* gdzie każde najdrobniejsze przekręcenie pięty w bok, spowoduje wypięcie bloku z pedału.

 

Korba jest dobrze ustawiona i zainstalowana, ciesz się mniejszym Q-factorem niż miałeś poprzednio, to duża zmiana na + w pedałowaniu na rowerze szosowym. Wcześniej widocznie miałeś dłuższą oś i dla tego teraz jest takie wrażenie. Trochę winy może też ponosić kształt tych tylnych widełek, to jakaś starsza rama?

 

Jak będziesz faktycznie haczył, to możesz dać ewentualnie 1mm podkładkę pod oś pedału, by go o ten 1mm odsunąć od korby. Niewiele, ale zawsze coś. Grubszej nie dawaj, bo czasem zerwiesz gwint, 1mm wydaje się możliwy do ugrania. Można by też popróbować ustawić bliki pod delikatnym kątem tak, by pięta minimalnie się odsunęła od widełek. Tu także zachowaj umiar, bo bloki ustawia się w sposób naturalny dla stóp więc skręcenie zbyt duże może powodować pewne problemu lub dyskomfort w pedałowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...