Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja swój problem z cieknącym zaciskiem 447 rozwiązałem kupując cały komplet SLX M7000. Czekam jeszcze na nową tarczę i sprawdzę jak to chodzi. Mam nadzieję, że nie będę zawiedziony i pożyją dłużej niż te 447.

Faktycznie u mnie też tylny zacisk zaczął puszczać olej przy tłoczkach dziś jak wymieniałem to tłoczki i wszystko wokół było mokre od oleju.

Piwko365 jak się dłużej przejedziesz to sprawdź klocki z tyłu w miejscu gdzie się stykają z tłoczkami czy nie ma śladów oleju.

  • Mod Team
Napisano

Jak magura MT2 to tylko wersja 2, już z dźwignią z tworzywa. Zacisk ma charakterystyczny srebrny pierścień. Brać w ciemno. Poprzednie wersje polecam unikać. Nie ze względu na słaba moc, czy jakość ale na wadę klamki, przez co tylny hebel często się zapowietrza a odpowietrzenie go czasami graniczy z cudem.

Napisano

To ja się podepnę do tematu.Zaciski takie same.Ostatnio złapałem gumę,rower do góry nogami naklejanie łatki itd.Po postawieniu roweru klamka strasznie miękka,po paru naciśnięciach usztywniła się.Zauważyłem przy pokrywie zbiornika troszkę oleju.Rozumiem że jest tam pewnie jakaś uszczelka,czy do tego typu dostępne są jakieś części typu uszczelki,oringi.Da się to naprawić czy lepiej zainwestować w coś innego.Jak dla mnie hamulce są przyzwoite i dobrze się sprawowały

Napisano

Oring na 99% dostępny w sklepie z takimi akcesoriami. Natomiast jeżeli klamka stała się miękka po odwróceniu roweru, oznacza to że układ jest zapowietrzony. Przepompuj całość i powinno być ok.

Napisano

Klamka robi się twarda po paru naciśnięciach i jest ok,więc układ się nie zapowietrzył.Specjalnie robiłem test z odwracaniem roweru i sytuacja się powtarzała.Po postawieniu na kołach klamka jest ok.Czy wystarczy uzupełnić troszkę płynu i wymienić uszczelkę pod pokrywą,czy lepiej nie ruszać ?

Napisano

 

 

Klamka robi się twarda po paru naciśnięciach i jest ok,więc układ się nie zapowietrzył.

 

No to jest właśnie objaw zapowietrzenia. Nie mówię że to się stało teraz, po prostu są zapowietrzone.

Napisano

@Puklus, a wiesz może jak jest z ew. dostępnością części do Magury? I czy tam jest olej mineralny czy typu DOT? Czy w Magurach nie ma problemu z odpowietrzaniem?

 

 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

BR M447 zabawy ciąg dalszy.

Po ok. 4 tys. km, wymianie klocków, czyszczeniu, odtłuszczaniu itd. zaciski się poddały. Cała moja robota była bez sensu, bo zaciski pociły się olejem. Serwis wymienił w ramach gwarancji. Jeśli tak dalej pójdzie to kolejny zestaw zacisków wykończę do końca roku. Wtedy podaruję sobie zabawę z tym modelem i przejdę na SLX albo Magura.

 

Napisano

Ja sobie dałem spokój z 447 i przeszedłem na SLX i na razie jest ok. Mam nadzieję, że wytrzymają dużo więcej. W poprzednim rowerze (użytkuje go teraz mój syn) miałem zwykłe tektro dojeździłem nim sporo syn też jeździ cały czas rower już ma ładnych parę  lat i cały czas hamulce bez problemów nawet tarcze nie były wymieniane klocki chyba też nie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...