Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak tloczki ciekna to zacisk do wymiany , klocki masz nowe w komplecie a tarcze umyć przed założeniem nowego.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Tak jak piszą koledzy, jeżeli cieknie to amen. Ewentualnie istnieje iskierka nadziei że to smar z tłoczków, ale z racji że sytuacja nagle uległa pogorszeniu i nic nie przynosi poprawy to raczej niestety już po zacisku.

 

Natomiast jeżeli po myciu nadal jest lipa, to raczej już wina klocków. Nawet jak zacisk cieknie to przecież nie upaćka Ci hamulca w kilka sekund.

 

Wypalałeś klocki porządnie nad ogniem? Niby z żywicznymi nie powinno się tego robić ale ja nigdy problemu nie miałem.

Napisano

Tak wypalałem i tak jak piszesz od razu by się nie zapaćkały więc klocki raczej też do wymiany. Przejechałem się jeszcze raz i po powrocie klocki z tyłu znów całe w płynie więc zacisk do wymiany.

Chcę założyć coś lepszego np shimano XT M8000 ale zastanawiam się czy klamki też muszę wymienić bo podłączenie do zacisku przewodu jest inne i przewód do wymiany ale czy klamkę też trzeba wymieniać? A tarcza do wymiany bo inny zacisk czy można na tej starej?

Napisano

Tarcza może być stara tylko musisz ją wtedy dobrze umyć. Nie baw się w składanie jakichś dziwnych zestawów bo m8000 ma grubszy przewód , potem zabawa z końcówkami itp. Od razu kup lepiej cały hamulec m675 i już.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Masz 447 czyli najbardziej awaryjną padlinę w historii rowerowych hydraulików. Teoretycznie nie ma znaczenia czy to 447 czy inszy tani sh*tmano bo wszystkie mają te same tłoczki i uszczelki jednak partia używana w tych zaciskach była gorsza od innych złych stosowanych w pozostałych modelach.

Możesz zamówić uszczelki w GG Trading, które robi uszczelki na zamówienie.

Napisano

Kolega Tobo pisze o tanich seriach a nie o tych z wyżej półki. seria 7000 8000 są stosunkowo "nowe" więc ta bezawaryjność się okaże ale jak się nie mylę to do tej pory nie ma problemów.

Napisano

To chyba było jakieś chwilowe "niedomaganie", od dłuższego już czasu nie słychać żeby coś się rozpadało. 

Napisano

Skoro 447 wymagają tyle obsługi (niestety sam to przerabiam) to w takim razie co możecie polecić? Coś niedrogiego, nie musi być o b. dużej sile hamowania, średnia półka.

Napisano

No i teraz jestem w kropce bo nie wiem czy zainwestować w SLX i mieć nadzieję, że będzie działać dużo dłużej od 447 bezawaryjnie czy kupić następny 447 i liczyć na to, że wytrzyma. Oczywiście nie zastanawiałbym się gdyby nie koszty bo przy SLX muszę wymienić komplet a to duża różnica cenowa.

Jeszcze jedno pytanie gdybym zdecydował się na wymianę samego zacisku na to samo to czy potrzebne będzie jeszcze coś oprócz płynu np oliwki jakieś końcówki itp?

Napisano

Potrzebne będą oliwka i końcówka przewodu. Bo tego raczej nie odzyskasz z pancerza. No chyba, że zaryzykować i skręcić na tym samym licząc, że nie będzie ciekło. Choć wydaje mi się, że masz już dość robienia z hamulcami na zasadzie : A może się uda...

Napisano

Ja do mycia używam zmywacza do tarcz samochodowych

Tez zakladalem temat z hamulcami. Odpowietrzanie itp. Temat przerabialem ostatnio u siebie -shimano br-m486. Tył wymieniony na nowy(tarcza i klocki)-hamulec żyletka. Z przodu wymienione tylko klocki na nowe. Hamulec nie zatrzymywał koła. Bawilem sie z tym dosc dlugo. Mylem tarcze płynem do naczyń, klocki po dotarciu też. Nie mialem juz na to sily. Przypadkiem kolega zachlapał sobie tarczówki w swoim rowerze WD40. Kupił srodek do czyszczenia tarcz samochodowych firmy Boll. Producent slaby ale powiem wam zepożyczylem od niego ten spray.Po wyczyszczeniu klocków i tarcz hamulec przedni żyletka;) klocki i tarcze czyscilem aż na białej szmatce nie pokazywał się bród.

Mam nadzieje że pomogłem.

Napisano

Problemow z 447 ciąg dalszy. Pomimo wymiany klocków na połmetaliki Jagwire i utrzymywaniu wszystkiego w czystości niestety hamulce są beznadziejne. Albo nie hamują tak jak powinny (nie mogę nawet zablokować tylnego koła) albo po wyczyszczeniu płynem do naczyń hamują trochę lepiej ale za to skrzypią jak zarzynana świnia. Szlag mnie trafia. Dzisiaj po raz kolejny wyczyszczę tarcze i klocki. Potem je wypalę. Zobaczymy na jak długo starczy. A jak nie starczy to wymiana na SLX.

Napisano

Klamka twarda. Tak przednia jak i tylna. Zakładam więc, że hamulce nie są zapowietrzone. Zaczynałem z tymi hamulcami zimą i było ok. teraz im cieplej tym gorzej. I źle opisałem. Z tyłu Jagwire półmetaliki, z przodu jeszcze sklepowe więc nie wiem jakie tam są. Ale wyją jednakowo i hamują tak samo. 

Napisano

Ja walczyłem chyba miesiąc z tylnym hamulcem (również 447), czyściłem tarcze wypalałem klocki, przelewałem kilka razy aby mieć pewność, że nie są zapowietrzone. O dziwo przód hamuje idealnie i nie miałem z nim problemów od dwóch lat. Co do tyłu po sprawdzeniu wszystkiego dokręciłem przy klamce plastikową zaślepkę pod którą jest uszczelka. Użyłem do tego troszkę więcej siły ale z wyczuciem, po ponownym przelaniu, odpowietrzeniu mam spokój od około roku. Wszystko na oryginalnych klockach i tarczach.

Napisano

Te 447 chyba zasłynęły ze swojej "beznadziejności", było już kilka wątków na forum. Ja mam u siebie model 396 chyba od 3 lat i zero problemów. Raz na rok przeleje je olejem dla świętego spokoju i zapominam o temacie.

 

Zacisk nie cieknie/ poci się? Jeżeli klamka jest twarda to naprawdę jest to mocno podejrzana sprawa.

Napisano

Właśnie wróciłem z garażu. Po raz kolejny tarcze wyczyszczone i odtłuszczone, klocki również i dodatkowo wypalone i przetarte lekko papierem. Jutro zrobię test. We wtorek pojadę w dłuższą trasę. Pożyjemy zobaczymy. 

@skom25 wyczytałem, że 396 też mają problemy i sam nie wiem czy inwestować w coś co ma 3 z przodu.

Ewentualnie Alivio M4050 ale z drugiej strony są tańsze od starych SLX M675 o raptem 50 zł. Czyli niewiele. Teraz widzę, że nowe SLX BR M7000 kosztują ponad 6 stówek. A to już całkiem sporo. 

  • Mod Team
Napisano

Ja bym śmiał powiedzieć ze najgorsze ...

 

A co kupić w zamian ? Np tektro. Albo TRP, mimo że trp sa głownie szosowe, sa tez mtb i z tego co sie zorientowałem to także tektro lub blisko związane.

Nie wiem jak hayesy, ale nie słyszałem żeby sie jakoś psuły, wiec tez moga być.

Avidy sa ok ajak sie o nie dba. Zdecydowanie nie są to heble załóż i zapomnij. Takie to tektro.

 

Aaaaha. i jak myślicie ze macie hebel na olej, to nie musicie go zmieniać ... owszem, ale nie tyczy se to modeli shimano z ceramicznymi tłokami. Zalecam raz do roku zmianę oleju. Czemu ? Jak macie XT to sami zobaczcie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...