Skocz do zawartości

[hamulce] kross lea r6 - słaba seria


bartek1080

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

zakupiłem rower dla dziewczyny decyzja padła na r6 

co prawda dużo nie jeździmy, ale hamulce są słabe szczerze bardziej to spowalniacze jak hamulce. 

w moim rowerze przy naciśnięciu klamki hamulce reagują jak powinny i są naprawdę ostre, w porównaniu do krossa.

seria w tym rowerze to shimano br-m365 na tarczy 160 jak sądzicie czemu hydraulika w tym rowerze jest taka słaba?

 

Shimano BR-M365
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może musi sie dotrzeć, może zabrudzony smarem/olejem, może zapowietrzone.  Niestety nikt nie ma szklanej kuli. Jedź do sklepu gdzie kupiłeś i niech to mechanik obejrzy.

M365 mimo że to najniższy model to hamuje przyzwoicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie mam taki zestaw http://allegro.pl/shimano-hamulec-xt-br-m785-przod-70cm-g01s-bs-i6644233204.html na tarczach 180 

 

z początku też myślałem że są tłuste i przemyłem je zmywaczem do tarcz lecz klocków nie wymieniałem. 

a czy są zapowietrzone zobaczę jutro wymienię płyn. rower kupiłem prawie 100 km ode mnie, a nie mogę go oddać do innego serwisu krossa czy muszę jechać bezpośrednio do sklepu gdzie kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

rower był docierany.

 

 

Moja żonka ma LEA R6 i hamulce są mocne. Możliwe że są zapowietrzone lub wadliwe  

w moim można powiedzieć ze sie zatrzymują, ale przy potrzebie zatrzymania roweru w miejscu jest ciężej jakby zaciski nie miały siły zblokować auta, a użyłem siły zęby wcisnąć klamkę.

A w ogóle je dotarliście, skoro piszesz że jeździcie niewiele? Co do blokowania koła z tyłu to bez przesady, to może zrobić pierwszy lepszy chińczyk.

niewiele od nowości zrobił ok 360 km ale docierane były

 

jutro wymienię płyn i odpowietrzę i dam znacz czy są zmiany. 

Edytowane przez bartek1080
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wymieniaj płynu, bo nic to nie da. W takim wypadku masz tłuste tarcze/klocki. Jedziesz na stromą górkę rozpędzasz się do minimum 40km/h lub więcej i gwałtownie hamujesz. Robisz tak kilka razy i cały syf wyparowuje z klocków i tarczy. Po takim zabiegu gwarantuje, że hamulce będą o niebo skuteczniejsze


Przed tym zabiegiem upewnij się czy nie ma wycieków z zacisków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale miałem M396, avid db1 czyli niskie grupy i przy pierwszych hamowaniach wywalało z roweru (ważę 67km). Rozumiem, że z czasem hamulce działają ciut lepiej ale to całe docieranie to chyba bajer jakiś. Prędzej przy montażu dostanie się trochę oleju i po kilku hamowaniach się wytrze bo klocki raczej się chyba lepiej nie ułożą.

Może się mylę ale piszę z własnego doświadczenia:)

 

Wyjmij klocki i wypal w piekarniku albo przejedź papierem ściernym a potem jak wyżej kolega piszę, rozpędź się i rozgrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze dodać, że okładzin organicznych, a zakładam, że takie takie są, nie wypala się w piekarniku jak poleca kolega Marcin86Poznan

Takie zabiegi stosuje się dla okładzin metalicznych.

 

 

Wyjmij okładziny i sprawdź czy są suche po stronie tłoczków. Zobacz też czy oba tłoczki pracują, bo może działać tylko jeden i będzie dociskał tarczę do drugiego, a wtedy i siła hamowania jest inna.

Edytowane przez pawel2208
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok chłopaki tył się poprawił hamuje jak trzeba, tzn. koło sie zatrzymuje a nie zwalnia.

Ale przód hmm przez koło nie ma opcji że przelecę rozpędziłem się do 35 i z początku 2 razy hamulec spokojnie i kolejne 2 razy ale tym razem hamulec do oporu, i nie zblokowało koła na tyle by tył się oderwał od ziemi. Klocki są suche tarcza odtłuszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak pracują tłoczki. Jeśli wysuwają się równomiernie to dobrze. Sprawdziłeś wycieki? Klocki oglądałeś od tyłu? Podejrzewam że coś robisz nie tak, bo skoro klamkę masz twardą to wskazuje labo na tarczę albo na klocki. Czym odtłuszczałeś tarcze? Ewentualnie zjedź troszkę klocki papierem ściernym i wtedy zobacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcz odtłuszczona preparatem do czyszczenia tarcz hamulcowych a klocki są suche ale zastanawia mnie jedna rzecz jest lekko wilgotny zacisk na łączeniu,znikomy ale jest. Obawiam sie że jest jakaś nieszczelność. Zacisk składa się z 2 części między nimi jest jakaś uszczelka?

 

chyba zaprowadzę go do serwisu i tyle w końcu jest na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...